مصطفی سید حسینی، مدیر عامل تپسی با بیان اینکه مسیر تاکسی اینترنتی تپسی رو به رشد است، گفت: «استراتژی های روشنی برای رسیدن به سهم بالای ۳۰ درصدی از این بازار داریم و تمرکزمان این است که امسال در کل مجموعه به رشد دو برابری درآمد برسیم.»
بورس24 - مدیر عامل جدید تپسی از تشکیل «گروه تپسی» خبر داد و گفت: در مرحله نخست و با راه اندازی سوپراپلیکیشن تپسی، سرویس های سفارش غذا و سوپرمارکت برای بخشی از کاربران در دسترس خواهد بود.
مصطفی سید حسینی صبح امروز یک نشست خبری با بیان اینکه تپسی از امروز هویت جدیدی پیدا کرده است و آن گروه تپسی است، گفت: این گروه از امروز کارش را شروع می کند و هدفش راهبری، نظارت، کنترل و تسهیلگری کل این کسب و کارهاست.
مدیر عامل گروه تپسی همچنین اعلام کرد که «اُفود» از دسترس خارج می شود و کاربران آن از طریق سوپراپلیکیشن تپسی به «تپسی فود» دسترسی خواهند داشت؛ «تپسی فود، اقدامات اولیه برای جذب رستوران ها در تهران را آغاز کرده و تا پایان تابستان ۱۴۰۳ در تهران فعال می شود.»
مدیر عامل تپسی از تغییرات بزرگ در تپسی، رونمایی از سوپراپلیکیشن تپسی و یکپارچه شدن مجموعه ای از کسب و کارها در این پلتفرم خبر داد.
مصطفی سید حسینی که از اسفند ماه گذشته فعالیت خود را در این مجموعه آغاز کرده است، در نشست خبری رونمایی از تغییرات جدید تپسی، در ابتدای سخنانش از پیشینه ی این شرکت گفت؛ اینکه تپسی از ۱۳۹۵ با تغییر مدل کسبوکار تاکسی های سنتی فعالیت خود را آغاز کرد و به عنوان یکی از پایه گذاران تاکسی های اینترنتی مطرح شد.
به گفتهی او با ورود گروه صنعتی گلرنگ به تپسی که بهدنبال تکمیل زنجیرهی ارزش خود بود، تپسی هم به چرخهی پلتفرمی کسبوکارهای این گروه اضافه شد؛ چرخهای که علاوه بر تپسی، اُکالا، اُفود، الوپیک، دارتیل، زپ و موتوپیک تپسی را در خود دارد.
سید حسینی با اشاره به تشکیل «گروه تپسی» گفت: اغراق نیست اگر بگوییم از ابتدا به دنبال رسیدن به مجموعهای یکپارچه بودیم. در این مسیر، سخت کوشی به یکی از ویژگی های تپسی تبدیل شد. حالا با یکپارچه شدن کسب و کارها از سوپراپلیکیشن تپسی پردهبرداری می کنیم.
او توضیح داد که در این سوپراپلیکیشن سرویسهای مختلفی در حوزه حملونقل، سلامت، سفارش غذا و ارسال بسته، سوپرمارکت و فروشگاه، انواع نیازهای کاربران را در پلتفرمی واحد ارائه میکند و تمام تلاش گروه تپسی بر این است که تغییرات به مرور و به بدون آسیب به کاربران اعمال شود.
مدیر عامل تپسی در ادامه به استراتژی های این گروه برای گسترش بازارهای جدید و دو برابر کردن درآمد اشاره کرد. زپ اکسپرس، الوپیک و موتوپیک تپسی کسبوکارهایی بودند که سیدحسینی از آنها بهعنوان اهرمهای کلیدی لجستیک گروه یاد کرد. فیلمنت، اوزون، شب و همینطور تارا از زیرمجموعههای دیگر گلرنگ هستند که برای فعالیت در حوزه های سرگرمی، اتصال کسبوکارهای آنلاین و آفلاین، اقامتگاه و بخش مالی و اعتباری بهوجود آمدهاند. اکنون بنا است در کنار سوپراپلیکیشن تپسی با توسعهی همهی بخش های جدید، حوزهی تاکسیهای اینترنتی را فراتر از گذشته دنبال کند تا سهم خود را در این بازار افزایش دهد.
مدیر عامل تپسی با اشاره به انجام مقدمات ایجاد سرویس سفارش غذا و فروشگاه گفت: با تغییرات جدید سرویس «اُفود» به مرور از دسترس خارج می شود و «تپسی فود» جای آن را می گیرد. این سرویس از فردا (دوشنبه) در مشهد و تا آخر تابستان در تهران قابل استفاده است.
وی ادامه داد: در نیمهی دوم سال بخش سوپرمارکت فعال می شود. انتقال «اُکالا» که لیدر بازار سوپرمارکت است به این سوپراپلیکیشن با ملاحظات بیشتر انجام می شود، چون نمی توانیم مثل بیگ بنگ همه چیز را خاموش کنیم و به سمت سوپراپلیکیشن برویم. نسخه ی جدید اکالا نسبت به رقیب ویژگی های بهتری دارد.
در این نشست خبری گفته شد: «دارتیل» پس از انجام تغییرات لازم به «تپسی شاپ» تغییر پیدا می کند. در تپسی شاپ تمرکزان را بر تحویل سریع سفارش ها از طریق تأمینکنندگان محلی گذاشته ایم. قابلیت بخش موتور را هم شناسایی کردهایم و به سمت این سرویس هم خواهیم رفت.
سید حسینی درباره قراردادهای انحصاری اسنپ با رستوران ها هم چنین توضیحی داد: این قراردادهای انحصاری که نتیجهی شکلنگرفتن بازار رقابتی درست در سال های اخیر بوده، از چالش های جدی ما است. در اجرای تپسی فود در مشهد با این مورد مواجه شدیم و از راهکارهایی استفاده کردیم که حتی رستوران هایی با وجود داشتن این قراردادهای انحصاری به ما پیوستند. اگر رقابت درست از ابتدا شکل می گرفت، بازار انحصاری نمی شد. ما در این مورد برای ایجاد فرصت رقابت و برداشتن موانع از همه امکانات، حتی امکانات قانونی استفاده می کنیم.
مصطفی سید حسینی، مدیر عامل تپسی با بیان اینکه مسیر تاکسی اینترنتی تپسی رو به رشد است، گفت: «استراتژی های روشنی برای رسیدن به سهم بالای ۳۰ درصدی از این بازار داریم و تمرکزمان این است که امسال در کل مجموعه به رشد دو برابری درآمد برسیم.»
مدیر عامل تپسی ادامه داد: اکالا تغییر کرده است و اکنون نیمی از سهم بازار را در دست دارد. اگر کل اسنپ گروسری را در نظر بگیریم -یعنی اسنپ اکسپرس سابق، اسنپ مارکت و اسنپ مارکت پرو را با هم جمع بزنیم- تقریباً اندازه اکالا سهم دارد. آمار عملکردشان در اسفند ماه همین را نشان می دهد. اکالا در مقاطعی در سال گذشته لیدر این مارکت شد. حدس من این است که در حال حاضر هم سهم بازار برابری با اسنپ داریم.
وی افزود: : «علت اینکه اکالا از سال ۱۴۰۱ توانست این تحولات را در خود ایجاد کند، تغییر نگرش بود. شاید اگر اکالای امروز را با دو سال گذشته مقایسه کنیم، تقریباً چیزی از آن زمان به یادگار نمانده باشد. خیلی از موارد تغییر کرده است. تمرکز ما روی سطح سرویس و محصول بیشتر شد بهطوری که امروز اکالا به سطح سرویس قابل قبولی رسیده است.»
موضوع دیگری که در این نشست خبری مطرح شد، سرنوشت گزینه های «عجله دارم» و «عجله ندارم» پس از تغییرات تازه در تپسی بود. این گزینه ها که از چند ماه پیش در تاکسی های اینترنتی حذف شدهاند همچنان محل مناقشه اند.
در این مورد نگین انصاری، معاون حقوقی تپسی توضیح داد: «این گزینه ها بهدستور مراجع قضایی از پلتفرم حذف شدند و تا زمانی که دستور قضایی صریحی در این مورد به ما نرسد، نمی توانیم آن ها را به تپسی برگردانیم؛ اما در حال پیگیری این موضوع هستیم.»
نظرات :
شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.