Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

در واقع بازار با چند تیپ گزارش مواجه است. در برخی از شرکت‌ها گزارش‌ها بسیار بد بود و احتمالا این نمادها در مقطعی دیگر زیر فشار عرضه مجدد خواهند رفت. در برخی از شرکت‌ها و صنایع مانند فولادی‌ها، گزارش‌ها ضعیف‌تر از بهار پارسال اما بهتر از زمستان بود و این یعنی نباید انتظار افت جدی دیگری از آنها داشت. طیف سوم شرکت‌هایی بودند که شبیه به بهار پارسال پیش رفتند و با وجود تورم با هر تلاشی که بود فضای سودسازی را حول محور سال گذشته حفظ و تکرار کردند.

پیش‌بینی وضعیت بورس 2 مرداد 1403

1) پیش‌بینی بازار ...

بورس24 : در شرایطی به مصاف معاملات دومین روز کاری مرداد می‌رویم که روزهای پایانی تیر بسیار تلخ و دردناک گذشت و آغاز گرمترین ماه سال هم تحت تاثیر تحولات کدال و رفت و برگشت شرکت‌ها به مجامع سرد و یخ‌زده بود. البته در یک ساعت دوم فضا کمی بهتر شد اما بازگشت برخی از نمادها از مجمع همراه با افت قیمتی، باعث شد تا سمت تقاضا نتواند خودی نشان دهد و لذا شاخص کل با افت دیگری (3 هزار واحد) تا ارتفاع دو میلیون و 169 هزار واحدی عقب نشست. حجم معاملات کماکان ضعیف است و قرار گرفتن در فصل مجامع منجر به کرختی بیشتر بازار و ضعیف‌تر شدن دادوستد معامله‌گران شده و از طرف دیگر شاهد تداوم خروج پول از بازار ولو با شدت کمتر از روزهای اخیر هستیم.

تمام امید بازار به این بود که با تغییر دولت و امیدواری به تحولات پس از انتخابات، روح تازه‌ای در کالبد این جسم نیمه‌جان دمیده شود و فضا کمی بهتر شود اما هرچه جلوتر رفتیم وضعیت بدتر شد و تیر آخر هم توسط گزارش 3 ماهه برخی از شرکت‌ها و تقسیم سود حداقلی در مجامع سالانه نواخته شد ! شرکت‌های بزرگ بازار با چالش افت حاشیه سود و کاهش سودآوری مواجه‌اند اما باز هم تکرار می‌کنیم که قیاس عملکرد بهار شرکت‌ها "صرفا" با کوارتر نخست سال 1402 رویه بسیار غلطی است. چراکه شرکتها در بهار پارسال در بهترین شرایط از نظر سودآوری قرار داشتند و تازه اثرات رشد دلار نیما را دیده بودند و هنوز دست دولت وارد جیب شرکتها نشده بود اما در تابستان و در ادامه پائیز و زمستان بود که دولت با دست و پا تا آرنج و زانو دست در جیب شرکت‌ها کرد. بنابراین دلیل تاکید ما به عدم قیاس گزارش‌ها به دوره مشابه سال گذشته همین نابرابری‌ هاست.

ضمن اینکه در این بین شرکت‌هایی بودند که با تمام توان و قوا و مدیریت در هزینه‌ها، سودهای سال گذشته را تکرار و حتی برخی بهتر از بهار 1402 بودند. در واقع بازار با چند تیپ گزارش مواجه است. در برخی از شرکت‌ها گزارش‌ها بسیار بد بود و احتمالا این نمادها در مقطعی دیگر زیر فشار عرضه مجدد خواهند رفت. در برخی از شرکت‌ها و صنایع مانند فولادی‌ها، گزارش‌ها ضعیف‌تر از بهار پارسال اما بهتر از زمستان بود و این یعنی نباید انتظار افت جدی دیگری از آنها داشت. طیف سوم شرکت‌هایی بودند که شبیه به بهار پارسال پیش رفتند و با وجود تورم با هر تلاشی که بود فضای سودسازی را حول محور سال گذشته حفظ و تکرار کردند. و طیف آخر شرکت‌هایی بودند که عملکرد خوبی داشتند و بهتر از بهار 1402 ظاهر شدند.

اتفاقا تعداد این شرکت‌ها و نمادها هم کم نیست و برخی معتقدند، بیش از 100 شرکت چنین وضعیتی داشتند و لذا آنقدرها هم که فکر می‌کنید، اوضاع قمر در عقرب نبوده است و البته گزارش‌های 3 ماهه این نکته را گوشزد کرد که اگر دولت سیزدهم به روال خود ادامه می‌داد، قطعا اقتصاد کشور به مرحله فروپاشی می‌رسید. هر چند که تکلیف ما با دولت چهاردهم هم هنوز روشن نشده است. اما حداقل سیگنال‌هایی مبنی بر ...

مشاهده کامل پیش‌بینی بازار امروز ...

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24