Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

مجمع عمومی عادی سالیانه بیمه آسیا یکشنبه (31 تیرماه)،  با حضور حداکثری سهامداران آسیا برگزار شد و اعضای هیئت مدیره این شرکت گزارشی از صورت های مالی و برنامه های آتی خود قرائت کردند.

توسعه بیمه زندگی در «آسیا»

بورس24 : مجمع عمومی عادی سالیانه بیمه آسیا یکشنبه (31 تیرماه)،  با حضور حداکثری سهامداران آسیا برگزار شد و اعضای هیئت مدیره این شرکت گزارشی از صورت های مالی و برنامه های آتی خود قرائت کردند.

 بر همین اساس  و مروری بر عملکرد بیمه آسیا در سال ۱۴۰۲ و مقایسه آن با مدت مشابه سال گذشته می توان دریافت که تین شرکت بیش از ۳۲۲ درصد سود عملیاتی بیشتر از سال قبل محقق کرده است‌ که این سود بیشتر از محل تسعیر ارزی بوده و نشان از عملکرد مثبت بیمه آسیا در این حوزه دارد.

بیمه آسیا  در سال گذشته موفق شد تا بالغ بر ۳هزار و ۶۵۱ میلیارد ریال سود ناشی از تسعیر با تسویه دارایی‌های و بدهی‌های ارزی عملیاتی ثبت کند که این درآمد سبب شده تا سود عملیاتی بیمه آسیا با جهش ۳۲۲ درصدی به رقم دو هزار و ۱۷۰ میلیارد ریال برسد.

آسیا علاوه بر مراودات ارزی، دارای پس انداز ارزی نزد برخی از بانک‌هاست که با تسعیر نرخ بانک مرکزی محاسبه می‌شود.

از سویی دیگر و طبق بررسی‌ها؛ دارایی ارزی بیمه آسیا در پایان دوره بالغ بر ۱۷ هزار و ۱۹۹ میلیارد ریال ارزیابی شد.

همچنین این شرکت بیمه‌ای توانست در سال گذشته بالغ بر ۱۵ هزار و ۶۳۸ میلیارد ریال بیمه نامه باربری، کشتی و هواپیما صادر کند که اغلب این رشته‌ها می‌توانند بیمه نامه ارزی باشند و به همین دلیل یکی از بازوهای مراوداتی شرکت بیمه آسیا ارز است.

توسعه زندگی

در این مجمع مسعود بادین، مدیر عامل شرکت بیمه آسیا با تاکید بر سیاست های درامدزایی و توسعه فرش گفت: درحال حاضر تنوع بیمه نامه ها زیاد شده و کل صنعت به دنبال افزایش ضریب نفوذ بیمه است در حالیکه همچنان مردم بیمه نامه ها را نمی‌شناسد.

یکی از گزینه های آسیا این بوده که شرکت های بیمه ای در بیمه های زندگی یا عمرو پس انداز فعالیت خوبی داشته باشند و صنعت بیمه به این سمت رفت.

همچنین اهم موارد مطرح شده در مجمع بیمه آسیا را می توان  رشد ۵۷ درصدی درآمد حق بیمه ناخالص، افزایش ۵۹ درصدی حق بیمه خالص، رشد ۶۳ درصدی درآمدهای بیمه ای از ۱۴،۶همت به ۲۳،۸ همت، افزایش ۵۱ درصدی خسارات و مزایای پرداختی خالص عنوان کرد.

در پایان مجمع بیمه آسیا و با رای سهامداران آسیا از 120 ریال سود محقق شده به ازاء هر سهم 40 ریال سود نقدی تقسیم شد.

قابل ذکر است؛ سود شرکت نسبت به سال مالی 1401 حدود 28 درصد افت را تجربه کرد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24