Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

اینچنین می‌توان جمع‌بندی کرد که یکی از مشکلات بزرگ بازار، عدم حضور سرمایه‌گذاران بزرگ بلندمدتی با مدیریت سالم است. و البته فعال شدن این سرمایه‌گذاران هم منوط به توقف مداخلات دولتی، ثبات اقتصاد، توقف ابلاغیه‌ها و بخشنامه‌های شبانه، تعیین و تصویب فرمول‌های منطقی برای نرخ خوراک و سوخت، ارتباط تنگاتنگ و صحیح بازار پول با بازار سرمایه، ایجاد اتحاد و حمایت دولت از بازار خواهد بود.

پیش‌بینی وضعیت بورس 22 مرداد 1403

1) پیش‌بینی بازار ...

بورس24 : در شرایطی به مصاف معاملات سومین روز کاری هفته می‌رویم که بازار دیروز در فضایی شبیه به بازار شنبه آغاز کرد. بیش از 60 درصد نمادها صف فروش، 30 درصد متعادل و منفی و کمتر از 10 درصد مثبت بودند و البته در حجم هم چند روزی است که ارزش داد و ستدها به کمتر از 2 همت رسیده. این هم از معایب محدودیت دامنه نوسان است که سبب توقف فعالیت دی‌تریدرها و ضعف نقدشوندگی در بازار شده اما به هر جهت وقتی پول قوی برای حمایت از بازار با وجود جذابیت قیمت‌ها نیست، چاره‌ای به غیر از پذیرش محدودیت و خرید زمان نداریم. بازار طی دو روز کاری اخیر کمی از اخبار جنگی فاصله گرفت اما هنوز ترس از اتفاقات غیرقابل پیش‌بینی در چهره او روشن است و در همین راستا می‌بینیم که شاخص کل تغییرات بااهمیتی را ثبت نمی‌کند و تقریبا در مرز کانال 2 میلیون واحد میخکوب شده و البته سیل خروج پول از بازار با فراز و فرود ادامه دارد ...

مهمترین اتفاق روز گذشته، اعلام اعضای کابینه دولت به مجلس جهت دریافت رای اعتماد بود. در این لیست افراد امیدوارکننده‌ای برای برخی از پست‌ها و وزارتخانه‌ها دیده شد و البته بازار از حضور برخی از افراد هم دید مثبتی نمی‌گیرد. به‌هر جهت فضا کمی شفاف شد و رئیس‌جمهور لیست کابینه پیشنهادی را تحویل مجلس داد. حال توپ در زمین مجلس است. براساس آئین‌نامه داخلی، نمایندگان یک هفته فرصت بررسی برنامه‌های وزرای پیشنهادی را در کمیسیون‌های تخصصی دارند. شنبه آینده نیز تا ۳۱ مرداد نمایندگان در صحن علنی مجلس صلاحیت وزرای پیشنهادی را بررسی می‌کنند. و پس از رای اعتماد را خواهیم داشت.

اما در فضای مجازی می‌بینیم که برخی نسبت به لیست اعلامی و تصمیمات رئیس‌جمهور انتقاد دارند و معتقدند آنطور که باید و شاید به جوان‌گرایی و شایسته‌سالاری توجه نشده. البته که این خاصیت سیاستمداران ما است. افراد با شعارهای پوپولیستی انتخاب می‌شوند و در اجرا با لابی‌گری پیش می‌روند ! در گزارش‌های قبل به این نکته اشاره شد که احتمالا فضای رای‌گیری در مجلس با کمترین حاشیه پیش خواهد رفت. به سه دلیل چنین اعتقادی داریم. دلیل اول اینکه کشور در فضای سخت و خاصی به سر می‌برد و طولانی شدن تشکیل کابینه و به تعویق افتادن آغاز به کار دولت جدید جایز نیست. دوم اینکه رئیس‌جمهور در راستای شعار "وفاق ملی" از همه طیف‌ها و جناح‌ها در کابینه استفاده کرده تا بتواند نظر قوه مقننه را تا حدودی جلب کند و سوم اینکه به نظر در برخی از پست‌های کلیدی، تائیدیه‌های لازم از حاکمیت اخذ شده و لذا معتقدیم که اگرچه مجلس مقاومت‌هایی در برخی پست‌ها می‌کند و برخی را تائید نمی‌کند اما فضا مطابق چهارچوب در نظر گرفته شده پیش می‌رود و البته برای وزرایی هم که رای اعتماد نمی‌گیرند، گزینه ثانویه مشخص شده است.

موضوع دوم، بحث دامنه نوسان است. در ابتدای گزارش هم اشاره شد که این محدودیت مشکلاتی را ایجاد کرده و قیمت‌ها و حرکت در بازار را محدود کرده است. اما این نکته را در نظر داشته باشید که اتفاقا این بار فعالین بیشتری موافق این جریان و تصمیم، بواسطه نتیجه مثبت حاصل شده از بحران گذشته بودند و حتی به این موضوع معترضند که چرا چنین تصمیمی همان‌روزی که بحران آغاز شد، اتخاذ نگردید تا بازار به لحاظ قیمتی چنین افتی را تجربه نکند. ما هم به مانند بسیاری معتقدیم ایجاد محدودیت و دستکاری به صرفه و صلاح بازار نیست اما وقتی تمامی راه‌ها برای کمک به بازار بسته‌ شده و پولی به بازار تزریق نمی‌شود، راهی به جز استفاده از محدودیت برای کنترل هیجان نیست. فراموش نکنیم از آنجا که مدتی است حضور سرمایه‌گذاران بلندمدتی را در بازار نداریم، هر اتفاقی منجر به افت هیجانی و پنیک شدن می‌شود و بازار واکنشی به جذابیت قیمت‌ها نشان نمی‌دهد.

اما روز گذشته شایعاتی مبنی بر اعمال تغییرات مجدد در دامنه نوسان مطرح شد. گویا قرار است ...

مشاهده کامل پیش‌بینی بازار امروز ...

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24