Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

دلار نیما طی مدت اخیر رشد آرامی داشته و تصور می‌کنیم شکاف‌اش با دلار آزاد با استقرار دولت جدید منطقی‌تر و کمتر شود و لذا این رویداد آثار مثبتِ ماندگاری در سودسازی شرکت‌ها خواهد داشت. از سوی دیگر در نرخ بهره تغییرات جدی است؛ از دخالت‌های بانک مرکزی گرفته تا عدم تمایل بانکها به پرداخت سود بالاتر از 27 درصد و این یعنی تفکرها از اعداد و ارقام 30 و بیش از 30 درصد فاصله گرفته است. کنترل جریان نرخ بهره یکی از مهمترین دستاوردهای اخیر بود که چندان مورد توجه قرار نگرفت و ...

پیش‌بینی وضعیت بورس 30 تیر 1403

1) پیش‌بینی بازار ...

بورس24 : در شرایطی به مصاف معاملات نخستین روز کاری هفته می‌رویم که بازار از یک هفته نیمه‌تعطیل عبور کرده و از امروز فضای رسمی‌تری خواهد داشت. البته که به دلیل قرار گرفتن در دو روز پایانی تیر، رفت‌ و آمدها و ترافیک برای برگزاری مجامع شدت می‌گیرد و لذا افت حجم و ارزش معاملات را خواهیم داشت. از طرف دیگر مهلت انتشار گزارش‌های میان‌دوره‌ای، تا پایان تیر بوده و لذا در این 2 روز ترافیکی از صورت‌های مالی 3 ماهه را خواهیم داشت. بنابراین هفته مهمی در پیش است. هر چند که بعید است گزارش‌ها خاص و تاثیرگذار باشد اما به هر جهت از آنجا که دولت در فصل بهار درگیر جنگ با اسرائیل و فرود سخت رئیس‌جمهور اخیر بود، خیلی فرصت برای دست‌درازی به جیب شرکتها نداشت و لذا ثبات حاشیه سودها و یا حتی بهبود اندک آن هم خبری بدی برای بازار نخواهد بود. به‌خصوص در برخی از شرکتهای کوچک ممکن است تحولات مثبتی را داشته باشیم. در گزارش امروز، مروری بر تحولات اقتصادی و سیاسی خواهیم داشت و در انتها گریزی به بیانیه اقتصادی دولت چهاردهم خواهیم زد.

در حوزه اقتصادی، دلار در بازار آزاد تحت تاثیر کاهش انتظارات تورمی افت کرده و لذا بازارهای دلالی نظیر خودرو و مسکن به رکود رفته‌اند. آرامش سیاسی و اقتصادی کابوس بازارهای موازی است. اگر هر دولتی با هر منطق و ابزاری بتواند عنان بازار ارز را در اختیار بگیرد، رئیس‌جمهور موفقی خواهد شد، چراکه با کنترل بازار ارز، فعالیت دلالان کمتر شده و اقتصاد یک آرامش نسبی را تجربه می‌کند. در واقع فضا در بازارهای موازی مطابق با انتظارات پیش رفته و تنها این بازار سرمایه است که بواسطه بی‌اعتمادی ایجاد شده و رفتار زشت برخی از صندوق‌های اهرمی و لجبازی حقوقی‌ها، منطقی رفتار نمی‌کند. اما دلار نیما طی مدت اخیر رشد آرامی داشته و تصور می‌کنیم شکاف‌اش با دلار آزاد با استقرار دولت جدید منطقی‌تر و کمتر شود و لذا این رویداد آثار مثبتِ ماندگاری در سودسازی شرکت‌ها خواهد داشت. از سوی دیگر در نرخ بهره تغییرات جدی است؛ از دخالت‌های بانک مرکزی گرفته تا عدم تمایل بانکها به پرداخت سود بالاتر از 27 درصد و این یعنی تفکرها از اعداد و ارقام 30 و بیش از 30 درصد فاصله گرفته است. کنترل جریان نرخ بهره یکی از مهمترین دستاوردهای اخیر بود که چندان مورد توجه قرار نگرفت و زیر سایه تحولات سیاسی محو شد.

اما در حوزه سیاسی، بحث ترور ترامپ کماکان داغ است. خبری در رسانه‌های فارسی از قول CNN نوشته شده که سرویس مخفی آمریکا ارتباطی بین ایران و ترور ترامپ پیدا کرده اما با دقت در تیتر می‌بینیم که منظور چیز دیگری است. CNN نوشته: سرویس مخفی پس از دریافت اطلاعات در مورد توطئه ایران برای ترور ترامپ، امنیت او را افزایش داده بود؛ ولی ایران هیچ ارتباطی با تیراندازی نداشت. درخصوص این اتفاق تحلیل‌های جالبی مطرح می‌شود. برخی معتقدند ترور ترامپ باعث افزایش آرای او و شکست دموکراتها می‌شود !! واقعا عجیب است که برخی اینطور اظهارنظر می‌کنند و چنین درکی از مسائل سیاسی دارند. نه اینکه بایدن یا دموکراتها را پیروز انتخابات پیش رو بدانیم. اتفاقا معتقدیم که ترامپ بدون بحث ترور اخیر هم می‌تواند آن پیرمرد خسته و فرتوت کاخ سفید را بیرون کرده و روانه خانه سالمندان کند اما اینکه تصور کنیم این ترور بازی را تغییر می‌دهد، تفکر غلطی است. به‌خصوص که دموکراتها افراد بسیار پیچیده‌ای هستند و اتفاقا رو بازی نمی‌کنند و به خوبی می‌توانند حتی این ماجرا را به سود خود تمام کنند. اما به‌هر جهت برای هر گزینه‌ای باید آماده بود. به نظر بعد از مباحث سیاسی داخلی که احتمالا تا پایان تابستان درگیر آن خواهیم بود، بازار به سراغ انتخابات آمریکا که در آبان ماه برگزار می‌شود، خواهد رفت.

اما طی روزهای اخیر، انتشار بیانیه نهایی اقتصادی دکتر پزشکیان، رئیس دولت چهاردهم را داشتیم. در این بیانیه اشاره به موضوعاتی نظیر "هدررفت منابع انرژی و نیاز جدی به اصلاح آن" ، "هدررفت منابع ...

مشاهده کامل پیش‌بینی بازار امروز ...

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24