Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

بازار و فعالین اقتصادی از تیم جدید انتظارات بالایی دارند. برگشت از برخی تصمیمات غلط و بررسی و بازنگری آنها ، رعایت انصاف و عدالت در تصمیم‌گیری‌ها ، رفع ناترازی‌ها در بسیاری از موارد ، جمع شدن بساط قیمت‌گذاری دستوری و تصمیم‌سازی‌های جدید و کسب نظرات کارشناسی از فعالین اقتصادی می‌تواند کمک به شفاف‌تر شدن اقتصاد و بهبود فضای کسب و کار کند. بنابراین رفتار چند ماه اول دولت، رخ ابتدای کار او خواهد بود و ...

پیش‌بینی وضعیت بورس 8 مرداد 1403

1) پیش‌بینی بازار ...

بورس24 : در شرایطی به مصاف معاملات دومین روز کاری از یک هفته خاص می‌رویم که بازار شنبه متعادل و بی‌‍رمق آغاز کرد و هر چه از دقایق ابتدایی بیشتر فاصله گرفت و ضعف طرف تقاضا روشن‌تر و نمایان‌تر شد، جسارت فروشنده‌ها هم بیشتر شد و بازار یک روز سخت و کلافه‌کننده دیگر را پشت سر گذاشت. انصافا انتظار چنین فضایی را نداشتیم اما به هر جهت از آنجا که کشور به دلیل گرمای شدید هوا و ناترازی‌های برق و قرار گرفتن در مسیر انتقال قدرت در وضعیت نیمه تعطیل به سر می‌برد، طبیعی است که بازار هم حال و روز چندان خوش و امیدوارکننده‌ای نداشته باشد و لذا شاخص کل در معاملات روز شنبه با افت جدی 14 هزار واحدی تا ارتفاع دو میلیون و 161 هزار واحدی عقب نشست. ارزش معاملات با افت 10 درصدی به 2.4 همت رسید و کماکان خروج نقدینگی ادامه دارد ! در آخرین روز کاری دولت سیزدهم رقمی بالغ بر 240 میلیارد تومان از چرخه معاملات خارج شد. امیدواریم این چرخه تلخ به زودی تغییر کند ... !!

بازار روزهای بسیار سختی را پشت سر گذاشته و متاسفانه امیدی که به تغییرات پس از انتخابات ایجاد شده بود، به دلایلی کمرنگ شد. البته این هفته پزشکیان دولت را تحویل می‌گیرد و احتمالا با تعیین معاون اول و معرفی اعضای کابینه، وارد فاز جدید و متفاوتی خواهیم شد. یک نکته که در دولت قبل وجود داشت و آثار آن امروز نمایان شده، تصمیمات خلق‌الساعه و بدون پشتوانه بود که به‌ سرعت هم اجرا می‌شد و بعد که دولت تبعات آن را می‌دید، بعضا در مسیر برگشت قرار می‌گرفت. نرخ خوراک پتروشیمی‌ها، دلار نیما و خودرو 3 نمونه بارز این ماجرا بود. بنابراین بازار و فعالین اقتصادی از تیم جدید انتظارات بالایی دارند. "برگشت از برخی تصمیمات غلط و بررسی و بازنگری آنها" ، "رعایت انصاف و عدالت در تصمیم‌گیری‌ها" ، "رفع ناترازی‌ها در بسیاری از موارد" ، "جمع شدن بساط قیمت‌گذاری دستوری" و "تصمیم‌سازی‌های جدید و کسب نظرات کارشناسی از فعالین اقتصادی" می‌تواند کمک به شفاف‌تر شدن اقتصاد و بهبود فضای کسب و کار کند. بنابراین رفتار چند ماه اول دولت، رخ ابتدای کار او خواهد بود و امیدواریم در این فضا، منطقی‌ترین تصمیمات گرفته شده که به سود اقتصاد و در نهایت مردم کشور باشد.

اما سوالی که این روزها ذهن فعالین بازار را درگیر کرده این است که چرا خبری از جریان پول با وجود جذابیت قیمت‌ها نیست و این جریان تماشاچی بودن تا چه زمانی ادامه دارد ؟ آمار نقدینگی صندوق‌های بادرآمد ثابت، رفتار مدیران صندوق‌های اهرمی و رویدادهای چند وقت اخیر به خوبی نشان‌ می‌دهد که پول خوبی پشت بازار است اما انگیزه‌ای برای حضور نیست. به نظر این موضوع دو دلیل دارد. دلیل اصلی همان موضوع بی‌اعتمادی است که طی یکسال و نیم اخیر شدت گرفته و به سادگی به شرایط عادی باز نخواهد گشت و زمانبر خواهد بود. و دلیل دوم، ارتباط با رفتار صندوق‌های اهرمی در بازار دارد. بعد از انتخابات انگیزه نسبتا خوبی برای یک حرکت رو به‌جلو ایجاد شد و معامله‌گران کوتاه‌مدتی در مسیر خرید صندوق‌های اهرمی قرار گرفتند و در شرایطی که انتظار می‌رفت این صندوق‌ها در مسیر خرید دوباره سهام قرار بگیرند، اما فضا مطابق انتظار پیش نرفت و مدیران صندوق‌ها از خرید جدید سر باز زدند و لذا جریان پول جدید قفل شد !!

بهانه مدیران صندوق‌ها این بود که اعتقادی به جذابیت قیمت‌ها نداشتند و ریسک سرمایه‌گذاری جدید را بالا می‌دیدند !! حتی برخی از آنها معتقدند نگهداری بخشی از این پول به دلیل ...

مشاهده کامل پیش‌بینی بازار امروز ...

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24