Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

خبرنگار بورس 24 گزارش می دهد که در این جلسه رئیس سازمان بورس از رئیس بانک مرکزی خواسته که درباره تامین ملزومات ایجاد خط اعتباری برای صندوق تثبیت بازار مساعدت کند.فرزین پاسخ داده که از فردا به بانک ها ابلاغ می کنیم که 5 همت سهم از بورس بخرند ، مشروط بر این که محدودیت های قانونی خرید سهم توسط بانک ها در مقطع فعلی مورد چشم پوشی همه ارکان ذی ربط قرار گیرد.همچنین تکلیف می کنیم که تا سقف 45 همت برای کارگزاری ها و صندوق تثبیت بازار سرمایه اعتبار با نرخ حداقلی برای حمایت از بورس و سهام توسط سیستم بانکی در نظر گرفته شود.

رئیس بانک مرکزی در گوشه ی رینگ / وعده های بورسی فرزین

بورس24 : در جلسه امروز شورای عالی بورس دو عضو کابینه حضور داشتند ؛ سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و محمد رضا فرزین رئیس بانک مرکزی و عباس علی آبادی وزیر صمت در این جلسه حضور نداشت.

حضور امروز فرزین سومین حضور وی در جلسات شورای عالی بورس است و پیش از این برای انتشار اوراق دولتی و مصوبات مربوط به آن دو مرتبه در جلسات شورای بورس شرکت کرده بود.

بخش عمده ای از جلسه به انتقاد از رئیس کل بانک مرکزی برای انتشار گواهی سپرده 30 درصدی گذشت.فرزین پاسخ داده که در آن شرایط این کار برای کنترل تورم ضروری بود اما در دو ماه گذشته تلاش شده نا نرخ بهره پایین کنترل شده و پایین بیاید.

همچنین از رئیس بانک مرکزی خواسته شده که نرخ ارز نیما را به نرخ دلار آزاد نزدیک کند.او پاسخ داده که هم شهید رئیسی و هم دکتر مخبر مخالف این موضوع بودند ، چون آثار تورمی داشت و هنوز نظر رئیس جمهور جدید در این خصوص مشخص نیست.در هر حال برنامه ما در بانک مرکزی افزایش تدریجی نرخ ارز نیمایی است که به تدریج در حال انجام است.

خبرنگار بورس24 گزارش می دهد که در این جلسه رئیس سازمان بورس از رئیس بانک مرکزی خواسته که درباره تامین ملزومات ایجاد خط اعتباری برای صندوق تثبیت بازار مساعدت کند.فرزین پاسخ داده که از فردا به بانک ها ابلاغ می کنیم که 5 همت سهم از بورس بخرند ، مشروط بر این که محدودیت های قانونی خرید سهم توسط بانک ها در مقطع فعلی مورد چشم پوشی همه ارکان ذی ربط قرار گیرد.همچنین تکلیف می کنیم که تا سقف 45 همت برای کارگزاری ها و صندوق تثبیت بازار سرمایه اعتبار با نرخ حداقلی برای حمایت از بورس و سهام توسط سیستم بانکی در نظر گرفته شود.

آن چه که از جلسه امروز شورای بورس روایت شده چرخش 180 درجه ای فرزین رئیس کل بانک مرکزی دولت شهید رئیسی در خصوص سیاست های حمایتی از بورس است.

در این حال از لا به لای تصمیمات شورای بورس شنیده شد که محدودیت دامنه نوسان بازار را قفل کرده و اکثریت اعضا توصیه کرده اند هیات مدیره سازمان بورس از شنبه این محدودیت ها را بردارد و بازار 6 درصدی شود. این در حالی است که گزینه ی تمرکز روی دامنه نوسان 3 درصدی در همه بازارهای بورس و فرابورس روی میز هیات مدیره نهاد نظارتی بازار سرمایه است.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24