Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

عضو هیأت مدیره سازمان بورس: بانک‌ها به عنوان نهادهای مالی بزرگ کشور، منابع قابل توجهی در اختیار دارند. با مجاز شدن سرمایه‌گذاری بانک‌ها در صندوق توسعه، نقدینگی بیشتری به سمت بازار تزریق می‌شود. این پکیج ۵۰ همتی که در مورد آن صحبت می شود، برآیند کمک همه بازارها از جمله بازار پول، صندوق های با درآمد ثابت و ... است.

حمایت یکپارچه از بورس، از روز شنبه استارت می خورد/ اعلام جزییات برنامه های حمایتی....

بورس24 : رضا عیوضلو، معاون نظارت بر بورس ها و ناشران و عضو هیأت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار در گفت و گو با بورس24 درخصوص جلسه روز گذشته شورای عالی بورس که به منظور بهبود شرایط بازار سرمایه انجام شد، صحبت کرده است.

با توجه به جلسه روز گذشته شورای عالی بورس و حضور رئیس کل بانک مرکزی، از نظر شما در حال حاضر مشکل اصلی که بازار سرمایه با آن مواجه است چیست؟ و چه میزان این جلسه به حل این مشکلات کمک می کند؟ 

فارغ از مباحث بنیادین و چالش های بلندمدت بازار از جمله مسائل مربوط به قیمت گذاری دستوری، سیاست های پولی و ارزی کشور، تغییرات متعدد دستورالعمل های موثر بر صنایع و ناترازی انرژی، یکی از مشکلات اصلی بازار در حال حاضر و در کوتاه مدت، کمبود نقدینگی است که بعضا باعث بی رونقی و بی‌ثباتی بازار نیز شده است و امیدواریم مباحث انجام گرفته در جلسه روز گذشته و جلسات آتی بتواند به اصلاح روند بازار کمک کند. 

برای رفع مشکل نقدینگی چه راهکارهایی پیشنهاد شده است؟

راهکارهای پیشنهادی شامل جذب منابع از بانک‌ها و صندوق‌های با درآمد ثابت، انتشار ۵ همتی اوراق تبعی توسط صندوق توسعه و تخصیص اعتبارات به این صندوق ها است. 

امروز هم جلسه ای خواهید داشت؟ 

امروز ساعت ۱۱ صبح جلسه ای با صندوق های درآمد ثابت و صندوق توسعه را داریم تا در مورد سازوکارهای انتشار اوراق تبعی ۵ همتی تصمیم گیری و اقدام کنیم. لذا امیدواریم پس از جمع بندی امروز، از روز شنبه این اوراق منتشر گردد. 

چرا بر جذب منابع از بانک‌ها تاکید شده است؟

بانک‌ها به عنوان نهادهای مالی بزرگ کشور، منابع قابل توجهی در اختیار دارند. با مجاز شدن سرمایه‌گذاری بانک‌ها در صندوق توسعه، نقدینگی بیشتری به سمت بازار تزریق می‌شود. این پکیج ۵۰ همتی که در مورد آن صحبت می شود، برآیند کمک همه بازارها از جمله بازار پول، صندوق های با درآمد ثابت و ... است. اختصاصا در مورد بانک ها مبلغی در حدود 10 همت برای حمایت از بازار در خواست شده است که امیدواریم با قول مساعدی که دیروز از سوی رئیس محترم بانک مرکزی در جلسه شورای عالی بورس دریافت شد، این نقدینگی زودتر برای بازار جذب شود. 

نقش صندوق‌های با درآمد ثابت در این طرح چیست؟

صندوق‌های با درآمد ثابت نیز می‌توانند ضمن رعایت نصاب سهام درنظر گرفته شده برای آنها، اقدام به سرمایه‌گذاری در صندوق توسعه نمایند که این موضوع نیز به منجر به تقویت بنیه مالی صندوق های حمایتی و بالتبع به بهبود وضعیت بازار خواهد شد.

نقش بانک مرکزی در این طرح چیست؟

بانک مرکزی از این طرح حمایت کرده و در حال بررسی درخواست ها و صدور مجوزهای لازم برای سرمایه‌گذاری بانک‌ها در صندوق توسعه می باشد که به نوعی سرمایه گذاری بانک های مورد تایید بانک مرکزی در صندوق توسعه، در زمره سرمایه گذاری های مجاز بانکی تلقی خواهد شد. 

پس از رفع مشکل کوتاه‌مدت، چه اهدافی برای بازار سرمایه دنبال می‌شود؟

سازمان بورس و اوراق بهادار همواره در راستای حمایت از حقوق سرمایه گذاران و سهامداران پیشنهادات کارشناسی خود را به دولت و مجلس تقدیم کرده است و امیدواریم با استقرار کامل دولت جدید و برگزاری جلسات لازم با مسئولین امر، زمینه افزایش توجه به بازار سرمایه و بهبود شرایط این بازار با یک نگرش ملی بیش از پیش فراهم شود.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

این مطلب 1 نظر دارد.

  • عباس شفیعی
    عباس شفیعی

    چیزی که سهامداران را تشویق میکند دامنه نوسان بازار میباشد و جنانجه منفی یک درصد و مثبت شش درصد تعریف شود میتواند به بازار امیدوار بود

    1 ماه پیش

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24