Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

مهدی کوهی، مدیرعامل ذوب آهن اصفهان در مجمع عمومی سالیانه شرکت، گزارشی از دستاوردهای مهم این شرکت در سال ۱۴۰۲ ارائه داد. وی با ابراز خرسندی از پیشرفت‌های صورت گرفته، به تشریح پروژه‌های توسعه‌ای جدید و آماده بهره‌برداری پرداخت.

افزایش سرمایه 15 همتی «ذوب» با روش سلب حق تقدم

بورس24 : مهدی کوهی، مدیرعامل ذوب آهن اصفهان در مجمع عمومی سالیانه شرکت، گزارشی از دستاوردهای مهم این شرکت در سال ۱۴۰۲ ارائه داد. وی با ابراز خرسندی از پیشرفت‌های صورت گرفته، به تشریح پروژه‌های توسعه‌ای جدید و آماده بهره‌برداری پرداخت.

کوهی اعلام کرد که پروژه‌های توسعه‌ای مهمی از جمله پروژه ال‌اف ۳، پروژه پلنت اکسیژن و مخازن ذخیره آب در سال گذشته به اتمام رسیده و آماده بهره‌برداری هستند. این دستاورد بزرگ، گامی مهم در جهت افزایش ظرفیت تولید و بهبود بهره‌وری ذوب آهن اصفهان محسوب می‌شود.

مدیرعامل ذوب آهن همچنین خبر از ادامه روند توسعه شرکت داد و اعلام کرد که پروژه‌های ال‌اف ۱ و پروژه تصفیه خانه مرکزی نیز در برنامه زمان‌بندی شده و تا پایان سال جاری به بهره‌برداری خواهند رسید.

وی با اشاره به معدن ققنوس، یکی از منابع مهم تامین سنگ آهن برای این شرکت، از موفقیت ذوب آهن در برداشت کامل ظرفیت یک میلیون تنی این معدن در سال گذشته خبر داد.

کوهی با بیان اینکه نیاز ذوب آهن اصفهان به سنگ آهن بیش از ظرفیت فعلی معدن ققنوس است، از پیگیری‌های انجام شده برای افزایش ظرفیت برداشت از این معدن خبر داد. وی اعلام کرد که درخواست رسمی برای افزایش ظرفیت به وزارت صنعت، معدن و تجارت و اداره صنعت، معدن و تجارت استان خراسان رضوی ارسال شده است. این درخواست در حال بررسی است و امید می‌رود با موافقت مسئولین، ذوب آهن بتواند در سال جاری، حجم بیشتری از سنگ آهن را از معدن ققنوس برداشت کند.

کوهی با بیان اینکه ذوب آهن اصفهان در سال جاری قصد دارد تولید خود را حداقل ۲۰۰ هزار تن افزایش دهد، به اهمیت این هدف در راستای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص جهش تولید اشاره کرد. وی با این حال، به چالش‌های ناشی از محدودیت‌های برق و گاز در فصول گرم و سرد سال اشاره کرد و ابراز امیدواری کرد که با برنامه‌ریزی دقیق و حمایت مسئولین، بتوان به این هدف دست یافت

مدیرعامل ذوب آهن اصفهان از موفقیت این شرکت در تغییر تعرفه‌ گاز کوره‌های بلند خبر داد و گفت: قرار است کوره‌های بلند از این پس به جای تعرفه‌ کوره بلند ها از روش تولید فولاد القایی جدا شود  و نرخ گاز آن‌ها ۴۵ درصد قیمت پتروشیمی‌ها لحاظ خواهد شد. این مصوبه که با تلاش‌های وزارت اقتصاد و سازمان برنامه و بودجه محقق شده است، به کاهش هزینه‌های تولید ذوب آهن کمک شایانی خواهد کرد.

کوهی اعلام کرد که ذوب آهن اصفهان در نظر دارد برای تقویت ساختار مالی خود، افزایش سرمایه دیگری از محل آورده و مطالبات انجام دهد. وی با بیان اینکه هنوز مجوز نهایی این افزایش سرمایه از سوی سهامدار اصلی و سازمان بورس اوراق بهادار دریافت نشده و درصد دقیق افزایش سرمایه آن مشخص نیست.

وی گفت: ما بنا داریم که به برای افزایش سرمایه از  روش سلب حق تقدم هم استفاده کنیم. برآورد ما حداقل این است که بتوانیم ۱۵ همت از بازار جمع آوری کنیم. می‌خواهیم سرمایه در گردش مورد نیاز برای خرید مواد اولیه و طرح‌های توسعه پروژه‌ها تا سال جاری را از طریق افزایش سرمایه تامین کنیم.

کوهی ادامه داد: هر کدام از دو روش صرف سهام سلب حق تقدم و یا مطالبات و آورده نقدی سهامداران  توسط سهامدار عمده و سازمان بورس تایید شود،  در دستور کار قرار خواهد گرفت. امیدواریم با افزایش سرمایه افزایش بهروری کاهش ضایعات و افزایش تولید از زیان خارج شده و سود خوبی عاید سهامداران کنیم.

او درباره افزایش سرمایه با روش سلب حق تقدم توضیح داد : این‌ موارد منوط به این است که بازار سرمایه شرایط مناسبی داشته باشد و امکان انجام این کار وجود داشته باشد ، باید قیمت سهام ما باتوجه به افزایش سرمایه‌ای که سال گذشته صورت گرفت بالاتر از نرخ پذیره‌نویسی باشد که قابل انجام باشد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24