Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

بورس 24 - مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت گسترش سوخت سبز زاگرس با حضور بیش از ۵۵ درصدی سهامداران برگزار شد. مدیر عامل شگستر در این مجمع گفت: طبق پیش‌ بینی‌ ها در سال جاری بالای ۵۰۰ میلیارد تومان سود محقق خواهیم کرد...

مدیر عامل شگستر: در سال جاری بالای ۵۰۰ میلیارد تومان سود محقق خواهیم کرد

بورس24مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت گسترش سوخت سبز زاگرس با حضور بیش از ۵۵درصدی سهامداران برگزار شد. 

به گزارش خبرنگار بورس24 ،  مجمع شرکت گسترش سوخت سبز زاگرس  ۶ ریال سود تقسیم کرد.  

شیدانی ، مدیر عامل شگستر گفت: زیست پالایشگاه کرمانشاه در سال مالی مورد گزارش تکمیل شده و در مرحله آغاز تست سرد و گرم است.در سال ۱۴۰۲، خرید مواد اولیه مورد نیاز طرح کرمانشاه شروع شده است.

او ادامه داد: زیست پالایشگاه باشت در سال گذشته ۲۰ درصد پیشرفت داشته و برنامه داریم تا پایان امسال به ۶۰درصد برسد.شرکت برنامه دارد در سال ۱۴۰۳، سرمایه خود را به ۴۰۹۸۴ میلیارد ریال برساند.تکمیل مطالعات امکان‌ سنجی تولید گاز کربنیک از برنامه‌های شرکت برای سال ۱۴۰۳ است.

مدیر عامل شرکت گسترش سوخت سبز زاگرس گفت:  هدف از اجرای هر یک از طرح‌های در دست اقدام شرکت، تولید ۶۶ میلیون لیتر بایواتانول سوختی در سال است که به‌عنوان عامل افزایش دهنده عدد اکتان بنزین جایگزین MTBE می‌شود.تولید بایواتانول سوختی برای پالایشگاه‌ها به لحاظ فنی و اقتصادی به صرفه است. بر این اساس با پالایشگاه‌های تهران، کرمانشاه و اصفهان مذاکراتی داشتیم.

وی گفت: تولید آزمایشی زیست پالایشگاه کرمانشاه ۱۲ تیرماه امسال شروع شد.بخش مهندسی طرح باشت ۴۰درصد و بخش ساخت و اجرای آن ۲۱.۵۳درصد پیشرفت داشته است.

وی ادامه داد: سهمیه خرید ذرت از سامانه بازارگاه اخذ شده است. عقد قرارداد حفر چاه عمیق و تأمین آب مورد نیاز و مذاکره برای خرید مواد اولیه مورد نیاز خط تولید شامل خریدهای داخلی و خارجی از اقدامات انجام شده در شگستر است.

مدیر عامل شگستر گفت: ثبت سفارش خرید آنتی فوم پیشنهادی لایسنسور از کشور آلمان انجام شده است.بخش اعظمی از مواد اولیه و شیمیایی مورد نیاز خط تولید برای مصرف یک تا سه ماه خریداری شده است.پیش‌بینی شده در سال جاری بهای تمام‌شده شرکت به ۱۳۰۰ میلیارد تومان برسد.

وی ادامه داد: به‌ صورت محافظه کارانه برآورد شده در سال ۱۴۰۳ بالغ بر ۱۷۰۰ میلیارد تومان فروش داشته باشیم.همچنین طبق پیش‌ بینی‌ ها در سال جاری بالای ۵۰۰ میلیارد تومان سود محقق خواهیم کرد.

شیدانی گفت: در این روزها، روزهای سه‌شنبه برق کارخانه قطع می‌شود. بر این اساس خرید ۳.۶ تا ۴ مگاوات ژنراتور برق در دستور کار شرکت است. برآورد شده برای این کار ۶۰ میلیارد تومان سرمایه لازم است.برای فصل زمستان که گاز قطع می‌شود، برنامه داریم مخزن گازوئیل بسازیم.مجوز صادرات را دریافت کردیم و اگر برای ما منفعت داشته باشد این کار را انجام می دهیم 

وی گفت: در نظر داریم زیست پالایشگاه کرمانشاه در آذرماه سال جاری به ظرفیت کامل برسد. همچنین تولید با ظرفیت ۷۰درصد (به‌صورت میانگین) در این پالایشگاه از برنامه‌های آتی شرکت است.ارزیابی و تأیید پیمانکاران فرعی و سفارش‌گذاری خرید تجهیزات پروژه باشت از اقدامات آتی شگستر است.

مدیر عامل شگستر افزود: اخذ پذیرش جهت فروش محصول اصلی شرکت در بورس انرژی در دستور کار است و برآورد می‌شود اوایل مردادماه امسال پذیرش گرفته شود. پیش‌ بینی شده در سال ۱۴۰۳، اتانول ۳۷ میلیون لیتر و DDGS به میزان ٣٧هزار تن تولید  شود. 

شیدانی گفت: در صورتی که مرحله دوم افزایش سرمایه انجام شود، زیست پالایشگاه باشت اردیبهشت و یا خردادماه ۱۴۰۵ به بهره‌برداری می‌رسد. برای خرید ذرت ۲۰۰ هزار تن سهمیه در بازارگاه گرفتیم.

وی گفت: در پروژه باشت، بحث احداث نیروگاه خورشیدی در دست بررسی است. البته با توجه به قیمت گاز و گازوئیل، بازدهی نیروگاه‌های حرارتی نسبت به سرمایه‌گذاری و بازدهی نیروگاه‌های خورشیدی بهتر است. در مجموع احداث نیروگاه خورشیدی در این پروژه به‌طور جدی در حال بررسی است.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24