Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

بدون تعارف بازار امروز نه‌تنها اتحاد که حتی اعتماد به نفس هم ندارد ! این عدم اتحاد ناشی از مشکلاتی است که دولت سیزدهم بر سر بازار آوار کرده بود و در واقع پولی برای کمک و حمایت از بازار نیست. در گزارش‌های اخیر هم بارها عنوان شد که فرآیند اعتمادسازی بسیار زمان‌بر خواهد بود. بنابراین دو سناریو پیش روی بازار است. سناریوی نخست ...

پیش‌بینی وضعیت بورس 13 مرداد 1403

1) پیش‌بینی بازار ...

بورس24 : بازار چهارشنبه را در حالی آغاز کردیم که تا عصر روز سه‌شنبه تفکر قالب بر این بود که بواسطه برقراری تعادل در جریان معاملات همان روز، بازار چهارشنبه می‌تواند فضای بهتری داشته باشد و کمی از زیر فشار عرضه رها گردد اما رسیدن اخبار ترور "اسماعیل هنیه"، رئیس دفتر سیاسیِ مقاومت اسلامی حماس در تهران و همچنین "فوآد شکر" یکی از اعضای ارشد حزب‌الله لبنان باعث شد تا این خیال خام که بازار می‌تواند در معاملات آخرین روز کاری هفته شرایط بهتری داشته باشد، نقش بر آب شود و لذا از همان دقایق ابتدایی این فروشنده‌ها بودند که با قدرت بالا وارد گود شدند و افت جدی دیگری را به بازار تحمیل کردند.

البته با گذر از دقایق ابتدایی، فعالیت حقوقی‌ها در راستای حمایت از بازار و کمک به برقراری تعادل آغاز شد و با عبور از نیمه بازار، بسیاری از نمادها روند تعادلی را در دامنه منفی در پیش گرفتند. هر چند که به دلیل قرار گرفتن در روزهای پایانی هفته و ترس از پاسخ متقابل تهران، خبری از تحرکات بیشتر نبود و لذا شاخص کل با افت جدی 52 هزار واحدی (حدود 2.5 درصد) تا ارتفاع دو میلیون و 68 هزار واحدی عقب نشست. ارزش معاملات بواسطه تحرکات بیشتر معامله‌گران بزرگ بازار به ویژه صندوق‌های حمایتی با رشد جدی 53 درصدی به 4.2 همت رسید و این حقیقی‌ها بودند که رقمی بالغ بر 1.4 همت دیگر پول از بازار خارج کردند ...

بازار در هفته گذشته در ضعیف‌ترین و کم‌انگیزه‌ترین شرایط ممکن قرار داشت. او که دل به بهبود روند معاملات و رشد قیمت‌ها پس از خبر پیروزی پزشکیان در انتخابات بسته بود و پس از اعلام نتایج به استقبال این رویداد رفته بود، با تغییر رفتار و سیاست صندوق‌های اهرمی، حسابی ناامید و سرخورده شد و در ادامه، اخبار و تحولات سیاسی حسابی او را به زیر کشید. تا پیش از خبر ترور بامداد چهارشنبه می‌خواستیم بنویسیم که رئیس‌جمهور و مشاورین او خیلی زود فراموش کردند که بر و بچه‌های بازار سرمایه چه تاثیر بزرگ و بااهمیتی در پیروزی او داشتند اما واقعیت تحولات سیاسی رخ داده به قدری هولناک و پیچیده بود که شاید چنین اظهارنظر و انتظاری از پزشکیان در این مقطع خیلی بجا نباشد؛ هرچند که مشاورین او می‌توانستند با تغییر برخی از سیاست‌ها و اظهارات، چراغ سبز کوچکی به اهالی بازار نشان دهند !

آنقدر اخبار و اتفاقات طی 4 ماه اخیر با سرعت بالا رخ داده که وقوع آن برای فعالان اقتصادی به بازار عجیب و غیرقابل تصور است. سهامداران چه فشار سنگینی را تجربه کرده و چه روزهای تلخ و عجیبی را پشت سر گذاشتند. حجم رویدادها و ریسک‌ها و اتفاقات در این چند ماه عجیب است. واقعا فکر می‌کنیم از نظر تعدد اتفاقات بی‌سابقه و ریسکهای سیاسی سال ۱۴۰۳ دیگر هیچوقت در تاریخ تکرار نشود. چه پیری از جماعت سهامدار درآمد. تازه همه اینها یک طرف، آنچه دولت به سر بازار آورد، صد برابر بیشتر و بدتر بود.

اما درخصوص تحولات سیاسی، تحلیل‌های متفاوتی مطرح می‌شود. برخی معتقدند اتفاقاتی که از سه‌شنبه شب تا بامداد چهارشنبه رخ داد، پیامدهای بسیاری داشته و سرآغاز درگیری‌های بیشتر در منطقه و ورود کشور به بطن ماجرا خواهد بود و عده‌ای دیگر اعتقاد دارند که آن قوه عاقله که طی مدت اخیر تحولات منطقه را مدیریت کرد، کماکان فعال بوده و جلوی اتفاقات تلخ‌تر و ورود ایران به این ماجرا گرفته خواهد شد. البته تحلیل‌های دیگری هم نظیر تغییر و تحولات در منطقه بیان می‌شود که ما به دلیل اینکه سیاستمدار نیستیم، ترجیح می‌دهیم به این مباحث ورود نکنیم؛ ضمن اینکه برای درک موضوع ابتدا باید ببینیم که چه کشوری در این اعمال تروریستی نقش و یا عامل نفوذی داشته؛ (هر چند که به نظر عامل اصلی مشخص است) و از طرف دیگر این نکته را مدنظر قرار دهیم که به هر جهت حادثه فوق در پایتخت کشورمان رخ داده و لذا تحلیل این موضوع که پاسخ حاکمیت به چه شکل خواهد بود، بسیار دشوار است.

اما ادامه واکنش بازار به این جریان چگونه خواهد بود. ابتدا ...

مشاهده کامل پیش‌بینی بازار امروز ...

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24