Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

بورس 24 : یکی از برنامه های وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی دولت پزشکیان استقرار جمعیت در سواحل جنوبی کشور است. این مهم از دولت روحانی به این طرف در قالب برنامه ریزی سکونتی برای بارگذاری جمعیتی در سواحل مکران پی گرفته شد. با این حال در صورتی که فرزانه صادق به عنوان وزیر راه و شهرسازی از سوی مجلس انتخاب شود قصد دارد مقدمات استقرار جمعیت در استان های جنوبی از طریق ساخت و بارگذاری ساختمان در سواحل جنوب را فراهم کند.

جمعیت جنوب کشور افزایش پیدا می‌کند

بورس24 : یکی از برنامه های وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی دولت پزشکیان استقرار جمعیت در سواحل جنوبی کشور است. این مهم از دولت روحانی به این طرف در قالب برنامه ریزی سکونتی برای بارگذاری جمعیتی در سواحل مکران پی گرفته شد.

با این حال در صورتی که فرزانه صادق به عنوان وزیر راه و شهرسازی از سوی مجلس انتخاب شود قصد دارد مقدمات استقرار جمعیت در استان های جنوبی از طریق ساخت و بارگذاری ساختمان در سواحل جنوب را فراهم کند.

استان های بوشهر و خوزستان در سال های اخیر در ردیف مناطق شهری پررشد در روند تغییرات قیمت مسکن قرار گرفتند. گزارش مرکز آمار ایران بیانگر آن است که قیمت یک مترمربع بنای مسکونی آپارتمانی در استان خوزستان طی یک دهه گذشته 24 برابر شده است. در استان بوشهر این رشد قیمت سنگین تر گزارش شده و به میزان 55 درصد است.

رشد قیمت مسکن بیانگر کمبود عرضه در برابر تقاضای نسبی است. در این دو استان حجم تقاضای سرمایه ای مسکن اتفاق در یک دهه گذشته کاهش پیدا کرد و بخشی از ساکنان در دوره کرونا و همچنین دوره اخیر گرمای اقلیمی به استان های مناطق شمالی کشور مهاجرت کردند. به رغم این کاهش نسبی تقاضا در بازار مسکن جنوب رشد قیمت ها اتفاق افتاده است.

وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی در برنامه اش استفاده بهینه از اراضی توسعه شهری و ساحلی در جنوب کشور را مدنظر قرار داده است.

این برنامه در کنار تاکیدی که فرزانه صادق درباره واگذاری زمین هایی که دارای خدمات زیربنایی باشند کرده است حکایت از بارگذاری مسکن و ساختمان در مناطق دارای ظرفیت است.یکی از این مناطق سواحل جنوب است.

همچنین وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی اعلام کرده است، تنوع بخشی به روستاها از طریق فعال سازی بانک مسکن، ایجاد رونق اقتصادی در بخش مسکن با تشویق سرمایه گذاری بخش خصوصی، تامین زمین برای مسکن کارگران، کارکنان کارخانجات و صنایع، مسکن کارکنان نیروهای مسلح، طلاب، فرهنگیان، دانشگاهیان، اصناف، هنرمندان، جوانان کشور و سایر متقاضیان موثر واجد ارزش تکریم ساز و کار اجاره داری حرفه ای براساس ظرفیت های قانون و حمایت از تشکیل و ساماندهی بازار اجاره مسکن توسط نهادهایی مانند شهرداری ها و سازمان های حمایت و موسسات خیریه از جمله برنامه های قابل پیاده سازی در 4 سال پیش رو است.

کارشناسان شهرسازی معتقدند دستگاه های دولتی و عمومی در شهرهای بزرگ دارای مساحت قابل توجهی زمین خام هستند. این اراضی ظرفیت ساخت مسکن برای پرسنل دستگاه های دولتی و نهادی عمومی را دارد. بخشی از این اراضی البته به عنوان زمین های ذخیره شهرها محسوب می شوند که برای ساخت و ساز روی آنها باید تغییر کاربری مربوطه در شورای عالی شهرسازی و معماری کشور به تصویب برسد.

تغییر کاربری این زمین ها در چارچوب قانون جهش تولید مسکن قابل اجراست و به اعتقاد کارشناسان در صورتی که زمین های داخل شهرهای بزرگ برای ساخت مسکن اختصاص پیدا کند امکان کاهش قیمت مسکن طی دو سال آینده فراهم می آید.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24