Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

علیرضا زمان پور، مدیر عامل هلدینگ صبا انرژی در گفت و گو با بورس۲۴ گفت: هلدینگ صبا انرژی با افتخار اعلام می‌دارد که در سال گذشته...

عملکرد مالی بسیار مطلوب هلدینگ صبا انرژی در سال گذشته

📌علیرضا زمان پور، مدیر عامل هلدینگ صبا انرژی در گفت و گو با بورس24 گفت: هلدینگ صبا انرژی با افتخار اعلام می‌دارد که در سال گذشته، عملکرد مالی بسیار مطلوبی داشته و نسبت به سایر شرکت‌های هم‌نوع خود در بورس، رشد سود قابل توجهی را تجربه کرده است. این شرکت با کسب بیش از 25 درصد رشد سود و تحقق سود خالصی بالغ بر 13.5 همت، توانسته است مبلغ 292 تومان سود به ازای هر سهم را به سهامداران خود تخصیص دهد. این دستاورد ارزشمند، نتیجه تلاش‌های مستمر تیم مدیریتی و همکاران هلدینگ و اجرای موفق برنامه‌های توسعه‌ای است. با توجه به روند رو به رشد و چشم‌انداز مثبت، انتظار می‌رود این شرکت در سال‌های آینده نیز به موفقیت‌های بیشتری دست یابد.


📌با امید به تداوم روند رو به رشد سودآوری و موفقیت‌های حاصل از برنامه‌ریزی‌های دقیق همکاران در هلدینگ صبا انرژی، امیدواریم در سال ۱۴۰۳ نیز بتوانیم اخبار خوشی را به سهامداران گرامی ارائه دهیم.

📌یکی از اولویت‌های اصلی هلدینگ، بهینه‌سازی مستمر پرتفوی است. در این راستا، تلاش می‌کنیم تا با سرعت و دقت بیشتری نسبت به خروج از شرکت‌های کم‌بازده یا زیان‌ده اقدام کرده و سرمایه‌گذاری در شرکت‌هایی با سودآوری بالا و هم‌راستا با فعالیت‌های اصلی هلدینگ را افزایش دهیم.

📌در صورت اخذ مجوزهای لازم از سهامدار عمده، ورود به حوزه‌های نفت و گاز، پتروشیمی و فولاد به عنوان یکی از برنامه‌های کلیدی هلدینگ در دستور کار قرار خواهد گرفت.


📌یکی از وظایف اصلی بانک‌ها، خروج از بنگاه‌داری است. در همین راستا، با توجه به مالکیت حدود ۴۰ درصدی بانک ملی در شرکت فولاد اکسین و مدیریت فعلی این شرکت توسط بانک، برنامه‌ریزی جهت افزایش سهام تا ۱۰۰ درصد در دستور کار قرار دارد. فولاد اکسین به عنوان یکی از سودآورترین شرکت‌های گروه، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

 📌همچنین، با هدف شفافیت و جذب سرمایه، در نظر داریم دو شرکت زیرمجموعه را روانه بازار سرمایه کنیم. اگرچه برخی موانع حقوقی، به ویژه در یکی از شرکت‌ها، وجود دارد، اما با رفع این موانع و با توجه به رای قطعی یک میلیارد دلاری اخذ شده برای هلدینگ در سال جاری، مسیر برای انجام این IPOها هموارتر شده است.

📌با رفع موانع اندک باقیمانده، به‌طور قطع در حوزه‌های پتروشیمی و فولاد اقدامات جدی‌تری انجام خواهیم داد. همان‌طور که پیش‌تر نیز عنوان کرده بودم، هدف ما  شفاف‌سازی در صبا فولاد و  دسترسی آسان ذینفعان به اطلاعات بود. خوشبختانه با برنامه‌ریزی دقیق و تلاش همکاران، موفق شدیم صبا فولاد را در بورس عرضه عمومی کنیم و بزرگ‌ترین تامین مالی تاریخ بورس ایران را رقم بزنیم. این دستاورد بزرگ، افتخاری برای کل مجموعه صبا انرژی است.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24