Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

بازار نیاز به چند ابزار و اتفاق مهم دارد که اگر رگه‌های آن بین اخبار و رویدادها نمود پیدا کند، بی‌شک نشانه خوبی برای حرکت جدید خواهد بود. این اخبار و تحولات دو جنس دارد. برخی از آنها درون بازاری و مرتبط با کدال و تحولات درونی شرکت‌ها و برخی دیگر مرتبط با سیاست‌گذاری کلان و روشن شدن کابینه دولت و تصمیمات جدید است.

پیش‌بینی وضعیت بورس 20 تیر 1403

1) پیش‌بینی بازار ...

بورس24 : در شرایطی به مصاف معاملات آخرین روز کاری هفته می‌رویم که بازار دیروز متعادل و کمی بهتر از انتظار آغاز کرد اما هر چه از دقایق ابتدایی بیشتر فاصله گرفت و مشخص شد که همچنان سمت تقاضا اقبال کافی را به تحولات رخ داده نشان نمی‌دهد، میل به‌عرضه بیشتر شد. البته به شکل واضحی روشن است که فروشنده‌ها جسارت سابق را ندارند و از طرف دیگر اگرچه خریدار تمایلی برای حرکت رو به جلو نشان نمی‌دهد اما در منفی‌ها اردرهای خوبی در بسیاری از نمادها دیده می‌شود و همین مساله بیانگر این موضوع است که بازار اندک‌واکنشی به اتفاقات اخیر نشان داده اما هنوز نسبت به تحولات پیش رو واهمه دارد. بنابراین اینچنین می‌توان برداشت کرد که پس از رشد دو روز ابتدایی هفته، خریدارها و فروشنده‌ها در حال محک زدن یکدیگرند و از آنجا که قیمت‌ها فاصله چندانی با سطوح پیش از روشن شدن نتیجه انتخابات ندارند، به نظر افت چندانی را در بازار نداشته باشیم. در نتیجه معاملات روز گذشته شاخص کل با افت 4 هزار واحدی تا ارتفاع دو میلیون و 217 هزار واحدی عقب نشست. متاسفانه ارزش معاملات باز هم کاهشی بود و با افت 30 درصدی به 3 همت رسید و همچنان شاهد رفتار غیرعادی حقیقی‌ها و خروج نقدینگی از بازار هستیم !

به نظر می‌رسد جامعه بازار هنوز به ضرس قاطع به این جمع‌بندی نرسیده که اوضاع در حال تغییر است و یا اگر هم رسیده دیگر انگیزه سابق را ندارد. سیاستگذار در 3 سال گذشته کاری با سهامداران و فعالین بازار کرده که حتی فکر به روند صعودی هم آنها را دچار اضطراب می‌کند. واقعیت اما چیز دیگری است؛ دولت جدیدی در حال استقرار است و تنها کافی است با درک از شرایط بازار و مطالعه آنچه طی 3 سال اخیر منجر به فرار نقدینگی شده، با چند تصمیم ساده کلیدی، به فضای کلی بازار کمک کند و در برخی از اظهارات و بیانیه‌ها، سیگنال‌هایی را برای فعالین بازار صادر کند تا این ترسی که در سالهای اخیر همچون بختکی بر جان سهامداران افتاده، آنها را رها کند و به مرور منجر به تغییر رفتار معامله‌گران شود. بنابراین به نظر نمی‌رسد این ترس تداوم زیادی داشته باشد و می‌توان امیدوار بود که به مرور شاهد برطرف شدن تفکرات منفی گذشته در بین سهامداران و معامله‌گران باشیم.

بازار نیاز به چند ابزار و اتفاق مهم دارد که اگر رگه‌های آن بین اخبار و رویدادها نمود پیدا کند، بی‌شک نشانه خوبی برای حرکت جدید خواهد بود. این اخبار و تحولات دو جنس دارد. برخی از آنها درون بازاری و مرتبط با کدال و تحولات درونی شرکت‌ها و برخی دیگر مرتبط با سیاست‌گذاری کلان و روشن شدن کابینه دولت و تصمیمات جدید است. تا پایان تیر حدود 10 - 12 روز باقی مانده و در این مدت ...

مشاهده کامل پیش‌بینی بازار امروز ...

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24