Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

مدیر صندوق اهرمی کاریزما: حجمی که الان صندوق‌های اهرمی دارند  قابل توجه است و اندازه صندوق ها نزدیک به ۴۰ هزار میلیارد تومان  است.

حجم صندوق های اهرمی به 40 همت رسید

بورس24 : علی تیموری شندی مدیر عامل هلدینگ کاریزما و مدیر صندوق اهرمی کاریزما در گفت و گو با بورس24 درخصوص وضعیت صندوق های اهرمی بازار گفت: در این مدت موضوعات خیلی زیادی در مورد صندوق‌های اهرمی مطرح شده است،چیزی که مدیران صندوق‌های اهرمی باید روی آن  تاکید کنند و حداقل در مجموعه ما هم به آن تاکید شده  بحث مدیریت ریسک در صندوق‌های اهرمی است.

وی گفت: صندوق‌های اهرمی ۲ بخش هستند یک بخش  ماهیت فیکس اینکام دارد و بخش دوم  ماهیت سهامی آن است.  عملا عدم مدیریت ریسک در یک مقاطعی می‌تواند بحران‌های نقدینگی و نقد شوندگی را برای صندوق‌ها در فاز اول و در فاز دوم برای کل بازار ایجاد کند.

او ادامه داد: حجمی که الان صندوق‌های اهرمی دارند  قابل توجه است و اندازه صندوق ها نزدیک به ۴۰ هزار میلیارد تومان  است. وقتی که در این وضعیت قرار می‌گیرد عدم مدیریت  در صندوق‌های اهرمی می‌تواند ریسک ایجاد کند،  شاید قبل از این بحران اخیر  نگهداری نقدینگی  به عنوان یک عامل بد یا به عنوان یک نقطه ضعف در  مدیران لحاظ می‌شد، ولی این بحران نشان داد که نیاز به وجوه نقد در صندوق‌های اهرمی چقدر مهم است و در این ۲-۳ روز گذشته همین منابع  باعث شد که ابطال‌هایی که در صندوق‌های اهرمی و برگشت‌های یونیت‌هایی که در صندوق‌های اهرمی صورت گرفت بدون فشار خاصی به بازار به یونیت داران پرداخت شود.

تیموری شندی گفت: در مجموعه کاریزما به واسطه مدیریت ریسکی که داشته‌ایم و همین طور حجم بالایی که یونیت‌داران عادی داشته‌اند این پیش بینی می‌شد که در صورت وجود یک بحران در موارد خاص ممکن است نیاز به نقدینگی باشد و  کامل مشخص شد که تصمیم درستی بوده است.

وی افزود:  در مورد نرخ‌ها ببینید  سطوح نرخی که به صندوق‌های اهرمی داریم حدود ۳۰ تا ۳۱ درصد است و   شبکه بانکی ‌ هم همین نرخ را به سپرده‌گذاران می‌دهد.  میزان وجوهی  که در صندوق‌ها نگهداری می شود عینا" در همان شبکه بانکی سپرده گذاری شده  ، لذا هزینه‌ای را برای یونیت‌داران ممتاز ایجاد نکرده است.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24