Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

بازار به شدت نیاز به آرامش و ثبات در تصمیمات اقتصادی، برگشت از دستورهای غیرعقلایی و غیرمنطقی و حمایت کلامی و عملی دارد. و البته با شرایط فعلی حاکم بر کشور، تصور می‌کنیم فرآیند انتصابات و تشکیل کابینه تا پایان مرداد ماه ادامه داشته باشد و این یعنی حدود 3 هفته دیگر فضای بی‌رمقی و لنگ در هوا بودن بازار ادامه خواهد داشت.

پیش‌بینی وضعیت بورس 10 مرداد 1403

1) پیش‌بینی بازار ...

بورس24 : در شرایطی به مصاف معاملات آخرین روز کاری هفته می‌رویم که بازار سه‌شنبه با همان فرمانِ کجِ رو به پائینی آغاز کرد که معاملات دوشنبه را به پایان برده بود و تقریبا تا نیمه‌های بازار با فشار جدی عرضه پیش رفت اما هر چه از نیمه بازار دورتر شدیم و به دقایق انتهایی نزدیک‌تر شدیم از شدت عرضه‌ها کاسته و میل به تعادل بیشتر شد. در نتیجه این رویداد شاخص کل با یک افت دیگر (حدود 11 هزار واحد) تا ارتفاع دو میلیون و 120 هزار واحدی (محدوده حمایتی 2,100 – 2,130 هزار واحدی) عقب نشست. ارزش معاملات نسبت به روز دوشنبه مقداری کاهشی بود و به 2.8 همت رسید و طبق روال عادی برنامه خروج پول از بازار ادامه داشت ... !!

بازار دو روز کاری افتضاح را همزمان با آغاز به کار دولت چهاردهم پشت سر گذاشته و این ناامیدی ایجاد شده از همه چیز بدتر است. برخی معتقدند کنار کشیدن طیب‌نیا و جایگزین شدن عارف در مقام معاون اول ریاست جمهوری با سن بیش از 70 سال، منجر به سرخوردگی بازار شده و واکنش منفی دو روز اخیر هم در همین راستا بوده است. به هر جهت انتظار اولیه این بود که فضای اقتصادیِ قوی‌تر و محکم‌تری در دولت حاکم باشد که تا به اینجا محقق نشد. (البته شاید برای قضاوت کمی زود باشد.) عده‌ای دیگر هم بحث درگیری لبنان و اسرائیل و سایه جنگ را مطرح می‌کنند و البته از کنار تحولات و اتفاقات صندوق‌های اهرمی هم بی‌تفاوت نمی‌توان گذشت ... !

اگر به خاطر داشته باشید، پس حادثه تلخ سقوط بالگرد و کاهش دامنه نوسان، تمام بحث ما این بود که دادن زمین بازی و خرید زمان به سود بازار است اما اکنون به نقطه‌ای رسیدیم که شاید دیگر خرید زمان به سود بازار نباشد و هر چه این بلاتکلیفی و سردرگمی طولانی‌تر شود، فضا و تغییر مسیر سخت‌تر خواهد شد. بازار به شدت نیاز به آرامش و ثبات در تصمیمات اقتصادی، برگشت از دستورهای غیرعقلایی و غیرمنطقی و حمایت کلامی و عملی دارد. و البته با شرایط فعلی حاکم بر کشور، تصور می‌کنیم فرآیند انتصابات و تشکیل کابینه تا پایان مرداد ماه ادامه داشته باشد و این یعنی حدود 3 هفته دیگر فضای بی‌رمقی و لنگ در هوا بودن بازار ادامه خواهد داشت. و البته در این بین بحث قطعی برق صنایع هم ذهن بازار را آزار می‌دهد. هر چند که اتفاق جدیدی است و اثرات این موضوع در تحلیل‌ها محاسبه شده اما به هر جهت از کنار بار روانی این موضوع بی‌تفاوت نمی‌توان گذشت.

نکته مهم دیگر اینکه روز یکشنبه سوت پایان فعالیت دولت سیزدهم کشیده شد و از روز دوشنبه آغاز به کار دولت چهاردهم با انتصاب محمدرضا عارف به عنوان معاون اول را داشتیم. آن چیزی که بیشترین لطمه را در این سالها به بازار زد، تصمیمات غیرمنطقی دولت و دست‌درازی مکرر به جیب شرکتها بود. بازار کمی نگران است که عارف با این کهولت سن، جرات و جسارت برای تصمیمات مهم و کلیدی را نداشته باشد و دولت جدید هم در مسیر اقدامات پوپولیستی قرار بگیرد. البته از آنجا که او در زمان خاتمی هم معاون اول بود، شدت نگرانی‌ها بالا نیست اما فراموش نکنیم که شرایط امروز کشور با شرایط 25 سال گذشته یکسان و قابل قیاس نیست. امیدواریم در سایر انتصاب‌ها جوانگرایی شود و البته دولت جدید هم از نتیجه تصمیمات غلط دولت‌های گذشته درس بگیرد.

اما بحث امروز را با دو موضوع ادامه می‌دهیم. موضوع اول، ...

مشاهده کامل پیش‌بینی بازار امروز ...

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24