Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

می‌تواند کف قیمت‌ها در بازار را روشن کند. در حوزه سیاست، شاهد تغییر و تحولاتی در فضای بین‌المللی هستیم. از مقاله و نظرات رئیس‌جمهور منتخب در مورد روابط با کشورهای مختلف گرفته تا صلح پایدار احتمالی در لبنان، در دسترس بودن آتش‌بس حماس و اسرائیل، مذاکرات در عمان و برخی تحولات نرم داخلی ! جالب اینکه در زمان‌هایی که خبر منفی سیاسی می‌رسد، بازار با تمام قوا زیر فشار عرضه می‌رود اما در زمان‌هایی که خبر مثبت می‌رسد، به خواب خرگوشی می‌رود و توجهی به رویدادها ندارد !

پیش‌بینی وضعیت بورس 27 تیر 1403

1) پیش‌بینی بازار ...

بورس24 : بورس اوراق بهادار روز یکشنبه فضایی نوسانی و البته رکودی را به نمایش گذاشت. دقایق اولیه را با افزایش تقاضا در برخی از شاخص‌سازان آغاز کرد و با گذر از نیم ساعت نخست به تنظیمات کارخانه بازگشت ! این روزها طیف وسیعی از سهام علاوه بر از دست دادن رشد اندک ناشی از خوشبینی به پیروزی پزشکیان در انتخابات ریاست جمهوری، در حال نفوذ به کف‌هایی هستند که اخیرا شکل گرفته و این در شرایطی است که شاخص کل تنها 30 هزار واحد از رشد 130 هزار واحدی اخیر را از دست داده و به نوعی رگولاتور بازار به کمک بازوهایی معاملاتی خود نظیر صندوق توسعه و تثبیت با حمایت تصنعی از 3 نماد بزرگ شاخص‌ساز (فارس، فولاد و فملی) مانعی برای نشان دادن واقعیت‌ها در بازارند ... ! در جریان معاملات روز یکشنبه شاخص کل تقریبا باثبات بود و فراز و فرود خاصی را تجربه نکرد. ارزش معاملات حول محور 2.5 - 3 همت در نوسان است و طبق روال عادی برنامه، خروج نقدینگی با سرعتی آهسته‌تر ادامه دارد.

انگار نه انگار رئیس‌جمهوری با تفکرات جدید بر مسند کار نشسته و صدالبته بازار دیگر به وعده و وعیدها و شعارها وزن نمی‌دهد و دنبال اجرایی شدن وعده‌ها است. به هر حال هفته نصفه و نیمه‌ای را به پایان می‌بریم و احساس می‌کنیم تحولات و خبرها در مرداد بهتر از تیر ماه خواهد بود. از هفته‌های آتی شیب تحولات و اتفاقات به شکل خاص‌تری در بازار نمود پیدا خواهد کرد. تصور می‌کنیم مشخص شدن تیم دولت و اعلام برنامه‌های اقتصادی و تحولات آن می‌تواند در وضعیت بازار موثر باشد. به عنوان مثال، این روزها بحث روی دلار نیما و نظام چند نرخی ارز داغ شده است. و لذا هر تصمیم مثبتی در این حوزه تاثیر بزرگ و شگرفی بر بازار خواهد داشت.

اما در دل بازار شاهد نزدیک شدن به روزهای پایانی دو رویداد خاص هستیم. رویداد اول، برگزاری مجامع و رویداد دوم گزارش‌های میان‌دوره‌ای است. هنوز گزارش خاصی که فضا را روشن کند، منتشر نشده اما بسیاری معتقدند فضای سودسازی شرکت‌ها در نخستین فصل سال اندکی بهتر از زمستان 1402 خواهد بود و احتمالا حاشیه سودها کمی بهتر شود. اما درخصوص مجامع باید گفت که فضا چندان جالب پیش نرفته است. تصمیمات بانک مرکزی در افزایش نرخ بهره و ایجاد مشکل برای سرمایه در گردش بنگاه‌ها موجب شده تا بسیاری از شرکت‌های بورسی در مسیر توزیع سود حداقلی قرار بگیرند. بنابراین به نظر می‌رسد کدال در مقطع فعلی خیلی زور و انرژی برای اثرگذاری قوی در بازار نداشته باشد اما می‌تواند کف قیمت‌ها در بازار را روشن کند.

در حوزه سیاست، شاهد تغییر و تحولاتی در فضای بین‌المللی هستیم. از مقاله و نظرات رئیس‌جمهور منتخب در مورد روابط با کشورهای مختلف گرفته تا صلح پایدار احتمالی در لبنان، در دسترس بودن آتش‌بس حماس و اسرائیل، مذاکرات در عمان و برخی تحولات نرم داخلی ! جالب اینکه در زمان‌هایی که خبر منفی سیاسی می‌رسد، بازار با تمام قوا زیر فشار عرضه می‌رود اما در زمان‌هایی که خبر مثبت می‌رسد، به خواب خرگوشی می‌رود و توجهی به رویدادها ندارد ! فضا در سیاست ممکن است به سود بازار پیش برود و لذا از آنجا که بازار ارز را بازاری هوشمند می‌دانیم، به نظر ...

مشاهده کامل پیش‌بینی بازار امروز ...

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24