Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

برخی از معامله‌گران و سهامداران، مثبت بازار روز گذشته را موقت می‌دانند و معقتدند این برگشت، جزئی از یک اصلاح طولانی‌تر است. استدلال آنها هم برای این تفکر این است که هنوز حجم قوی نیست. گزارش‌های 3 ماهه ضعیف بوده و قطعی برق ممکن است خود را در گزارش‌های ماهانه نشان دهد. اما در سوی دیگر عده‌ای معتقدند، جذابیت قیمت‌ها و رسیدن P/E-ttm شرکتها به سطوح حداقلی، در کنار اصلاح هر چند آرام دلار نیما و کاهش نسبی نرخ بهره و در نهایت ابطال حکم دیوان عدالت اداری درباره نرخ خوراک شرکت‌های پتروشیمی می‌تواند سرآغازی برای تغییر رفتار بازار باشد.

پیش‌بینی وضعیت بورس 3 مرداد 1403

1) پیش‌بینی بازار ...

بورس24 : در شرایطی به مصاف معاملات آخرین روز کاری هفته می‌رویم که بازار دیروز به کمک رسیدن برخی اخبار مثبت و موثر، با تقاضای بهتری آغاز کرد و دست‌کم از شدت عرضه‌ها کاسته شد؛ هر چند که حقوقی‌ها رخصت نمی‌دهند و در مثبت‌ها هر تقاضایی که از راه برسد را پاسخ می‌دهند و لذا با گذر از یک ساعت نخست بازار دیدیم که سمت تقاضا عقب نشست و فضا تا پایان ساعت معاملات رکودی و بی‌رمق پیش رفت. در نتیجه معاملات روز گذشته، شاخص کل به لطف تحرکات دو گروه پتروشیمی و پالایشی، با رشد حدود 9 هزار واحدی در ارتفاع دو میلیون و 178 هزار واحدی قرار گرفت. ارزش معاملات با کمی رشد به 2.7 همت رسید و اندکی نقدینگی در حد خرید یکی دو آپارتمان وارد بازار شد ... !!

برخی از معامله‌گران و سهامداران، مثبت بازار روز گذشته را موقت می‌دانند و معقتدند این برگشت، جزئی از یک اصلاح طولانی‌تر است. استدلال آنها هم برای این تفکر این است که هنوز حجم قوی نیست. گزارش‌های 3 ماهه ضعیف بوده و قطعی برق ممکن است خود را در گزارش‌های ماهانه نشان دهد. اما در سوی دیگر عده‌ای معتقدند، جذابیت قیمت‌ها و رسیدن P/E-ttm شرکتها به سطوح حداقلی، در کنار اصلاح هر چند آرام دلار نیما و کاهش نسبی نرخ بهره و در نهایت ابطال حکم دیوان عدالت اداری درباره نرخ خوراک شرکت‌های پتروشیمی می‌تواند سرآغازی برای تغییر رفتار بازار باشد. چراکه روزهای سیاه بورس دقیقا با داستان نرخ خوراک آغاز شد و حالا برگشت به شرایط منطقی و عقبگرد از یکسری تصمیمات می‌تواند عاملی برای اعتماد ولو محدود به بازار باشد.

بازار با هر کدام از اخبار و تحولات منفی که در 15 ماه اخیر به او رسیده بود، برای چند هفته به رکود و استقبال از ریزش قیمت‌ها می‌رفت. هر کدام از این خبرها عاملی برای از دست رفتن اعتماد عمومی و فرار نقدینگی از بازار بودند. از دید ما تیر آخر، نرخ بهره بود که توسط فردی سبک‌عقل به نام فرزین در جایگاه بانک مرکزی روانه قلب بازار شد و دقیقا در همین مقطع بود که حتی پروژه‌بازی هم در بازار متوقف شد و آن پولی که به دنبال کسب نوسان از سهام متوسط و کوچک بازار بود، تصمیم گرفت پول خود را در مسیر سود بدون ریسک بیش از 33 درصد و حتی در مقاطعی تا 37 - 38 درصد قرار دهد.

و چه جالب که برگشت از برخی تصمیمات غلط درست در دقیقه 5+90 رخ می‌دهد ! یکسال تولید و اقتصاد کشور را به ورطه نابودی بکشانی، بازار سرمایه و اعتماد سهامداران را نابود و لگدمال کنی، پول و دارایی معامله‌گران و فعالین بازار را بسوزانی و درست در زمانی که قرار است میز و صندلی را تحویل بدهی، در مسیر بازگشت به تنظیمات کارخانه قرار بگیری ... !! چه ظلم‌ها و خیانت‌ها که در حق بازار سرمایه نشد و ...

مشاهده کامل پیش‌بینی بازار امروز ...

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24