Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

مدیرعامل ایران خودرو در مجمع امروز این شرکت گفت: مسوولان ذی‌ربط وزارت صمت، در نامه‌ای رسمی به شورای رقابت اعلام کرده‌اند، با توجه به آزادسازی واردات، دیگر صنعت خودرو مشمول قواعد بازارهای انحصاری نیست و از این پس قیمت‌گذاری دستوری معنا ندارد.

مجمع شرکت ایران خودرو / فیلم

بورس24 : مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت ایران خودرو امروز برگزار شد. این مجمع به دلیل زیان شرکت، سودی برای تقسیم نداشت.

مدیرعامل ایران خودرو در این مجمع به سهام‌داران خبر خوشی داد و گفت: مسوولان ذی‌ربط وزارت صمت، در نامه‌ای رسمی به شورای رقابت اعلام کرده‌اند، با توجه به آزادسازی واردات، دیگر صنعت خودرو مشمول قواعد بازارهای انحصاری نیست و از این پس قیمت‌گذاری دستوری معنا ندارد.

همچنین در این مجمع به موارد زیر اشاره شد:

*با وجود محدودیت های ناشی از استمرار شرایط تحریم شرکت ایران خودرو در سال ۱۴۰۲ به مدد قطعه سازان داخلی و شرکت های دانش بنیان گام هایی را برای پیشبرد توسعه و عرضه خودروهای ملی و همچنین ارتقای کیفی خودروهای جاری توسعه فناوری و حفظ تیراژ تولید خودرو برداشت که مهمترین این اقدامات عبارتند از:

تولید نمونه های اولیه محصول ملی در کلاس CUVB (محصول ری را)

تصمیم گیری در خصوص ادامه فرایند طراحی و ساخت محصول کلاس B جدید (۲۱)TF که منجر به توقف پروژه و حذف محصول از سبد شرکت گردید.

عرضه محصولات ارتقا یافته منطبق با استاندارد محافظت از عابر پیاده نظیر دناپلاس رانا، ۲۰۷ و سورن

افزایش تولید و عرضه خودروی تارا با دو واریانت مجهز به گیربکس دستی و اتوماتیک

آغاز فرایند طراحی و توسعه قوای محرکه فول هیبرید و برقی برای خودروی ری را

همچنین در راستای افزایش رضایت مشتری بروزرسانی تنوع محصولات شرکت و ارائه محصولات منطبق با استاندارد، تولید خودروهای سمند و ۲۰۶ نیم صندوق در سال ۱۴۰۲ متوقف و این محصولات از رده خارج شدند.

*در راستای حفظ سهم محصولات کلاس ابعادی B در سبد ،شرکت توسعه و عرضه خودروی ۲۰۷ دارای استاندارد ۸۵ گانه و مجهز به موتور TU۳ در سال ۱۴۰۲ صورت گرفته و همچنین تیراژ خانواده محصول ۲۰۷ نیز در این سال افزایش یافته است.

*در راستای افزایش تنوع و رقابت پذیری محصولات کلاس ابعادی ، واریانت ۷۴ خودروی تارا با هدف ارتقای رقابت پذیری و تقویت تصویر این محصول در بازار و با تجهیز آن به امکانات و فیچرهای جدید در سال ۱۴۰۲ توسعه یافته است.

*در راستای برآورده نمودن هر چه بهتر نیازمندیهای مشتریان در سال ۱۴۰۲ خودروی تارا اتوماتیک مجهز به موتور EFVP توربوشارژ نیز به مرحله تولید آزمایشی رسید و در سال ۱۴۰۳ عرضه خواهد شد.

*از دیگر اقداماتی که در حوزه توسعه محصولات کلاس ابعادی C صورت گرفته نهایی سازی تعریف محصول دنا پلاس جوانان با موتور EFVP نسخه توربوشارژ و مجهز به گیربکس اتوماتیک و فیچرهای جدید مانند سیستم ورود بدون ،کلید سنسور نور و باران TPMS ، ESC، تغییر در تزئینات داخلی و ... میباشد تولید انبوه و عرضه این محصول برای ابتدای سال ۱۴۰۳ برنامه ریزی شده است.

*در همین راستا تعریف خودروی جدید FN۳۲ بر اساس پلتفرم IKP و با بکارگیری فناوری روز و استایل مدرن نهایی و مدارک استراتژیک آن جهت آغاز فرایند طراحی و توسعه تدوین و منتشر گردید.

*در  سال گذشته با تولید حدود یک میلیون و ۳۴۰ هزار دستگاه انواع خودرو میزان رشد تولید سال ۱۴۰۲ نسبت به سال قبل از آن حدود ۸ درصد بوده است.

*شرکت ایران خودرو در سال ۱۴۰۲ در مجموع با تولید ۵۳۶,۴۸۴ دستگاه و گروه صنعتی ایران خودرو با تولید ۵۵۴,۵۴۲ هزار و چهارصد و دو دستگاه خودرو عنوان بزرگترین خودروساز کشور را کسب نمود .

*بدین ترتیب ایران خودرو با تولید این تعداد خودروی سواری توانست به تنهایی سهم حدود ۴۲ درصدی از کل تیراژ تولید سواری ها را در سال ۱۴۰۲ به خود اختصاص دهد.

*مدیر مالی ایران خودرو: تا آخر امسال تجدید ارزیابی انجام می شود. بر اساس صرفه و صلاح شرکت عمل خواهیم نمود.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24