Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

سهامداران این روزها توجه بیشتری به کدال و گزارش‌های 3 ماهه دارند. گزارش‌هایی که شاید بواسطه تصمیمات دولت سیزدهم خیلی جالب نباشند اما به جرات می‌توان گفت که اثر کلیه سیاست‌های اخیر در قیمت‌ها لحاظ شده و لذا نگرانی عمیقی دیده نمی‌شود. البته هنوز بخشی از ناشرین گزارش خود را منتشر نکردند و طبق روال عادی برنامه، ارائه اطلاعات را به دقیقه 90 موکول کرده‌اند.

پیش‌بینی وضعیت بورس 31 تیر 1403

1) پیش‌بینی بازار ...

بورس24 : در شرایطی به مصاف معاملات آخرین روز تیر ماه 1403 می‌رویم که بازار شنبه با گذر از یک تعطیلات نفس‌گیر اما باز هم تحول خاصی در تقاضا و ارزش معاملات نداشت. در این بین رسیدن گزارش ضعیف ستاره خلیج‌فارس (زیرمجموعه تاپیکو و شستا) و روشن شدن اثرات تصمیمات دولت سیزدهم در کنار تقسیم سود پائین در برخی از نمادهای مورد توجه باعث شد تا فشار عرضه در نیمه دوم بازار تشدید شود. البته بخشی از بی‌رمقی بازار هم بواسطه توقف طیف وسیعی از نمادها جهت برگزاری مجامع سالانه و همچنین روشن نبودن سیاست‌های اقتصادی دولت جدید است. به هر جهت بازار شنبه را با افت 10 هزار واحدی شاخص و عقبگرد این دماسنج به کانال 2.1 میلیون واحد پشت‌سر گذاشتیم. ارزش معاملات با کمی رشد به 2.7 همت رسید و کماکان می‌بینیم که حقیقی‌ها در سمت فروش قدرت بیشتری دارند و این حقوقی‌ها و صندوق‌های حمایتی هستند که جور بی‌اعتمادی بازار را می‌کشند و لذا در بازار دیروز نیز 300 میلیارد تومان پول خارج شد و تراز حقیقی‌ها منفی بود.

بازار هنوز نتوانسته خودی نشان دهد اما اندک حس امیدواری در رفتار برخی از معامله‌گران دیده می‌شود. بازار به رویدادها و اتفاقاتی گره خورده و چشم دوخته که ممکن است به سرعت تغییر نکند اما کم‌کم به این باور خواهد رسید که این تغییرات خود را در تحولات پیش رو نشان خواهد داد. به نظر از بیانیه اقتصادی پزشکیان می‌توان این چرخش را گرفت و فهمید که نرخ ارز شاید مهمترین حوزه تغییر در سیاستگذاری‌ها باشد. اگر قرار است بازار در مسیر صعودی با شیب ملایم قرار گیرد، تحولات خبری و انتشار برخی اخبار امیدوارکننده، نقش حیاتی خواهد داشت. آغاز این موضوع احتمالا از هفته آتی و با مشخص شدن تیم اقتصادی و تصمیم‌گیران مهم دولت خواهد بود.

در داخل بازار می‌توان به گزارش‌های میان‌دوره‌ای امیدوار بود. سهامداران این روزها توجه بیشتری به کدال و گزارش‌های 3 ماهه دارند. گزارش‌هایی که شاید بواسطه تصمیمات دولت سیزدهم خیلی جالب نباشند اما به جرات می‌توان گفت که اثر کلیه سیاست‌های اخیر در قیمت‌ها لحاظ شده و لذا نگرانی عمیقی دیده نمی‌شود. البته هنوز بخشی از ناشرین گزارش خود را منتشر نکردند و طبق روال عادی برنامه، ارائه اطلاعات را به دقیقه 90 موکول کرده‌اند. این گزارش‌ها نمی‌تواند آنچنان تغییری رقم بزند اما عاملی برای روشن شدن کف بازار و اثبات این موضوع است که قیمت‌ها در نقاط قوی از نظر ارزندگی قرار داشته و فرصت خوبی برای خرید سهام مناسب است.

بنابراین اگر چنین درکی ایجاد شود، جریان پول به راحتی جذب بازار خواهد شد. جالب است بدانید که طی روزهای اخیر ...

مشاهده کامل پیش‌بینی بازار امروز ...

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24