Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

تا امروز دولت پزشکیان در انتخاب اعضا چندان خوب پیش نرفته اما امیدواریم در عمل شاهد رفتار متفاوتی باشیم. باتوجه به اینکه بررسی وزرا در مجلس حدود یک هفته زمان‌ می‌برد، به نظر تا پایان مرداد درگیر کابینه و رای اعتماد باشیم و البته در این بین یعنی حد فاصل تعیین کابینه و رای اعتماد، بیان چهارچوب فکری وزرا و ارائه برنامه‌هایشان در روند حرکتی بازار موثر خواهد بود.

پیش‌بینی وضعیت بورس 20 مرداد 1403

1) پیش‌بینی بازار ...

بورس24 : در شرایطی به مصاف معاملات نخستین روز کاری هفته می‌رویم که بازار سه‌شنبه سردرگم از ماجرای دنیای سیاست و همچون روزهای قبل با عبای سرخ آغاز به کار کرد و طبق معمول هر چه از دقایق ابتدایی فاصله گرفت، با ضعف تقاضا و حضور قوی‌تر فروشنده‌ها روبرو شد. بازار چند روزی است که آماده حملات موشکی است اما تا به اینجای کار، موشکها به‌جای تل‌آویو، روانه بورس تهران شده‌اند و فعلا خبری از واکنش به اسرائیل نبوده است ! به هر جهت بازار سرمایه درگیر تحولات نظامی است و تا زمانیکه این ریسک بالای سر اوست، رنگ آرامش و ثبات را نخواهد دید. در جریان معاملات سه‌شنبه شاخص کل با افت اندک 2 هزار واحدی یک قدم دیگر به کانال 1.9 میلیون واحد نزدیک‌تر شد. ارزش معاملات بواسطه محدودیت دامنه نوسان و پابرجا بودن صفوف فروش در بسیاری از نمادها، کماکان کاهشی است و روز سه‌شنبه به رقم باورنکردنی 1.5 همت رسید. در واقع تنها 10 سانتی‌متر از کرکره بازار آن هم صرفا برای فرار پول بالا است ! در بازار سه‌شنبه نزدیک به 500 میلیارد تومان خروج نقدینگی داشتیم.

در حوزه سیاسی، بازار کماکان منتظر پاسخ ایران به اسرائیل است؛ پاسخی که احتمال وفوع آن مقداری کمرنگ شده است. برخی این واکنش را محدود و شبیه به آنچه در فروردین رخ داد، می‌دانند و برخی دیگر معتقدند با توجه به رفت و آمدها و جریان خبرها، حرکت انتقامی ایران قوی‌تر از ابتدای سال خواهد بود و لذا از آنجا که این موضوع اجتناب‌ناپذیر است، فاز جنگی برقرار و بازار فضای آماده‌باش دارد. اگر به خاطر داشته باشید، در جریان فروردین ماه، واکنش ایران و عملیات وعده صادق 12 روز زمان برد و بسیاری معتقدند واکنش ایران احتمالا جمعه همین هفته تا یکشنبه بعد یعنی زمانی که کشور مقابل به تعطیلی پایان هفته می‌رود، رخ خواهد داد.

البته همچنان معتقدیم آن قوه عاقله‌ای که تا امروز جلوی جنگ تمام‌عیار را گرفته، این بار هم فضا را مدیریت‌شده پیش می‌برد اما به هر جهت سازمان بورس باید آمادگی این رویداد را داشته باشد و از همین حالا مجوز تعطیلی احتمالی بازار را بگیرد. و البته یک نکته خاص ! در کنار دو سناریوی پاسخ محکم و ملایم، به نظر یک شانسِ عدم پاسخ در راستای کسب برخی از امتیازات را هم باید لحاظ کرد. حتی اگر شانس این سناریو زیر 5 درصد باشد ... ! به‌خصوص که در روزهای پایانی هفته اخباری مبنی بر آغاز مذاکرات برای آتش‌بس اسرائیل و حماس را داشتیم و از طرف دیگر صحبت‌های دبیرکل حزب‌الله لبنان هم نشان از عدم تمایل برای پاسخ سریع و فوری داشت.

در حوزه اقتصادی، بازار کماکان در انتظار روشن شدن چهره افراد کابینه است. تا به اینجای کار حضور ظریف و طیب‌نیا در مقام معاون راهبردی و مشاور عالی پزشکیان دلگرم‌کننده بوده اما حضور پورمحمدی در سازمان برنامه و بودجه چندان امیدوارکننده‌ نبوده. او پیشینه چندان روشنی نداشته و معمار جریان نرخ خوراک پتروشیمی‌ها در همین دولت گذشته بود و لذا ابهامات زیادی به تفکرات ایشان وارد است. البته الزاما قرار نیست همان تفکرات گذشته تکرار شود و ممکن است افرادی که حتی در گذشته در کارنامه خود تقابل همه‌جانبه با بازار را داشته‌اند، ذیل یک سیاست روشن و مشخص این بار فضای متفاوتی را در سیاستگذاری‌ها در پیش گرفته و کمی عاقل‌تر باشند اما به هر جهت تا زمانی که بازار تصمیم متفاوتی نبیند، او را جزء انتخاب‌های بد و ناکارآمد طبقه‌بندی می‌کند.

طبق اظهارات ظریف، لیست وزرا احتمالا روز یکشنبه نهایی می‌شود و روشن شدن افراد کابینه می‌تواند تا حدودی فضا را روشن کند. بسیاری معتقدند با توجه به صحبت‌های قبل از انتخابات پزشکیان، احتمالا فضای عقلانیت در این دولت متفاوت و منطقی‌تر از گذشته باشد. البته امیدواریم این اعتقاد درست باشد و سورپرایز جدیدی نداشته باشیم. چراکه اگر قرار باشد همان سیاست‌های قبلی و تقابل دولت و شرکت‌ها را داشته باشیم، فضای جالبی در انتظار بازار نخواهد بود. تا امروز دولت پزشکیان در انتخاب اعضا چندان خوب پیش نرفته اما ...

مشاهده کامل پیش‌بینی بازار امروز ...

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24