Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

مدیرعامل صبا فولاد خلیج فارس: همانطوری که در مجمع هم به سهامداران گزارش داده‌ایم برنامه ما برای ۱۴۰۲ تولید ۳ میلیون تن ورق ، با ارزش افزوده بالا است که در این راستا و مجوزهای‌ لازم را اخذ کرده اسم و در حال پیگیری برای تامین مالی داخلی و خارجی برای اجرای پروژه هستیم.

مدیرعامل «فصبا»: در حال پیگیری برای تامین مالی داخلی و خارجی جهت اجرای پروژه هستیم

سحر خوشحال - بورس24 : احسان دشتیانه، مدیرعامل شرکت صبا فولاد خلیج فارس درخصوص آخرین وضعیت تولید، فروش و طرح توسعه «فصبا» با بورس24 گفت و گو کرد.

دشتیانه درخصوص صورت مالی حسابرسی نشده شرکت گفت: گزارش مقایسه‌ای صورت مالی حسابرسی نشده شرکت در ۶ ماهه حاکی از این است، که حدود ۴۱۶ هزار تن تولید سال گذشته به ۶۲۳ هزار تن افزایش پیدا کرده است یعنی رشد تقریبا ۵۰ درصدی داشته‌ایم ، فروش‌ شرکت هم از ۴۸۰ هزار تن به ۵۵۰ هزار تن افزایش داشته که تناژی ۱۵ درصد رشد بخش خود دیده است.

وی افزود: سود شرکت هم از ۱۷۱۰ میلیارد به ۱۸۸۶ میلیارد تومان رسیده که رشد ۱۰ درصدی داشته است. صادرات‌ شرکت هم از ۱۳۵ هزار تن به ۲۰۹هزار تن رسیده که رشد ۴۵ تا ۵۰ درصدی داشته است. علیرغم اینکه تا حدودی سودهای TTMشرکت‌ها کاهشی است، باتوجه به افزایش تولید، توانسته‌ایم شرایط خوبی را برای شرکت محقق کنیم.

او درخصوص پروژه شرکت گفت: ما در پروژه احیای ۲ که افزایش سرمایه و صرف سهام آن را با مشارکت مردم و صندوق‌ها و شرکت‌های حقوقی و سرمایه‌گذاران بورسی انجام داده‌ایم حدودا ۸ درصد تا آخر تیر ماه رشد و پیشرفت داشته‌ایم که ماهانه گزارش آن به روز می‌شود.

وی افزود: همانطوری که در مجمع هم به سهامداران گزارش داده‌ایم برنامه ما برای ۱۴۰۲ تولید ۳ میلیون تن ورق ، با ارزش افزوده بالا است که در این راستا و مجوزهای‌ لازم را اخذ کرده اسم و در حال پیگیری برای تامین مالی داخلی و خارجی برای اجرای پروژه هستیم.

دشتیانه درخصصو وضعیت بازارهای صادراتی گفت: بازار جهانی امروز شرایط مساعدی ندارد، ولی این بازار همیشه نوسان دارد، فولاد ایران حدود ۳۰ میلیون تن تولید دارد که به خاطر زیر ساخت انرژی یعنی برق و گاز دچار محدودیت‌هایی می‌شود و ضریب بهره‌وری این صنعت نسبت به ظرفیت آن تا حدودی پایین آمده است، ولی در آینده با حل مشکلات زیر ساختی و قرار گرفتن کشور در ریل توسعه و رشد اقتصادی مصرف در داخل هم افزایش پیدا خواهد کرد و بازارهای صادراتی جدید هم ایجاد خواهند شد.

مدیرعامل «فصبا» ادامه داد: در حال حاضر میانگین سرانه مصرف فولاد در ایران حدود ۲۱۰ تا ۲۱۵ کیلو گرم است در حالی که این عدد برای کشور در حال توسعه ۳۵۰ کیلوگرم می‌تواند افزایش پیدا کند و برای بقیه کشورها به ۴۰۰ کیلو هم می رسد ، مصرفی که الان در ایران داریم حدود ۱۷ تا ۱۸ میلیون تن است ، این عدد باید به ۲ برابر یعنی ۳۶ یا ۳۴ میلیون برسد که همان چشم‌انداز ۱۴۰۴ است.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24