Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

به‌نظر نمی‌رسد منفی بودن و ریزش سهام در بازار کشورهای مختلف، ارتباطی به مساله نظامی منطقه داشته باشد. گزارش مشاغل در آمریکا ضعیف‌تر از انتظار بود و نگرانی از بابت گسترش رکود در اقتصاد دنیا عاملی برای ریزش دسته‌جمعی بازارها شد. پیش از این، یک انقباض قوی غافلگیرکننده در بخش تولید ایالات متحده، همراه با نتایج متفاوتِ درآمد از اپل و آمازون، بر احساسات سرمایه‌گذاران تأثیر گذاشته بود.

پیش‌بینی وضعیت بورس 14 مرداد 1403

1) پیش‌بینی بازار ...

بورس24 : در شرایطی به مصاف معاملات دومین روز کاری هفته می‌رویم که بازار شنبه با گارد جنگی و تهاجمی در سمت فروش آغاز کرد ! اگرچه در روزهای پایانی هفته گذشته پاسخی از سوی ایران اتفاق نیفتاده بود و برخی از رسانه‌های خارجی در تلاش برای ایجاد آرامش و جلوگیری از وقوع درگیری جدید در خاورمیانه بودند اما در فضای مجازی به‌خصوص تلگرام آرایش جنگی توسط برخی از افرادِ به‌ظاهر سیاستمدار برقرار بود !! یکی از به پرواز در آمدن پهپادها خبر می‌داد !! دیگری شلیک موشک‌های ایرانی را قریب‌الوقوع می‌دانست !! یکی تصویر از صف طویل پمپ‌بنزین‌ها به‌نمایش می‌گذاشت و دیگری از کلیر شدن آسمان اسرائیل و ورود ناوهای آمریکایی به دریای سرخ و مدیترانه سخن می‌گفت و خلاصه همین جوزدگی و اصرار بر پاسخ سخت و سریع و ربط دادن ریزش بورس‌های دنیا به درگیری احتمالی ایران و اسرائیل باعث شد تا بورس تهران هم متاثر از همین تفکرات کار خود را با فشار سنگین فروش آغاز کند و با وجود وعده‌های معاون اول رئیس‌جمهور مبنی بر تزریق پول به صندوق‌های حمایتی، یک روز جهنمی دیگر را پشت سر بگذارد.

در نتیجه معاملات روز گذشته شاخص کل با افت سنگین بیش از 60 هزار واحدی در آستانه سقوط به کانال 1.9 میلیون واحد قرار گرفت ! ارزش معاملات تقریبا همتراز با بازار چهارشنبه و حدود 4 همت بود و سیل خروج نقدینگی از بازار (1.4 همت) ادامه داشت و بسیاری از صندوق‌های اهرمی و غیر اهرمی به قیمت‌های درصد منفی و صف فروش رسیدند !! گویا نقطه‌ای برای اتمام تحولات سخت 15 ماه اخیر وجود ندارد ! حجم رویدادها و اتفاقات در این چند ماه عجیب بوده است ! واقعا فکر می‌کنیم از نظر تعدد اتفاقاتِ بی‌سابقه و ریسکهای سیاسی سال ۱۴۰۳ دیگر هیچوقت در تاریخ تکرار نشود. چه پیری از جماعت سهامدار درآمد. تازه همه اینها یک طرف، آنچه دولت به سر بازار آورد، صد برابر بیشتر و بدتر بود.

واقعا نمی‌دانیم این چه اخلاقی است که برخی از فعالین بورسی دارند. آنها در دو روز پایانی هفته گذشته کل وقت خود را صرف ارائه تحلیل‌های آبکی کردند و قسمت جالب‌تر ماجرا اینجا بود که برخی ریزش فراگیر بازارهای جهانی از آمریکا و اسرائیل گرفته تا اروپا و ژاپن را به جنگ احتمالی پیش رو ارتباط می‌دادند ! اما به‌نظر نمی‌رسد منفی بودن و ریزش سهام در بازار کشورهای مختلف، ارتباطی به مساله نظامی منطقه داشته باشد. گزارش مشاغل در آمریکا ضعیف‌تر از انتظار بود و نگرانی از بابت گسترش رکود در اقتصاد دنیا عاملی برای ریزش دسته‌جمعی بازارها شد. پیش از این، یک انقباض قوی غافلگیرکننده در بخش تولید ایالات متحده، همراه با نتایج متفاوتِ درآمد از اپل و آمازون، بر احساسات سرمایه‌گذاران تأثیر گذاشته بود. درخصوص رشد اونس هم باید گفت که سخنان پاول، ایجاد آمادگی برای کاهش نرخ بهره زودتر از انتظارها و تحلیل موسسات بزرگ برای کاهش 0.5 درصدی نرخ بهره در جلسه بعدی فدرال رزرو، عامل اصلی رشد طلا بود. از طرف دیگر در بازار نفت شاهد کاهش 3 – 4 درصدی قیمت بودیم. این افت ناشی از گزارش ضعیف اقتصاد چین بود. در واقع بازارهای جهانی هیچ اهمیتی به تحرکات منطقه نشان ندادند.

نه اینکه بحث جنگ و تحولات نظامی را رد کنیم اما ...

مشاهده کامل پیش‌بینی بازار امروز ...

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24