Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

بورس 24 : شرکت نیرو کلر تا اینجای کار توانست علی رغم مشکلات مختلف بازار سودی معادل سال گذشته محقق کند که انتظار می رود با توجه به قرار دادهای مختلف و افتتاح پروژه های شرکت این سود به صورت عملیاتی رشد خوبی داشته باشد.  علی صالحی مدیر عامل شرکت نیرو کلر  درخصوص آخرین وضعیت عملکرد این شرکت  طی سال جاری به خبرنگار بورس۲۴ گفت:سال گذشته  نرخ تسعیری به مبلغ حدود ۶۵ میلیارد تومان داشتیم  که امسال خیلی شرکت‌ها این نرخ را ندارند و  علت کاهش سودآوری شرکت در دوره شش ماهه  بوده است. یک بخش دیگر کاهش سود افزایش هزینه‌های تورمی بوده که حدود ۴۴ تا ۴۵ درصد رشد داشته  است.

آمار و ارقامی معنا دار از «شکلر» ؛ تاثیر تغییرات نرخ ارز نیما بر این شرکت اعلام شد

بورس24 : شرکت نیرو کلر تا اینجای کار توانست علی رغم مشکلات مختلف بازار سودی معادل سال گذشته محقق کند که انتظار می رود با توجه به قرار دادهای مختلف و افتتاح پروژه های شرکت این سود به صورت عملیاتی رشد خوبی داشته باشد. 

علی صالحی مدیر عامل شرکت نیرو کلر  درخصوص آخرین وضعیت عملکرد این شرکت  طی سال جاری به خبرنگار بورس24 گفت:سال گذشته  نرخ تسعیری به مبلغ حدود ۶۵ میلیارد تومان داشتیم  که امسال خیلی شرکت‌ها این نرخ را ندارند و  علت کاهش سودآوری شرکت در دوره شش ماهه  بوده است. یک بخش دیگر کاهش سود افزایش هزینه‌های تورمی بوده که حدود ۴۴ تا ۴۵ درصد رشد داشته  است.

وی گفت:  اگر دقت کنید فروش ما مانند سال قبل است و مشکلی ندارد ولی این دو موضوع باعث شده است که سود کمتر شود، حاشیه سودمان از ۵۵ درصد روی ۳۶ درصد آمده است. 

به گفته وی، برای جبران آن ۳ ماهه اول سودی که ساخته‌ایم حدود ۶۳ تومان بوده و در ۳ ماهه دوم به حدود ۱۲۰ تومان رسیده است  که نشان می‌دهد رشد خوبی داشته است، در ۳ ماهه سوم و چهارم هم با افزایش تولیداتی که داریم بخش زیادی از این کاهش جبران می‌شود.

صالحی گفت:  اما در عمل ما سود عملیاتی سال قبل را خواهیم ساخت و  مانند سایر شرکت های بازار سودهای غیر عملیاتی ناشی از نرخ تسعیر را نخواهیم داشت، بنابراین وضعیت بهتر می‌شود ولی در بهترین حالت مانند سال قبل سود خواهیم ساخت. 

وی با اشاره به پروژه نوسازی الکترولایزر دوم  در خصوص وضعیت این پروژه گفت: با وجود این پروژه وضعیت شرکت در بخش عملیاتی بهتر می‌شود،  از لحاظ تولید  هم با افتتاح پروژه برق   امسال وضعیت برق‌ پایدار داریم  و تولیدمان در تابستان بیشتر از سال قبل خواهد بود. 

وی افزود:  افتتاح پروژه الکترولایز قطعا" سال آینده خواهد بود و  بیش از  ۳۰ تا ۳۵ درصد سودآوری شرکت را افزایش می دهد. 

وی گفت: شرکت در وضعیت فروش داخلی کلر  آلکالی و کاستیک بازار خوبی دارد ،  در بخش   صادرات هم که تقریبا مشتری‌های صادراتی و بازار هدف‌مان را داریم الان هم تقریبا موجودی خاصی نداریم و همه محصولاتمان هم در بازار داخلی و هم صادرات عرضه می‌شود.

صالحی گفت: در خصوص نرخ ارز ،  ما نرخ ارز در دسترس در سامانه نیما را ملاک قرار می‌دهیم و این عملکرد شرکت‌ها را پایین می‌آورد.طبیعتا بهتر است همزمان با بازار، نرخ ارز سامانه نیما هم رشد کند.  اگر این اتفاق بیفتد وضعیت شرکت های بورسی خیلی بهتر می‌شود.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24