Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

مدیرعامل «تاصیکو»: در حال حاضر برنامه تولید، حدود ۵۰۰ کیلو طلا است. برنامه نهایی هم در منطقه تفتان حدودا ۵ تن طلا خواهد بود.

برنامه «تاصیکو» برای تولید 5 تن طلا در تفتان

بورس24 : امیر حسین نادری، مدیر عامل «هلدینگ» تاصیکو در خصوص اکتشافات در حوزه طلا گفت: شرکت پارس تامین از شرکت‌های زیر مجموعه صدر تامین است که در حوزه معادن طلا فعال است. مجموعه معادن طلای تفتان که در منطقه تفتان بین زاهدان و خاش واقع است از حدود ۱۲ سال پیش مورد اکتشاف‌های متعددی از سمت صدر تامین قرار گرفته بود که نتایج آن منجر به این شد که مجموعه صدر تأمین، سرمایه‌گذاری خوبی را در حوزه استخراج و استحصال طلا در آن حوزه انجام بدهد.

نادری گفت: از حدود ۲ سال پیش سرمایه‌گذاری در این حوزه پس از اخذ مجوزات مختلف زیست محیطی و حوزه‌های صنایع و معادن انجام شد و مجوز لازم بعد از اینکه گرفته شد تأسیس کارخانه در ابتدا آغاز شد. پس از ۲ سال با تکنولوژی تماما ایرانی این کارخانه آماده بهره‌برداری شد .

مدیرعامل تاصیکو گفت: در همین زمان هم با برگزاری آزمون و جذب شایسته گزینی نیروهای محلی خیلی خوبی در سطح منطقه شناسایی  و استخدام شدند و آموزش دیدند، برای آموزش این افراد در ۲ بخش تئوریک و عملی از ظرفیت‌های ایمیدرو استفاده شد و با قراردادی که با مجموعه طلای موته داشته‌ایم ، آموزش خیلی خوبی در معدن طلای موته واقع در گلپایگان اصفهان دیدند که از این بابت هم یک حرکت منحصر به فرد بود.

وی ادامه داد: در حال حاضر برنامه تولید، حدود ۵۰۰ کیلو طلا است. برنامه نهایی هم در منطقه تفتان حدودا ۵ تن طلا خواهد بود. در کشور  حدود ۱۰ تن طلا تولید می‌شود و ۱۴ تن ظرفیت تولید جدید طلا به وجود آمده  و در کشور حدود ۴۰۰ تن طلای محتوا شناسایی شده است و در معادن مختلف وجود دارد.

نادری گفت: تلاش ما این است که بتوانیم در مجموعه صدر تامین در ۲ سرمایه‌گذاری  مجموعه پارس تامین و مجموعه طلای سقز، تا پایان سال تست سرد این مجموعه را  داشته باشیم که در فاز اول ۵۰۰ کیلو طلا  و در فاز دوم از ۱ تن طلا  در آن منطقه عبور خواهیم کرد.

او ادامه داد: قانون معادن ایران به صورتی است که  در منطقه‌ای که طلا یا هر ماده معدنی استحصال می‌شود، موظف به پرداخت حقوق دولتی معادن  هستیم که با مکانیزمی که در قانون پیش بینی شده است به صرف مصارف منطقه‌ای می‌رسد.

نادری گفت: موضوعات زیست محیطی در اقلیمی که معدن‌کاری انجام می‌شود ،  بسیار مورد اهمیت است، در مجموعه صدر تامین مجموعه وزارت رفاه، مجموعه وزارت صمت به شدت حوزه معدن کاری و حوزه محیط زیست از اهمیت بالایی برخوردار است.

او درخصوص منافع مردم منطقه بابت فعالیت معادن گفت: منافعی که از معدن نصیب مردم می‌شود به جز  اشتغال مستقیم در منطقه و زنجیره ارزشی است که در آن منطقه  ایجاد می شود . از طرفی شرکت‌های پیمانکاری هستند که در منطقه شکل می‌گیرند و تجربه بسیار مناسب و خوبی را در مناطق سیرجان مانند شرکت‌های بزرگ معدنی مانند جهاد نصر  داشته‌ایم که تماما سهامداران آن مردم شریف سیرجان و کرمان بودند و یا در تجربه‌ای که در  چادرملو و  در خاف سنگان به وجود آمد شرکت‌های توانمند بومی در آن منطقه شکل گرفتند و توانستند تولید و توزیع ثروت مناسبی را از آنجا انجام بدهند.

نادری درخصوص عرضه سهام شرکت طلای سیستان در بورس گفت: در این حوزه هم ما تلاش کرده‌ایم که با پذیرش شرکت در بورس اوراق بهادار زمینه سهامدار کردن مردم را در این حوزه فراهم کنیم.شرکت طلای سیستان در حال حاضر در بورس پذیرفته شده است و ما آماده اولین عرضه سهام آن برای مردم  کشورمان و سیستان بلوچستان هستیم.

در مجاورت معادن طلا عناصر دیگری هم در منطقه وجود دارد این منطقه  به لحاظ اهمیت معدنی فوق‌العاده است ،  از ۶۰ عنصر معدنی که در کشور شناسایی شده ، ۲۸ عنصر آن در منطقه سیستان و بلوچستان وجود دارد و کارخانه‌های فرآوری مختلفی باید در این حوزه ایجاد شود و بتوانیم نقش مهمی را در زنجیره اقتصادی کشور در آن حوزه داشته باشیم.

او گفت: در روابط تجاری در سراسر جهان و حتی در یک کشور، هر منطقه دارای مزیت‌های خاص خود است. برخی مناطق نفت‌خیز هستند، برخی دیگر در تولید مواد غذایی تخصص دارند و برخی دیگر به منابع معدنی غنی مجهز هستند. همین تنوع در مزیت‌هاست که پایه و اساس تجارت را تشکیل می‌دهد و به نفع همه افراد تمام می‌شود.

مدیرعامل تاصیکو ادامه داد: علاوه بر منابع طبیعی و تولیدات کشاورزی، استعدادهای انسانی نیز نقش بسیار مهمی در توسعه اقتصادی دارند. یک کشور با پرورش پزشکان، مهندسان، معلمان و سایر متخصصان می‌تواند به دستاوردهای بزرگی دست یابد. تعامل موثر بین این حوزه‌های مختلف، همراه با بهره‌گیری از فناوری‌های نوین، می‌تواند به ایجاد یک اقتصاد پویا و قدرتمند منجر شود.

وی در پایان گفت: در کشور ما، نفت و گاز به عنوان منابع اصلی انرژی، نقش مهمی در اقتصاد دارند. اما در عین حال، بخش کشاورزی نیز سهم قابل توجهی در تولید ناخالص داخلی دارد. تولید محصولات کشاورزی مانند گندم، برنج و محصولات دامی، علاوه بر تامین نیازهای داخلی، به صادرات نیز کمک می‌کند، تعامل این‌ها باعث می‌شود که آن اقتدار اقتصادی کشور شکل گرفته است.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24