Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

بورس 24 : مدیر عامل در جمع صاحبان سهام شرکت گفت : شرکت سرمایه‌ گذاری سلیم تا یکی دو هفته آینده و  تا ۶ ماه دوم سال جاری شرکت ایمن خودرو را وارد بورس می شود...

«خاور» به شایعه تجدید ارزیابی دارایی ها در سال 403 پاسخ داد / وعده ی ورود دو شرکت زیرمجموعه به بورس

بورس24

نکات مهمی که در مجمع خاور به آن اشاره شد :

علت اصلی کاهش سود در سال ۱۴۰۲ چند عامل بوده است که به شرح زیر است :

۱) از سال ۱۳۸۹ به بعد جذب نیروی اتفاق نیفتاد و سوابق پرسنل به بالای ۲۰ سال رسید و بیش از ۱.۵ کارکنان به سن بازنشستگی رسیدند.

۲) سنواتی به مدت یک ماه برای کارگران بازنشسته پرداخت شد و چون تعداد نفرات بازنشسته زیاد بود، اثر سنگینی بر سود و زیان شرکت گذاشت.

 ۳) پرسنل شرکت در سال گذشته درخواست سختی کار داشتند و  ۱.۵۰۰ میلیارد تومان بابت چهار سال سختی کار پرداخت کردیم و این روند امسال هم ادامه دارد و بار مالی به شرکت تحمیل می کند.

۴) در سال گذشته ، نحوه پرداخت جرایم فرق کرد و قبلا به شکل غلط انجام می گرفت و در حال حاضر به درست ترین شکل انجام می شود . رویه پرداخت جرائم تأخیر در تحویل خودرو در سه ماه آخر سال قبل صورت گرفت و اثر سنگینی بر روی شرکت گذاشت.

تکمیلی :

امروز مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت ایران خودرو دیزل نماد خاور با حضور سهامداران شرکت برگزار شد.

مدیر عامل شرکت گفت : در تلاش  هستیم تا دو ماه آینده مجوز  پلاک کردن کامیون واگن هود و تا سه ماهه آخر سال مجوزهای لازم برای آتامان  کشنده گرفته می شود که بسیار محصول با کیفیتی است. او افزود : در آینده برنامه داریم تا در زمینه پلاک ‌گذاری آرنا پلاس فعالیت منبم.

او گفت : در بازار اتوبوس دو‌ شرکت آشنا و عقاب نشان رقیب ما هستند و ما در بازار اتوبوس های شهری فعالیت نمی کنیم چون شهرداری مشتری خوبی نیست . امیدواریم  استانداردهای لازم برای تولید اتوبوس شهری ۱۲ متری در سه ماهه چهارم امسال گرفته شود.

وی در ارتباط با First Islamic Investment Bank گفت: این بانک نتوانست تعهدات خود را انجام دهد و  قرار شد از محل فروش نفت پول اتوبوس‌ها را بدهد. به این ترتیب دو قرارداد با عنوان ۲۵۰۰ دستگاه اتوبوس دیزلی و ۵۰۰۰ دستگاه ون منعقد شد و قرار شد سازمان شهرداری‌
 ۲۵درصد و ۳۰درصد ریالی را بابت پیش‌ پرداخت به شرکت بدهد بعد از آن قرار شد بانک مرکزی مجوز بدهد که شهرداری‌ ها ارزی که از محل فروش نفت بدست آورده اند را به شرکت ‌ها بدهند تا بتوانند قطعات اتوبوس خریداری کنند.

او گفت : برای افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی ‌ها زودتر از پنج سال اقداماتی انجام داده ایم منتظر هستیم تا مجوزهای لازم اخذ شود.

مدیر عامل گفت : شرکت سرمایه‌ گذاری سلیم تا یکی دو هفته آینده و  تا ۶ ماه دوم سال جاری شرکت ایمن خودرو را وارد بورس می شود.

خاور به ازای هر سهم ۱۱ تومان سود نقدی تقسیم کرد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24