Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

پتروشیمی بوعلی سینا رشد 110 درصدی فروش تیر ماه را به ثبت رساند‌. این شرکت در 4 ماهه منتهی به تیر از فروش محصولات خود 21 هزار میلیارد تومان درآمد کسب کرد. روند سود آوری شرکت نشان می دهد که با این شروع ، امسال سال خوبی برای این پتروشیمی خواهد بود.

طرح توسعه پتروشیمی بوعلی سینا برای محصولات جدید

بورس24 : پتروشیمی بوعلی سینا رشد 110 درصدی فروش تیر ماه را به ثبت رساند‌. این شرکت در 4 ماهه منتهی به تیر از فروش محصولات خود 21 هزار میلیارد تومان درآمد کسب کرد. روند سود آوری شرکت نشان می دهد که با این شروع ، امسال سال خوبی برای این پتروشیمی خواهد بود.

محمد رحیمی پورمدیرمالی شرکت پتروشیمی بوعلی سینا با اشاره به روند مثبت تولید و فروش شرکت در سه ماهه سال مالی شرکت به خبرنگار بورس24 گفت: در ۳ ماه اول ما حدود ۱۲.۲ همت درآمد داشته‌ایم و سودمان حدود ۳.۷ همت بوده است. در ۳ ماهه مقداری ریفرمیت تولید و فروش داشته‌ایم و این روند ادامه دارد.

رحیمی پور گفت: در ۳ ماهه سود عملیاتی شرکت خوب بود و نسبت به دوره مشابه سال قبل بهتر عمل کرده ایم ، هر چند تعدیلاتی در قیمت و نرخ ریفرمیت داشته‌ایم ، ولی با این وجود باز سودمان مناسب بود و تیر ماه هم فروش‌مان نسبت به دوره مشابه سال قبل خیلی بهتر بود و حدود ۲۸۵ هزار تن فروش محصول داشته‌ایم.

افزایش تولید در این پتروشیمی رکورد می زند

مدیر مالی بوعلی گفت: تولیدمان در تیر ماه حدود ۱۹۰ هزار تن بود که باز هم نسبت به دوره مشابه و حتی دوره ۳ ماهه اول سال جاری هم خیلی بهتر بوده‌ایم. شرکت پایان ۳ ماهه حدود ۱۱۳ درصد بیش از ظرفیت ، تولید داشته‌ که ان شاءالله این روند افزایشی ادامه خواهد داشت.

رحیمی پور ادامه داد: جهت اطلاع سهامداران ما ریفرمیت را همزمان با تولید PX داریم و پارازایلین را به پتروشیمی تندگویان می‌دهیم، با تولید ریفرمیت در حال حاضر جهت تامین سوخت کشور تحویل شرکت پالایش و پخش می‌دهیم. امیدوار هستیم که این روند افزایشی‌ همچنان در بوعلی ادامه داشته باشد.

رشد سود با نرخ تسعیر

وی ادامه داد: در این چند ماه هم نرخ تسعیر حدود ۴ هزار تن افزایش پیدا کرده است. پتروشیمی بوعلی سینا باتوجه به اینکه بخش عمده‌ای از محصولات صادراتی دارد افزایش نرخ تسعیر ارز درآمد خیلی خوب و نقدینگی مناسبی برای بوعلی سینا ایجاد خواهد کرد.

پروژه های« بوعلی» استارت خورد

وی در خصوص پروژه های پیش روی شرکت گفت: در سال جدید برنامه‌های سرمایه گذاری داریم که از همین هفته شروع خواهیم کرد. با تامین سرمایه‌ها و سرمایه‌گذاری‌های خصوصی مذاکراتی درجهت بررسی این پروژه ها و در فاز مطالعاتی انجام داده ایم که به محض اخذ مصوبات لازم اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

وی با اشاره به طرح توسعه بوعلی سینا در ایجاد و تنوع محصول گفت: طرح توسعه برای محصولات جدید در دستور کار داریم که اعلام می‌کنیم بعد از اخذ مصوبات لازم و رایزنی هایی با هلدینگ خلیج فارس سرمایه گذاری خواهیم داشت.

وی در پایان گفت: این امیدواری را به همه سهامداران عزیز بدهم که بوعلی کمافی سابق باتوجه به تولید پارازایلین ، محصول ریفرمیت هم تولید می‌کند و امیدواریم که روند افزایشی که در این چند سال داشته‌ایم همچنان ادامه داشته باشد و سودآوری برای سهامداران داشته باشیم.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24