Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

معاون مالی و اقتصادی صبا فولاد خلیج فارس: ارز موجود در حال حاضر صرف نیازهای داخلی، پروژه‌های توسعه‌ای و تامین قطعات یدکی می‌شود. با توجه به افزایش چشمگیر مصرف ارز به دلیل طرح‌های احیاء، تصمیم گرفته‌ایم تا از امروز فروش ارز در سامانه را متوقف کنیم. این تصمیم مطابق با دستورالعمل‌های بانک مرکزی و با هدف مدیریت بهینه منابع ارزی اتخاذ شده است.

«فصبا» فروش ارز در سامانه را متوقف کرد/ تمام ارز موجود در شرکت، صرف تامین نیازهای تولید و توسعه طرح های جدید خواهد شد

بورس24 : سعید امید قائمی معاون مالی و اقتصادی صبا فولاد خلیج فارس در خصوص مصوبه دریافت فاینانس برای طرح توسعه شرکت به خبرنگار بورس24 گفت: در راستای توسعه طرح فولادسازی و نورد، موفق به اخذ مصوبه بانک تجارت برای عاملیت 400 میلیون یورو و تسهیلات ارزی از صندوق توسعه ملی شدیم. این امر، گامی مهم در اجرای فاز سوم طرح توسعه شرکت محسوب می‌شود.

وی گفت: ارز موجود در حال حاضر صرف نیازهای داخلی، پروژه‌های توسعه‌ای و تامین قطعات یدکی می‌شود. با توجه به افزایش چشمگیر مصرف ارز به دلیل طرح‌های احیاء، تصمیم گرفته‌ایم تا از امروز فروش ارز در سامانه را متوقف کنیم. این تصمیم مطابق با دستورالعمل‌های بانک مرکزی و با هدف مدیریت بهینه منابع ارزی اتخاذ شده است.

معاون مالی صبا فولاد خلیج فارس افزود: در گذشته، مازاد ارز حاصل از فروش محصولات به خرید خدمات و قطعات اختصاص می‌یافت. اما در شرایط فعلی، تمام ارز موجود صرف تامین نیازهای تولید و توسعه طرح‌های جدید می‌شود. بنابراین، فعلاً نیازی به فروش ارز در سامانه احساس نمی‌شود.

امید قائمی گفت: تصمیم‌گیری در خصوص عرضه یا عدم عرضه ارز در سامانه، همواره با توجه به شرایط بازار، قوانین بانک مرکزی و میزان مازاد ارز موجود اتخاذ خواهد شد.

وی گفت: در یک یا دو ماه اخیر، صادراتی انجام نشده است. اما پیگیری‌های لازم برای از سرگیری صادرات در حال انجام است و در صورت حصول نتیجه، اطلاع‌رسانی خواهد شد. مذاکرات مربوط به صادرات نیز در مراحل اولیه است و هنوز به نتیجه قطعی نرسیده است.

وی افزود: لازم به ذکر است که تمام شرکت‌های تولیدی در جهان با چالش‌های مشابهی مواجه هستند و بسیاری از آن‌ها اقدام به ذخیره‌سازی مواد اولیه و قطعات یدکی کرده‌اند.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24