Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

بورس 24 - مجمع عمومی عادی سالیانه  شرکت ذوب آهن اصفهان با حضور ۷۴.۱۶ درصد سهامداران برگزار شد. به گزارش...

مدیر عامل: اصلاح ساختار مالی شرکت ذوب آهن همچنان استمرار دارد

بورس24 - مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت ذوب آهن اصفهان با حضور ۷۴.۱۶ درصد سهامداران برگزار شد. به گزارش خبرنگار بورس24 ، مجمع ذوب آهن اصفهان سودی برای تقسیم نداشت.

هیات رئیسه مجمع: 

سعید عبودی  به نمایندگی از سازمان تامین اجتماعی   به‌عنوان رئیس مجمع 

حسین سعیدی  به نمایندگی از شرکتفرآورده های نسوز ایران  به‌عنوان ناظرمجمع 

علی نصیری  به نمایندگی از شرکت پویش بازرگان ذوب آهن به‌عنوان ناظرمجمع 

مهدی کوهی به‌ عنوان منشی

مهدی کوهی مدیر عامل ذوب آهن اصفهان در مجمع عمومی عادی سالیانه این مجتمع عظیم صنعتی برای سال مالی منتهی به 29 اسفندماه 1402 گفت: برای دستیابی ذوب آهن به  سودآوری و در راستای نامگذاری امسال با عنوان جهش تولید با مشارکت مردم که به تدبیر مقام معظم رهبری صورت گرفت ، برای امسال، تولید 3 میلیون و 200 هزار تن برنامه ریزی شده است.

کوهی گفت: در واپسین روزهای سال گذشته در راستای اصلاح ساختار مالی این مجتمع عظیم صنعتی، افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی ها( طبقه زمین) و با اخذ مجوزهای لازم از سازمان ها و دستگاههای اجرایی ذیربط در کشور و همچنین با تصویب هیات مدیره ، به عنوان یک اقدام تحولی و یک موفقیت بزرگ در کارنامه کاری ذوب آهن اصفهان ثبت شد.

وی با بیان اینکه اصلاح ساختار مالی شرکت ذوب آهن همچنان استمرار دارد افزود: افزایش سرمایه انجام شده، بازار سهامداری ذوب آهن اصفهان را به شدت سر زنده و شاداب نمود و فضای بسیار خوبی برای تولید و توسعه در این مجتمع بزرگ گشوده شده است و در سال جاری نیز افزایش سرمایه از محل آورده و مطالبات را انجام می دهیم که خدمت سهامداران اطلاع رسانی می شود .

مدیرعامل ذوب آهن اصفهان در ادامه، برنامه های تحولی ذوب آهن اصفهان برای 3 سال آینده را اصلاح ساختار مالی، تامین پایدار مواد اولیه، تولید با رویکرد اقتصادی، بهره وری و کاهش نُرم مصارف و ضایعات، تعریف پروژه های توسعه ای و دانش بنیان، مدیریت اثربخش هزینه ها ، کاهش بهای تمام شده و بازمهندسی برنامه های راهبردی فروش برشمرد.

کوهی افزود: چون ذوب آهن اصفهان به سمت تولید محصولات صنعتی همچون تولید ریل، تیرآهن های بال پهن و آرک های معدنی می رود فروش این محصولات نیازمند بازمهندسی برنامه های راهبردی فروش و بازاریابی است. 

وی اظهار داشت : ذوب آهن اصفهان به عنوان پیشران توسعه راه آهن سراسری و متروی کلان شهرها، سال گذشته گواهی تولید انحصاری ریل را از وزارت صمت دریافت نمود و لذا ریل ملی بدون ترک تشریفات در اختیار راه آهن سراسری و متروی کلان شهرها قرار می گیرد. 

مهدی کوهی افزود : ریل تولیدی این مجتمع عظیم صنعتی بر اساس استاندارد روز دنیا هم اکنون در خطوط راه آهن کشور مانند میانه – اردبیل، همدان – سنندج، چابهار – زاهدان، رشت - کاسپین و... و همچنین خطوط متروی کلان شهر‌ها مانند مشهد، تهران، تبریز و اصفهان نصب شده است.

وی افزود : ریل سخت نیز از جمله سایر محصولات تولیدی ذوب آهن اصفهان است که ۲۵۰ تن از این محصول به متروی کلان شهر مشهد تحویل داده شد و سایر محورهای ریلی کشور نیز در حال مذاکره با این مجتمع عظیم صنعتی هستند. همچنین پالایشگاه اصفهان و برخی از شرکت های معدنی مانند گل گهر نیز در این خصوص با ذوب آهن اصفهان تفاهم نامه  منعقد نمودند.

📌علیرغم افزایش عمومی سطح قیمت‌ها و افزایش هزینه‌ها شرکت با رعایت صرفه‌جویی در سال ۱۴۰۲ توانست به جای زیان ۵۵ هزار میلیاردی با کاهش ۱۸۰۰ میلیاردی به زیان رسید.

وی گفت:  شاید در ارتباط با این مسئله زیان ۱ ریال با زیان ۱۰۰۰ ریال متفاوت نباشد ، اما  با توجه به کنترل هزینه‌ها  نسبت به ۱۴۰۱، ۱۸۰۰ میلیارد کاهش زیان یعنی شرکت به عبارتی سود کرده است، ولی در قالب کاهش زیان. تولیدات ذوب آهن طوری است که بخش زیادی از آن مشمول کنترل‌های قیمتی می‌شود. به تبع با افزایش موارد مختلف هزینه‌ای مراجع مختلف درقبال افزایش درآمد یا فروش این مقاومت را دارند. حدود ۱۲ همت،  فروش مساعد بوده ،  که این ۱۴ همت آن ناشی از قیمت ، ۲ همت هم کاهش مقداری فروش است. 

کوهی ادامه داد: بودجه سنوات گذشته برای تولید ۲.۸ و ۲.۹ میلیون تن بود که امسال برنامه ریزی ۳ میلیون تن شده است و هر چه تولید در شرکت بیشتر شود ذوب آهن با زیان فاصله می گیرد. سال گذشته زیان شرکت ۶ همت بود که امسال به ۴.۱ همت کاهش یافته یعنی عملیات مثبت بوده ولی زیان همچنان وجود دارد.

مدیر مالی ذوب نیز گفت: بناست که از محل ماشین آلات و تجهیزات هم تجدید ارزیابی بدهیم،اما اگر اتفاق بیافتند بسیار بسیار قیمت سهم رقیق خواهد شد.مشکل تجدید ارزیابی این است که هزینه ها قابل قبول مالیاتی است اما سود هر سهم را به شدت کاهش می‌دهد. 

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24