Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

پیرو پذیرش شرکت سرمایه‌گذاری سلیم (سهامی عام) در بازار دوم فرابورس، نماد معاملاتی این شرکت، سه‌شنبه دوم مردادماه در بازار دوم فرابورس ایران گشایش می‌یابد.کارگزاران نسبت به تعیین کارگزار ناظر حداکثر تا پایان روز ‌دوشنبه 1403.05.01 برای مشتریان خود در سامانه معاملاتی، اقدام کنند... گفت و گوی بورس 24 با معاون مالی و اقتصادی سرمایه گذاری سلیم

جزئیات عرضه اولیه فردا با روش گشایش نماد اعلام شد ؛ «سلیم»

بورس24 : شرکت سرمایه گذاری سلیم با اجرای استراتژی‌های هوشمندانه ، موفق به رشد 500 درصدی ارزش پرتفوی بورسی خود در دو سال گذشته شده است.

این شرکت با اصلاح ساختار پرتفوی، پذیرش شرکت‌های غیر بورسی در بورس و فرابورس و همچنین سرمایه‌گذاری مجدد درآمدهای حاصل از عرضه اولیه‌ها، به دنبال افزایش بیشتر ارزش پرتفوی خود است. مدیران «سلیم» پیش‌بینی می‌کنند که ارزش پرتفوی بورسی این شرکت تا پایان سال به 6 تا 5 همت برسد.

سلیم به رشد ارزش پرتفوی بورسی خود ادامه می‌دهد

هیوا محمدی معاون مالی و اقتصادی سرمایه گذاری سلیم در خصوص برنامه ها و استراتژی این شرکت به خبرنگار بورس24 گفت:  ارزش پرتفوی  شرکت در ابتدای سال 401 ، 500 میلیارد تومان بود و شرکت با استراتژی که در پیش گرفته ارزش پرتفوی امروز آن به 2.5 همت رسیده ، یعنی پرتفوی شرکت رشد 500 درصدی را در طی 2 سال گذشته داشته ، علیرغم این که بازار وضعیت مطلوبی نداشته ، رشد ارزش پرتفوی از محل خرید و فروش سهام و تبدیل کردن دارایی های غیر بورسی به بورسی بوده است.

رشد ارزش پرتفوی بورسی متوقف نخواهد شد

معاون مالی و اقتصادی شرکت گفت:  به دنبال حفظ روند رو به رشد ارزش پرتفوی بورسی خود هستیم و پیش‌بینی می‌شود که تا پایان سال جاری، ارزش این پرتفوی به 6 تا 5 همت برسد و خالص ارزش دارایی‌های شرکت نیز به 8 تا 9 همت افزایش یابد که حدود ۷ میلیارد آن پرتفوی بورسی و حدود ۲ میلیارد حساب‌های دریافتنی و سایر دارایی های ثابت خواهد بود.  

به گفنه وی ، بخش عمده‌ای از این افزایش ارزش ، از محل رشد سهام شرکت‌های بورسی موجود در پرتفوی، به ویژه شرکت گوهر فام که سهم عمده‌ای از ارزش پرتفوی را به خود اختصاص داده است، حاصل خواهد شد.

عرضه اولیه ایمن خودرو شرق در پاییز

محمدی گفت: یکی از مهم‌ترین رویدادهای پیش روی شرکت سلیم، عرضه اولیه سهام شرکت ایمن خودرو شرق در فرابورس است. این شرکت که با مالکیت 100 درصدی سلیم اداره می‌شود، از دارایی‌های با ارزش این هلدینگ محسوب می‌شود.  انتظار داریم که عرضه اولیه این شرکت در پاییز با استقبال خوبی مواجه شود و سود قابل توجهی را برای سهامداران سلیم به همراه داشته باشد.

 یک سرمایه‌گذاری جذاب

معاون مالی و اقتصادی سرمایه‌گذاری سلیم ادامه داد: در حال حاضر از 2.5 همت پرتفوی بورسی شرکت حدود 800 میلیارد تومان متعلق به سهام تولیدی و صنعتی گوهر فام  است،  ما در شرکت گوهر فام  بصورت مدیریتی سهام شرکت را نگهداری کردیم و درصد مالکیت‌ را در محدوده 70 درصد حفظ می‌کنیم.

منابع حاصل از عرضه اولیه مجددا به بازار برمی گردد

به گفته محمدی،  منابع حاصل از عرضه اولیه سهم و عرضه های خردی که در این مسیر اتفاق خواهد افتاد،  مجددا در بازار سرمایه و در سهام سرمایه گذاری  و موجب رشد پرتفوی بورسی خواهد شد.

این مقام مسئول در سرمایه گذاری سلیم گفت: برنامه ای برای واگذاری سهام نداریم  ولی از سود ناشی از رشد سهم استفاده می کنیم  که با  بازدهی  حاصل  از این محل مجدد در بازار سرمایه و سبد بورسی سرمایه گذاری خواهد شد.

او در پاسخ به این سوال که به غیر از خاور با مالکیت 27 درصدی،  سهامداران دیگر شرکت چه کسانی هستند؟ گفت: در خصوص ترکیب سهامداری 27 درصد سهام متعلق به ایران خودرو و دیزل و 73 درصد آن متعلق به پرسنل ایران خودرو است . پرسنل ایران خودرو مانند یک مجموعه واحد عمل می کنند  و از  نگاه مشترک و تحلیل مشترکی برخوردار هستند.  نگاه بخش عمده ای از سهامدارهای حقیقی ،  نگهداری سهم و افزایش تعداد سهام است ، لذا 73 درصدی که تحت عنوان شناوری از آن اسم برده می شود در واقع مجموعه واحدی هستند که عمده آن مشابه هم رفتار می کنند.

گشایش نماد معاملاتی «سلیم» در بازار دوم فرابورس ایران

پیرو پذیرش شرکت سرمایه‌گذاری سلیم (سهامی عام) در بازار دوم فرابورس، نماد معاملاتی این شرکت، سه‌شنبه دوم مردادماه در بازار دوم فرابورس ایران گشایش می‌یابد.کارگزاران نسبت به تعیین کارگزار ناظر حداکثر تا پایان روز ‌دوشنبه 1403.05.01 برای مشتریان خود در سامانه معاملاتی، اقدام کنند.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24