Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

پس از اتمام فصل مجامع و تحولات کدال، دو خبر خاص برای دو صنعت مهم خودرویی و پتروشیمی وجود دارد که فعلا معامله‌گران و سهامداران خیلی به آن وزن نداده‌اند ! در گروه خودرو بحث افزایش نرخ محصولات کلید خورده؛ خبری که بازار مدت‌ها انتظارش را کشید و البته به محض رسیدن خبر، تائیدیه و تکذبیه‌ها آغاز شد اما به هر جهت ایران‌خودرو در رابطه با نرخ‌های جدید شفاف‌سازی زده و همه نگاه‌ها به سایپا و اطلاعیه جدید این شرکت است.

پیش‌بینی وضعیت بورس 9 مرداد 1403

1) پیش‌بینی بازار ...

بورس24 : در شرایطی به مصاف معاملات سومین روز کاری هفته می‌رویم که بازار دوشنبه پس از یک روز تعطیلی ناشی از گرمای شدید هوا و در نخستین روز کاری از فعالیت دولت چهاردهم، باز هم منفی و بی‌رمق آغاز کرد و با گذر از دقایق ابتدایی، با فشار عرضه‌های بیشتر و سنگین‌تری روبرو شد تا جایی که بازار تبدیل به جهنم شد !! واقعا نمی‌دانیم چطور می‌شود که بازار در هر سهمی و به قیمتی و در هر زمانی و به هر بهانه‌ای فروشنده جدی داشته باشد !! از زمان اعلام نتایج انتخابات، این صندوق‌های اهرمی بودند که با تغییر در برخی از سیاست‌ها و تصمیمات خود بازار را اینچنین به خاک و خون کشیدند و متاسفانه نهاد ناظر هم فقط نظاره‌گر ماجرا بوده و هیچ اراده و برنامه‌ای برای رفع بحران ایجاد شده ندارد ! و لذا این ذهنیت برای بسیاری از سهامداران و معامله‌گران ایجاد شده که عده‌ای قصد دارند در روزهای پایانی فعالیت خود، نهایت ضربه را به این بازار نیمه‌جان وارد کنند ! در نتیجه معاملات روز گذشته، شاخص کل با افت سنگین 29 هزار واحدی تا ارتفاع دو میلیون و 131 هزار واحدی عقب نشست. ارزش معاملات تحت تاثیر شدت بالای عرضه‌ها و زد و خورد معامله‌گران کمی رشد کرد و به مرز 3 همت رسید و رقمی بالغ بر 430 میلیارد تومان از بازار خارج شد.

با توجه به مراسم تنفیذ روز یکشنبه و مراسم تحلیف فردا می‌توان گفت که نحسی دولت سیزدهم به پایان رسیده است. حدود 3 سال سرکوب و دستور و اعمال روش‌های غیرعقلایی، سیاست اقتصادی دولت قبل بود و حالا همه امیدوار به قرار گرفتن در مسیر منطق و عقلانیت خواهند بود. بدون تعارف، بازار سرمایه یکی از بدترین و سخت‌ترین دوره‌های خود را سپری کرد و فضای اقتصادی، بهشتِ برین برای دلالان و واسطه‌گران و سفته‌بازان روی دارایی‌های غیرمولد بود. در پایان دولت سیزدهم کوله‌باری از کسری‌ها و ناترازی‌ها و جاخالی‌ها تحت عنوان اسب زین‌شده برای دولت جدید به ارث گذاشته شد و حال باید دید پزشکیان و تیم پزشکی‌ او چه درمانی برای این الاغ گردن شکسته در نظر گرفته‌اند. مهمترین اتفاق در این چند روز مانده از هفته جاری، جلسه تحلیف رئیس‌جمهور و تشکیل کابینه است که بازار مدت‌ها به دنبال آن بوده و حالا شرایط را برای این موضوع خاص‌تر و نزدیک‌تر می‌بیند.

اما در دل بازار و پس از اتمام فصل مجامع و تحولات کدال، دو خبر خاص برای دو صنعت مهم خودرویی و پتروشیمی وجود دارد که فعلا معامله‌گران و سهامداران خیلی به آن وزن نداده‌اند ! در گروه خودرو بحث افزایش نرخ محصولات کلید خورده؛ خبری که بازار مدت‌ها انتظارش را کشید و البته به محض رسیدن خبر، تائیدیه و تکذبیه‌ها آغاز شد اما به هر جهت ایران‌خودرو در رابطه با نرخ‌های جدید شفاف‌سازی زده و همه نگاه‌ها به سایپا و اطلاعیه جدید این شرکت است. در گروه پتروشیمی هم دو بحث وجود دارد. بحث اول که نرخ خوراک و اصلاح آن برای نیمه نخست سال گذشته بود که تقریبا قطعی شده و خبر دوم هم مربوط نرخ اوره و افزایش حصه نقدی شرکتهای اوره‌ساز بود که مطابق مصوبه هیئت دولت تصویب شده و شرکتها شفاف‌سازی زدند اما گویا هنوز نهایی نشده است.

تمام انتقاد و اعتراض فعالان اقتصادی به دولت قبل این بود که آنها کشور را با ابزاری به نام قیمت‌گذاری دستوری در پوشش شعارهای پوپولیستی به سمت ناترازی‌ سوق دادند و کسری ناشی از این تصمیمات و دستورات از ...

مشاهده کامل پیش‌بینی بازار امروز ...

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24