Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

مجمع شرکت فولاد خوزستان امروز با حضور اکثریت سهامداران تشکیل شد.

فولاد خوزستان 1500 مگاوات پروژه نیروگاهی در دستور کار دارد

بورس24 : مجمع شرکت فولاد خوزستان امروز با حضور اکثریت سهامداران تشکیل شد.

این مجمع 255 ریال سود به ازای هر سهم تقسیم کرد.

در این مجمع اعلام شد که فولاد خوزستان در فولاد اکسین سهامدار عمده نیست و برنامه عرضه آن در بازار سرمایه بر عهده فخوز نیست.

همچنین اعلام شد در فولاد سازی شادگان فقط مرحله واحد تولید شمش و ریخته گری باقی مانده است. نرخ رشد پیشرفت پروژه طی سه سال گذشته معادل 10 سال گذشته آن است.

مدیرعامل فولاد خوزستان گفت: ما تا الان چیزی در حدود 2.5 برابر سال گذشته کاهش تولید به دلیل عدم تامین برق داریم. تامین برق امسال نسبت به سال قبل دشوارتر و کمتر شده است.

وی گفت: 90 هزار مگاوات ظرفیت برقی کشور است. طی دو سال اخیر طرح تاسیس نیروگاه توجیه پیدا کرد اما نیروگاه ها نیاز به گاز دارند و ممکن است در زمان پیک، نیروگاه نتوانند کار کنند.

او ادامه داد: نرخ بازده نیروگاه ما 34 درصد که پایین ترین میزان بازدهی جهانی است. علی رغم تمام این موضوعات ما نیروگاه 520 مگاواتی را در دستور کار قرار دادیم اما به دلیل شرایط ارزی و تغییرات قوانین برای ثبت سفارش مانع از شروع کار ما شده است. امیدواریم در سال 404 فاز اول نیروگاه خود را راه اندازی کنیم.

مدیرعامل فولاد خوزستان گفت: نیروگاه خورشیدی 600 مگاواتی در دستور کار قرار دارد. ما تقریبا 1500 مگاوات پروژه نیروگاهی را در دستور کار قرار دادیم.

وی همچنین گفت: فعلا برنامه ای برای افزایش سرمایه در شرکت نیست.

خبر تکمیلی...

جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت فولاد خوزستان با حضور اکثریت سهامداران، اعضای هیئت مدیره، مدیرعامل، نماینده سازمان بورس و بازرس قانونی برگزار شد.

مدیرعامل گزارش هیئت مدیره را قرائت کرد

در ابتدای این جلسه مدیرعامل شرکت گزارشی از هیئت مدیره را قرائت کرد و بیان داشت: در سال مالی مورد گزارش، ۲۳ پروژه با ارزش سرمایه‌گذاری روز بالغ بر ۷۰۰۰ میلیارد تومان به اتمام رسید همچنین شاهد شروع ۲۹ قرارداد جدید به ارزش سرمایه‌گذاری روز معادل ۴۰۲۷ میلیارد تومان در دستور کار است.

وی افزود: کلیدی‌ترین چالش فخوز، تأمین سنگ‌آهن بوده و برای تولید ۶۵ میلیون تن فولاد به ۱۸۳ میلیون تن سنگ‌آهن نیاز داریم. برای تأمین سنگ‌آهن مورد نیاز، معدن سنگ‌آهن گوزل دره در زنجان و معدن سنگ‌آهن شهدای فولاد خوزستان در تکاپ را تملک کردیم، همچنین پروانه اکتشاف محدوده آباده جازموریان اخذ شده و می‌توانیم با ذخیره ۱۰۰ میلیون تنی، سنگ‌آهن را از آنجا بهره‌برداری کنیم.

سیستم حمل و نقل شرکت توسعه می یابد

مدیرعامل شرکت خاطر نشان کرد: جواز تأسیس ۲.۵ میلیون تن گندله و ۲.۵ میلیون تن کنسانتره شرکت سیمیدکو صادر شده است ضمنا معادن و پتانسیل‌های معدنی غیر فلزی در دست بررسی است و از محدوده معدنی به ظرفیت اقتصادی ۲۵۰ میلیون تن بازدید شده است، همچنین این شرکت برنامه دارد تا در موضوع حمل خود 250 کشنده به مجموعه اضافه کند.

مدیرعامل شرکت خاطر نشان کرد: طی پنج سال اخیر به دلیل عدم تامین برق تولید 1 میلیون و 668 هزار تن و همچنین به دلیل کمبود گاز 134 هزار تن محصول از دست رفته است.

مهمترین برنامه های سال 403/فولاد شادگان به کجا رسید؟

این مقام مسئول در مورد اهم برنامه های سال 403 گفت: تولید 3 میلیون 800 هزار تن شمش فولادی، تولید 2.6 میلیون تن کنسانتره، تولید 1.8 میلیون تن گندله از جمله برنامه های مهم مجموعه است، همچنین تلاش می کنیم تا فولاد شادگان وارد مدار تولید شود.

در ادامه مدیرعامل شرکت در مورد عرضه فولاد اکسین به سهامداران پاسخ داد: در فولاد اکسین ما سهامدار عمده نیستیم و برنامه عرضه آن در بازار سرمایه بر عهده ما نیست.

وی در مورد فولاد سازی شادگان نیز توضیح داد: واحد فولاد سازی شادگان فقط مرحله واحد تولید شمش و ریخته گری باقی مانده است ضمن اینکه نرخ رشد پیشرفت پروژه طی سه سال گذشته معادل 10 سال گذشته آن است.

پروژه نیروگاه در دستور کار است

وی در مورد پروژه نیروگاه نیز به سهامداران گفت: ما تا الان چیزی در حدود 2.5 برابر سال گذشته کاهش تولید به دلیل عدم تامین برق داریم. تامین برق امسال نسبت به سال قبل دشوارتر و کمتر شده است. 90 هزار مگاوات ظرفیت برقی کشور است. طی دو سال اخیر طرح تاسیس نیروگاه توجیه پیدا کرد اما نیروگاه ها نیاز به گاز دارند و ممکن است در زمان پیک نیروگاه ها نمی توانند کار کنند. نرخ بازده نیروگاه ما 34 درصد که پایین ترین میزان بازدهی جهانی است.

وی ادامه داد: علی رغم تمام این موضوعات ما نیروگاه 520 مگاواتی را در دستور کار قرار دادیم اما به دلیل شرایط ارزی و تغییرات قوانین برای ثبت سفارش مانع از شروع کار ما شده است. امیدواریم در سال 404 ما فاز اول نیروگاه خود را راه اندازی کنیم؛ علاوه بر آن نیروگاه خورشیدی 600 مگاواتی در دستور کار قرار دارد و به طور کلی تقریبا 1500 مگاوات پروژه نیروگاهی را در دستور کار قرار داریم.

رئیس مجمع در  مورد برنامه شرکت برای افزایش سرمایه گفت: فعلا برنامه ای برای افزایش سرمایه در شرکت نیست.

در پایان نیز به ازای هر سهم 255 ریال سود بین سهامداران تقسیم شد و این موضوع به تصویب مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت رسید.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24