Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

بورس 24:به واسطه طرح های انحصاری و پرپتانسیل در شرکت های زیرمجموعه، به عنوان یکی از ارزنده های گروه پتروشیمی بازار بورس یاد می شود. اخیرا مدیرعامل شرکت بیان کرده که میانگین تولید در شرکت های زیرمجموعه به ظرفیت اسمی رسیده و قرار است در آینده، با بهره برداری کامل از طرح های توسعه جدید، تقریبا 700 هزار تن به ظرفیت تولید کل گروه اضافه شود و این یعنی افزایش سهم بازار شرکت های تابعه و تقویت برندینگ شرکتها!

در جریان آخرین تحولات «پترول» باشید

بورس24 :به واسطه طرح های انحصاری و پرپتانسیل در شرکت های زیرمجموعه، به عنوان یکی از ارزنده های گروه پتروشیمی بازار بورس یاد می شود.

اخیرا مدیرعامل شرکت بیان کرده که میانگین تولید در شرکت های زیرمجموعه به ظرفیت اسمی رسیده و قرار است در آینده، با بهره برداری کامل از طرح های توسعه جدید، تقریبا 700 هزار تن به ظرفیت تولید کل گروه اضافه شود و این یعنی افزایش سهم بازار شرکت های تابعه و تقویت برندینگ شرکت ها!

در دوره 1402 مجموع تولید گروه پترول در سطح 1.8 میلیون تن محاسبه شده که در قیاس با دو دوره قبل یعنی دوره 1400 شاهد جامپ 1 میلیون تنی میزان تولید هستیم.بهای تمام شده سرمایه گذاری های شرکت در انتهای تیر 1403 ، بیش از 7.5 هزار میلیارد تومان گزارش شده است.

بخش اعظم این پرتفوی، تقریبا 62% معادل 4.66 همت در شرکت های غیر بورسی و مابقی (2.9 همت) در شرکت های بورسی سرمایه گذاری شده است.

در بخش شرکت های غیر بورسی، اصلی ترین سرمایه گذاری های پترول، پتروشیمی ایلام (2.2 همت)، پتروشیمی ارغوان گستر ایلام (875 میلیارد ) ، پتروشیمی صدف خلیج فارس (738 میلیارد) و صنایع شیمیایی نگین سنقر (500 میلیارد) است.

با هدف حداکثر سازی سود مجموعه، زنجیره ارزش کاملی در شرکت های زیرمجموعه تعریف و تکمیل شده است. به عنوان مثال با استفاده از محصولات پتروشیمی ارومیه، قرار است برای نخستین بار در کشور، کود های ترکیبی در درون این پتروشیمی تولید شود.

و یا مثلا در پتروشیمی لردگان که ظرفیت تولید 1 میلیون تن آمونیاک و اوره دارد، واحد جدیدی در زنجیره ارزش تعریف شده که قرار است از اوره این مجتمع برای تولید محصول کریستال ملامین با ظرفیت 30 هزار تن استفاده کند. این طرح تقریبا 70% پیشرفت فیزیکی داشته است.

همچنین شرکت پتروشیمی ارغوان گستر ایلام، متولی تولید پلی پروپیلن در کشور بوده و قرار است از محصولات تولیدی در پتروشیمی ایلام برای تولید این محصول استفاده کند.

در حال حاضر، تولید پلی اتیلن در پتروشیمی ایلام با 105% ظرفیت اسمی در حال انجام است و به دلیل آغاز بهره برداری از پتروشیمی گچساران، مشکلی از بابت تامین خوراک در این مجموعه وجود ندارد.

خبر خوب برای سهامداران شرکت آن است که یکی از مهم ترین طرح های توسعه پتروشیمی ارومیه یعنی واحد تولید پلی آلومینیوم کلراید به وضعیت آماده بهره برداری رسیده است! محصول این واحد کاملا انحصاری بوده و برای نخستین بار است که در بازار داخل عرضه می شود.

سهامداران در پاییز دوره جاری اخبار مربوط به بهره برداری از پتروشیمی ارغوان گستر ایلام را نیز خواهند شنید. در حال حاضر، فاز نخست این پتروشیمی راه اندازی شده و فاز دوم نیز در حال تکمیل است.

بهره برداری از این طرح ها و به سود نشستن آنها، رشد خالص ارزش دارایی های پترول را به همراه خواهد داشت، رویدادی که به طور مستقیم بر ارزش سهام این غول پتروشیمی تاثیر خواهد داشت.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24