Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه بانک سامان با حضور اکثریت سهامداران، اعضای هیئت مدیره، مدیرعامل، نماینده سازمان بورس و بازرس قانونی برگزار شد.

70 ریال سود برای سهامداران بانک سامان

بورس24 : جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه بانک سامان با حضور اکثریت سهامداران، اعضای هیئت مدیره، مدیرعامل، نماینده سازمان بورس و بازرس قانونی برگزار شد.

اضافه برداشت در سال 1402

در ابتدای این جلسه مدیرعامل شرکت گزارشی از هیئت مدیره را قرائت کرد و بیان داشت: شرایط سال 1402 بسیاری از بانک ها را به سوی اضافه برداشت از بانک مرکزی سوق داد که این موضوع اثرات مستقیم و نامطلوبی تورم داشت، ما  در بانک سامان با برنامه ریزی های صورت گرفته تلاش کردیم با برنامه ریزی هایی که انجام دادیم ضمن رفع نیاز سرمایه در گردش اصناف و بنگاه ها، با مدیریت منابع موجود و جذب منابع جدید هیچ گاه دچار عارضه اضافه برداشت از بانک مرکزی نشویم و همواره این موضوع  را به عنوان خط قرمز و سرلوحه تمامی فعالیت هایمان قرار دادیم.

وی ادامه داد: ما در هماهنگی بسیار خوب با مشتریان و شناسایی شرایط و نقاط بحرانی نقدینگی آن ها، برنامه ریزی لازم را برای تامین مالی آن ها انجام دادیم و همچنین تلاش کردیم با استفاده از یک سری ابزارها مانند انتشار اوراق و تامین مالی جمعی و سایر ابزارهای موجود در این زمینه تنوع و تسهیل ایجاد کنیم.

برنامه های راهبردی سامان

وی در مورد برنامه راهبردی سامان بیان داشت: فراهم شدن بسترهای لازم برای عملیاتی شدن استراتژی بانک، تغییر مدل ارائه خدمات در سطح بانک، شناسایی پراکندگی گروه های اصناف و شرکت های کوچک و متوسط در سطح کشور با همکاری آکادمی سامان، طبقه بندی شعب به چهار گروه تام، ویژه، کارا و مبنا و تغییر تقسیم بندی سرپرستی های بانک به 17 ناحیه از جمله برنامه های راهبردی این مجموعه محسوب می شود.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: ما در حوزه مشتریان ویژه در سال 1402 گام بزرگی را برداشتیم و توانستیم یک بستر ارتباطی مختص مشتریان ویژه فراهم کنیم تا مشتریان ویژه بتوانند در این بستر ارتباطی همه نیازهای عملیات بانکی خود را به صورت مستقیم با بانکدار خودشان در یک بستر امن ارتباطی در میان بگذارند.

برخی از اقدامات بانک

مدیرعامل شرکت افزود: در طول سال 1402، بلوبانک سامان با عنوان شعبه دیجیتال بانک موفق شد با جذب 3.8 میلیون نفر مشتری جدید، در مجموع به رکورد 6.7 میلیون نفر مشتری در پایان سال برسد و نهایتا سپرده های جذب شده توسط بلو با 240 درصد رشد به 170 هزار میلیارد ریال و تسهیلات اعطایی نیز با حدود 388 درصد رشد به بیش از 50 هزار میلیارد ریال رسید.

وی بیان داشت: رشد درآمدهای عملیاتی، سود عملیاتی و در نتیجه آن ها رشد سود خالض در سال 1402 روی داد که به نظر بسیار مهم است همچنین رشد  درآمد کارمزدها عمدتا ناشی از کارمزد دریافتی مرتبط با افزایش حجم ضمانتامه ها، حواله های بانکی صادره، عملیات ارزی، کارمزدهای ناشی از عملیات اعتباری و بانکداری الکترونیکی بوده است.

بهبود نسبت کفایت سرمایه

مدیرعامل بانک در خصوض کاهش درآمد غیر عملیاتی به سهامداران پاسخ داد: کاهش درآمدهای غیرعملیاتی در پایان سال 1402 نسبت به سال مالی قبل عمدتا از بابت کاهش سود ناشی از فروش وثایق تملیکی بانک است.

وی تاکید کرد: رشد مانده سرمایه ثبت شده و در نتیجه آن حقوق مالکانه صورت وضعیت مالی منتهی به پایان سال مالی 1402 نسبت به سال مالی قبل ناشی از سیاست بانک در راستای بهبود سرمایه نظارتی و نسبت کفایت سرمایه و در نتیجه افزایش سرمایه بانک از محل آورده نقدی و سود انباشته در طی سال 1402 است.

در ادامه بازرس قانونی گزارش خود را قرائت کرد و رئیس مجمع دستور پیگیری نسبت به بندهای حسابرسی را داد.

رئیس مجمع خبر داد: سرمایه بانک باید ظرف 3 سال سرمایه خود را به  20 هزار میلیارد تومان برسد و به همین دلیلی باید ذخایر را مد نظر بگیریم.

در پایان نیز به ازای هر سهم 70 ریال سود بین سهامداران تقسیم شد و این موضوع به تصویب مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت رسید.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24