Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

بورس 24 : بورس تهران ، با رد ادعاهای مطرح شده در خصوص شائبه دستکاری قیمت نماد #تاپیکو طی روز معاملاتی 31 تیرماه 1403 تأکید کرد که بررسی‌های انجام شده هیچ‌گونه شواهدی مبنی بر فعالیت‌های غیرقانونی در این زمینه نشان نداده و در صورت مشاهده هرگونه تخلف، اقدامات لازم برای جلوگیری از آن صورت خواهد گرفت. محمدرضا شاه نظری معاونت نظارت بر بازار بورس تهران در خصوص معاملات روز گذشته تاپیکو و ظن دستکاری قیمت نماد مذکور به خبرنگار بورس۲۴ گفت: فعالیت نوسان‌گیران به صورت مستمر از طریق سامانه‌های نظارتی رصد می‌شود و در صورت مشاهده ظن دستکاری قیمت توسط شخص یا اشخاص مختلف که منجر به نوسان غیرعادی نماد گردد، طبق ماده ۳۱ دستورالعمل اجرایی نحوه انجام معاملات در بورس تهران، عدم تایید معاملات در دستور کار قرار خواهد گرفت.

اعلام نتیجه بررسی دستکاری قیمتی در نماد تاپیکو

بورس24 : بورس تهران ، با رد ادعاهای مطرح شده در خصوص شائبه دستکاری قیمت نماد تاپیکو طی روز معاملاتی 31 تیرماه 1403 تأکید کرد که بررسی‌های انجام شده هیچ‌گونه شواهدی مبنی بر فعالیت‌های غیرقانونی در این زمینه نشان نداده و در صورت مشاهده هرگونه تخلف، اقدامات لازم برای جلوگیری از آن صورت خواهد گرفت.

محمدرضا شاه نظری معاونت نظارت بر بازار بورس تهران در خصوص معاملات روز گذشته تاپیکو و ظن دستکاری قیمت نماد مذکور به خبرنگار بورس24 گفت: فعالیت نوسان‌گیران به صورت مستمر از طریق سامانه‌های نظارتی رصد می‌شود و در صورت مشاهده ظن دستکاری قیمت توسط شخص یا اشخاص مختلف که منجر به نوسان غیرعادی نماد گردد، طبق ماده ۳۱ دستورالعمل اجرایی نحوه انجام معاملات در بورس تهران، عدم تایید معاملات در دستور کار قرار خواهد گرفت.

وی گفت: بر اساس بررسی‌های نظارتی انجام شده در خصوص معاملات روز گذشته نماد تاپیکو چنین شرایطی مشاهده نشده و در بازه زمانی تغییر روند معاملاتی نماد تاپیکو نوسان‌گیری صورت نگرفته است و فروشندگان سهم نیز عمدتا اشخاص حقیقی متفاوت بوده‌اند که رفتار نامتعارفی در خصوص آن ها مشاهده نشده است؛ لذا در صورت مشاهده نوسان گیری همراه با دستکاری قیمت، معاملات با عدم تایید همراه می‌ شد.

شاه نظری در انتها خاطرنشان کرد: طبق ماده ۱۸ و ماده ۱۹ مکرر دستورالعمل اجرایی نحوه انجام معاملات در بورس تهران، در صورت مشاهده ظن دستکاری در سهام، امکان توقف نماد بین ۱ تا حداکثر ۵ روز و طبق ماده ۳۱ دستورالعمل مذکور نیز امکان عدم تایید معاملات همراه با ظن دستکاری قیمتی وجود دارد. ضمناً به منظور شفافیت بیشتر در بازار، موارد عدم تایید معاملات از طریق پیام ناظر به اطلاع سرمایه‌گذاران محترم می‌رسد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24