Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

بورس 24 : دی جی کالا ۵۰۰ میلیون دلار معادل ۳۰ همت ارزش گذاری شد و روز یکشنبه همراه اول با افشا قراردادی مالکیت ۴۰ درصدی سهام این شرکت را تایید کرد. طبق توافق صورت‌ گرفته، گروه همراه اول با رهبری شرکت سرمایه‌ گذاری حرکت اول ۴۰ درصد سهام دیجی‌ کالا که کل سهام «شرکت سرمایه‌گذاری سرآوا پارس» به اضافه قسمتی از سهامِ سهام‌ داران داخلی دیگر را شامل می‌ شود ، در اختیار می‌ گیرد. به موجب این افشا، قرارداد خرید سهام (شرکت گروه تجارت الکترونیک دیجی کالا)  به مبلغ 8.4 همت پرداخت نقدی ثمن خواهد شد. سهم کل، شرکت سرمایه‌ گذاری سرآوا پارس با مالکیت 25 درصدی از دیجی کالا از این معامله در حدود 7.5 همت شناسایی شده است که گروه سرمایه گذاری توسعه صنعتی ایران با نماد وتوصا با مالک ۱۳.۲۲ درصد سهام این شرکت سودی معادل 992 میلیارد تومان وارد شرکت از بابت درآمد غیر عملیاتی خواهد داشت . البته این مبلغ با احتساب بهای تمام شده است که یک مقام مسئول در سرمایه گذاری توسعه صنعتی ایران کسب درآمد 700 میلیاردی را از این معامله برای وتوصا برآورد کرده است ، در این بین باید توجه داشت که در حال حاضر مارکت کپ وتوصا حدود 3.5 همت است.

«دیجیکالا» ، «وتوصا» و «همراه اول»

بورس24 : دی جی کالا ۵۰۰ میلیون دلار معادل ۳۰ همت ارزش گذاری شد و روز یکشنبه همراه اول با افشا قراردادی مالکیت ۴۰ درصدی سهام این شرکت را تایید کرد.

طبق توافق صورت‌ گرفته، گروه همراه اول با رهبری شرکت سرمایه‌ گذاری حرکت اول ۴۰ درصد سهام دیجی‌ کالا که کل سهام «شرکت سرمایه‌گذاری سرآوا پارس» به اضافه قسمتی از سهامِ سهام‌ داران داخلی دیگر را شامل می‌ شود ، در اختیار می‌ گیرد. به موجب این افشا، قرارداد خرید سهام (شرکت گروه تجارت الکترونیک دیجی کالا)  به مبلغ 8.4 همت پرداخت نقدی ثمن خواهد شد.

سهم کل، شرکت سرمایه‌ گذاری سرآوا پارس با مالکیت 25 درصدی از دیجی کالا از این معامله در حدود 7.5 همت شناسایی شده است که گروه سرمایه گذاری توسعه صنعتی ایران با نماد وتوصا با مالک ۱۳.۲۲ درصد سهام این شرکت سودی معادل 992 میلیارد تومان وارد شرکت از بابت درآمد غیر عملیاتی خواهد داشت . البته این مبلغ با احتساب بهای تمام شده است که یک مقام مسئول در سرمایه گذاری توسعه صنعتی ایران کسب درآمد 700 میلیاردی را از این معامله برای وتوصا برآورد کرده است ، در این بین باید توجه داشت که در حال حاضر مارکت کپ وتوصا حدود 3.5 همت است.

 در معامله مذکور ، سهم سهامداری شرکت های گروه همراه اول به جزئیات به این شرح خواهد بود : شرکت کسب و کارهای نوپای حرکت اول با 20 درصد سهامداری و شرکت ارتباطات سیار ایران با 10 درصد و شرکت سرمایه گذاری توسعه نوردنا 5 درصد و شرکت همراه کسب و کارهای هوشمند نیز با 5 درصد سهامدار از دیجی کالا خواهند شد.

نکته مهم دیگر این سرمایه‌ گذاری، ارزش‌گذاری 30 همتی توافق شده برای گروه دیجی‌کالا است که این رقم بزرگترین سرمایه‌ گذاری اقتصاد دیجیتال کشور تا به امروز بوده است. 
سرمایه شرکت «سرمایه‌گذاری سرآوا پارس» پس از گذشت ۱۲ سال، این گونه پیش بینی می شود که حدود هزار برابر شده است که موفقیت در این شرکت را به خوبی نمایش داده است.

می توان این گونه پیش بینی کرد که شرکت های سهامدار گروه همراه اول با سهامداری از دیجی کالا می توانند بیش از پیش سودآوری داشته باشند که همین دلیلی برای ورود به بورس آن ها خواهد شد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24