Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

مدیرعامل پتروشیمی ایلام: قراردادی را مجددا با پتروشیمی گچساران منعقد کرده‌ایم که سالانه ۹۰۰ هزار تن از اتیلن مورد نیاز‌مان را از طریق خط اتیلن سراسری دریافت کنیم. ان شاءالله با پیگیری که دوستان ما در MPC انجام خواهند داد این ظرفیت دریافت محقق می‌شود و ما می‌توانیم کل اتیلن مورد نیازمان را که قرارداد کرده‌ایم از طریق خط دریافت کنیم.

طرح توسعه‌ پروژه ارغوان گستر ایلام به زودی به بهره برداری می رسد

بورس24 : داوود جعفری فر، مدیر عامل پتروشیمی ایلام در گفت و گو با خبرنگار بورس24 گفت: 3 ماهه اول سال جاری نسبت به ۳ ماهه مشابه در سال گذشته پتروشیمی ایلام ۱۸ درصد افزایش تولید داشته‌  و در تیر ماه با تولید ۲۷۶۰۰ تن رکورد تاریخی تولید در واحد HDP  شکسته شد واین  واحد  در تیر ماه با ۱۰۵ درصد ظرفیت اسمی و طراحی تولید را به نام خودش ثبت کرده است.  تمام تلاش‌مان این است که ظرفیت طراحی ۳۰۰ هزار تنی را تا پایان سال در بخش HDP پتروشیمی ایلام داشته باشیم.

وی گفت: طرح توسعه‌ پروژه ارغوان گستر ایلام  که ۴۰ درصد سهام آن متعلق به پتروشیمی ایلام است، خوشبختانه  روزهای پایانی خودش را سپری می‌کند و در آینده بسیار نزدیک به بهره‌برداری می‌رسد. با بهره‌برداری از این طرح عملا زنجیره ارزش داخل مجموعه ایلام کامل می‌شود پروپیلن که ما الان داریم با تراک به سایر مجتمع‌ها می‌فروشیم که می‌تواند ارزش‌افزوده خیلی خوبی را برای سهامداران و پتروشیمی ایلام رقم بزند.

وی گفت: مهمترین چالش پتروشیمی ایلام  کمبود خوراک است، خوراک دریافتی از مجتمع گاز پالایشگاه ایلام نیاز مصرف را پوشش نمی‌دهد. عملا خوراکی را که ما از پالایشگاه ایلام دریافت می‌کنیم کمتر از ۵۰ درصد ظرفیت‌مان است و  مجبوریم به این منظور از جاهای مختلف کشور خوراک تهیه کنیم  که هزینه زیادی را به ما تحمیل می کند.

وی گفت: قراردادی را مجددا با پتروشیمی گچساران منعقد کرده‌ایم که سالانه ۹۰۰ هزار تن از اتیلن مورد نیاز‌مان را از طریق خط اتیلن سراسری دریافت کنیم. ان شاءالله با پیگیری که دوستان ما در MPC انجام خواهند داد این ظرفیت دریافت محقق می‌شود و ما می‌توانیم کل اتیلن مورد نیازمان را که قرارداد کرده‌ایم از طریق خط دریافت کنیم.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24