Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

محسن محمودی، مدیر عامل پتروشیمی لردگان در گفت و گو با بورس ۲۴ گفت: پتروشیمی لردگان با ظرفیت حدود ۸۵ درصد در مدار تولید است و این ظرفیت با رکورد تولیدی که سال گذشته ۷۰۰ هزار تن زده‌ایم، ۲۵ درصد نسبت به سال ۱۴۰۱ افزایش داشته‌ است .

مدیرعامل پتروشیمی لردگان: دولت قبض گاز را با مطالبات ما از جهاد کشاورزی تهاتر کند

بورس24 : محسن محمودی، مدیر عامل پتروشیمی لردگان در گفت و گو با بورس24 گفت: پتروشیمی لردگان با ظرفیت حدود ۸۵ درصد در مدار تولید است و این ظرفیت با رکورد تولیدی که سال گذشته ۷۰۰ هزار تن زده‌ایم، ۲۵ درصد نسبت به سال ۱۴۰۱ افزایش داشته‌ است .

محمودی گفت: امسال هم با تمهیداتی که دیده‌ایم و پروژه‌هایی که تعریف کرده‌ایم برنامه ۱۰۰ درصد ظرفیت را تا آخر سال داریم که متاسفانه به خاطر مطالباتی که ما از جهاد کشاورزی و دولت داریم و قسط‌های سنگینی که پتروشیمی لردگان از قسط‌های فایننس ساخت و ساز دارد و بدهی گاز به تاخیر افتاده، طبق قرارداد هر ماه بین ۵۰۰ تا ۷۰۰ تن اوره هر روز تحویل جهاد کشاورزی می‌شود.

وی با اشاره به مطالبات دولت گفت: این مطالبه تقریبا ۳ همت حسابرسی شده و ۱ همت حسابرسی نشده است که با قیمت خیلی پایین هم از سال ۹۹، ۱۴۰۰، ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ محاسبه شده است، در خصوص این مطالبات و نرخ ها ما اعتراض داشتیم و بخشی از آن با مصوبه جدید دولت اصلاح شده ولی ما سال‌های قبل را هم اعتراض داشته‌ایم.

او گفت: با این روند، یک پتروشیمی نوپا نمی‌تواند هم اقساط فایننس را رفع کند و هم بتواند قبض گاز را پرداخت کند. بنابراین ما همه جا اعلام کرده‌ایم که خواهان این تهاتر هستیم که این اتفاق نیفتاده است و متاسفانه پنجشنبه هفته گذشته گاز مجتمع قطع شده و واحد ما از مدار تولید خارج شده است.

محمودی گفت: با این روند هم تولید با مشکل مواجه می شود و هم ۲۵۰۰ اشتغالی که ما داشته‌ایم را از دست می‌دهیم. بنابراین من خواهش می‌کنم که سریع‌تر درمورد برقراری گاز پتروشیمی لردگان تصمیم گرفته شود تا ما بتوانیم‌ به تولید ادامه دهیم.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24