Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

برخی معتقدند نه حماس و نه اسرائیل به این راحتی در شرایطی که حزب دموکرات آمریکا، کانونشن خود را برگزار می‌کند، زمینه دستاورد بزرگ برای بایدن و هریس را فراهم نخواهند کرد. اما دیدگاه دوم معتقد است، بایدن پیش از کناره‌گیری از قدرت و رسیدن به انتخابات آمریکا، باید موضوع آتش‌بس در غزه را به سرانجام رسانده و از وقوع اتفاقات جدید درخاورمیانه جلوگیری کند.

پیش‌بینی وضعیت بورس 31 مرداد 1403

1) پیش‌بینی بازار ...

بورس24 : از آنجا که روند معاملات نیمه دوم بازار دوشنبه بد پیش رفته بود و قیمت آخرین معامله در اکثر نمادها به پائین‌تر از قیمت‌های پایانی رسیده بود، بازار دیروز چاره‌ای به‌جزء حرکت در دامنه منفی و پذیرش چَک دوم از فروشنده‌ها نداشت ! ضمن اینکه برخی اخبار و گمانه‌زنی‌ها نسبت به پیشنهادات جدید درخصوص صندوق‌های اهرمی نیز به فشار اول وقت بازار دیروز دامن زد ! طبق روال عادی برنامه در بازارهای منفی، روند معاملات در نمادهای شاخص‌ساز مدیریت شده پیش می‌رود و مابقی نمادها همچون بچه سرراهی به حال خود رها می‌شوند. بنابراین در شرایطی که از پرتفوی معامله‌گران خون می‌چکید، میزان کاهش ارتفاع شاخص در بازار دیروز تنها 5,500 واحد بود. ارزش معاملات که در بازار دوشنبه با رشد جدی به 2.9 همت رسیده بود، کاهشی شد و به کمتر از 2 همت رسید و مجددا شاهد تراز منفی نقدینگی و انتقال 200 میلیارد تومان پول از سبد حقیقی‌ها به پرتفوی حقوقی‌ها بودیم.

در بازار همه نگاه‌ها به وجوهی است که قرار است به عنوان نقدینگی حمایتی وارد گود شود. طبق اطلاعات جدیدی که روز گذشته از بانک مرکزی رسید، دستور پرداخت ۱۰ همت به منظور خرید واحدهای صندوق تثبیت بازار سرمایه به بانکهای عامل صادر شده است. همچنین گفته می‌شود بانکهای مذکور از روز گذشته شروع به خرید یونیت‌های صندوق تثبیت کرده‌اند و در روزهای آینده نیز طبق این دستور پرداخت، موظف به ادامه خرید یونیت‌های صندوق تا تکمیل سقف ۱۰ هزار میلیارد تومان هستند. به نظر می‌رسد سنگ‌اندازی‌های فرزین رو به اتمام است. بازار به شدت نگران اجرایی شدن موضوع واریز وجه توسط بانکها بود. اگرچه فرزین فرد قابل اطمینانی نیست اما به نظر این بار فرامین از مقامات بالاتر صادر شده است ! اما گزارش امروز را با سه موضوع، "پیشنهاد کاهش ضریب صندوق‌های اهرمی و اثرات آن در بازار" ، "اظهارات امیدوارکننده همتی به عنوان فرمانده اقتصادی دولت" و "تحولات سیاسی" پیش می‌بریم.

دوشنبه شب نشست پرحاشیه‌ای در گروه مالی دانایان با موضوع "پیشنهاد برخی تغییرات در صندوق‌های اهرمی" برگزار شد. علی ‌اکبر ایرانشاهی، رئیس مرکز نظارت بر صندوق‌های سرمایه‌گذاری گفت: ضرایب اهرمی این صندوق‌ها (خالص ارزش واحدهای عادی به خالص ارزش واحدهای ممتاز) 2 واحد است. پیشنهاد ما این است که این سقف تا 1.5 واحد کاهش یابد. نکته‌ دیگری که در این نشست مطرح شد، پیشنهاد تغییر کارمزد مبتنی بر عملکرد بود. در شرایط فعلی، معیار سنجش برای کارمزد عملکرد مدیران صندوق، تنها بازدهی بالاتر صندوق از شاخص است اما اکنون یک شرط تحت عنوان پیشنهاد اضافه شده که واحد‌های ممتاز باید بالاتر از واحد‌های عادی بازدهی داشته باشند. بنابراین مدیر صندوق تنها زمانی قادر است کارمزد مبتنی بر عملکرد دریافت کند که علاوه بر بازدهی بیشتر واحد‌های ممتاز نسبت به شاخص، نسبت به واحد‌های عادی نیز بازدهی بیشتری محقق کند.

به نظر سازمان با این پیشنهاد و در صورت تصویب آن قصد کوچک‌سازی صندوق‌های اهرمی و کنترل افسار آنها را دارد. اتفاقا از هر دو تصمیم حمایت می‌کنیم؛ چراکه همین صندوق‌ها با اعمال سیاست‌های غیرمنطقی و ظلم آشکار در حق سهامداران، بازار را در تیر ماه و پس از روشن شدن نتیجه انتخابات به بدترین شکل ممکن در راستای منافع خود به زیر کشیدند اما ... !! اما اولا برای اجرایی شدن این پیشنهادات باید راهکارهای عملی برای جلوگیری از وقوع بحران جدید ارائه شود و ثانیا به زمان مطرح شدن پیشنهادات و عواقب آن فکر شود. وقتی بازار جزئیات این پیشنهاد را نمی‌داند، طبیعی است که چنین واکنش تند و تیزی را شاهد باشیم. این پیشنهادات در بدترین زمان ممکن و به شکل ناقص به بازار مخابره شد. البته صبح روز گذشته پس از اینکه آثار اظهارات نسنجیده مشخص شد، ایرانشاهی توضیحات جدیدی را در فضای مجازی اضافه کرد که در ادامه این گزارش، عینا نقل‌قول می‌کنیم.

"اولا کاهش ضریب اهرمی در حد یک پیشنهاد است و تا زمان تصویب باید فرایند خاص خود را طی کند، ثانیا مطابق اساسنامه صندوق اهرمی در صورتی که ضریب اهرم صندوق بیشتر از حد تعیین شده باشد در حال حاضر (۲) صرفا امکان صدور واحد عادی (افزایش اهرم بیشتر برای صندوق وجود ندارد و در صورتی که ضریب اهرم به ۱.۵ تقلیل پیدا کند، الزامی به مدیر صندوق به منظور کاهش ضریب اهرمی وارد نخواهد شد لیکن اجازه صدور واحد عادی جدید برای مدیر صندوق وجود نخواهد داشت. کمااینکه به دلیل کاهش ارزش سهام موجود در پرتفوی صندوق‌ها اهرم برخی از صندوق‌ها به بالاتر از 2 درصد رسیده ولی الزامی مطابق مقررات به منظور کاهش ضریب اهرم این صندوق‌ها نیست. مجددا تاکید می‌گردد در صورت تصویب کاهش ضریب هیچگونه فشار فروشی توسط این صندوق‌ها به بازار وارد نخواهد شد."

ما نیز در ادامه این گزارش توضیحاتی را برای آن دسته از عزیزانی که اشراف کافی به موضوع صندوق‌های اهرمی ندارند، اضافه می‌کنیم. کاهش ضریب اهرم به 1.5 واحد به این معنی است که ...

مشاهده کامل پیش‌بینی بازار امروز ...

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24