Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

بورس 24 - مجمع عمومی عادی سالیانه ومعادن با حضور ۸۴.۵ درصد سهامداران تشکیل شد. در این مجمع اعلام شد: پروژه کنسانتره صبانور ۳.۴ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و ۱۴۰۴ به بهره‌ برداری می‌ رسد...

خبر خوب از عملیات حفاری انجام شده شرکت صبا نور

📌مجمع عمومی عادی سالیانه ومعادن با حضور ۸۴.۵ درصد سهامداران تشکیل شد: در این مجمع اعلام شد: پروژه کنسانتره صبانور ۳.۴ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و ۱۴۰۴ به بهره‌ برداری می‌ رسد.

📌آهن و فولاد کردستان ۳۴ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و ۱۴۰۴ به بهره برداری می رسد.

📌 بلوک دوم گازی نیروگاه سمنان  امسال به بهره برداری رسید.

📌 پروژه گندله صبا امید غرب خاورمیانه۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و ۱۴۰۴ به بهره برداری می‌رسد

📌 آهن اسفنجی الماس آرتا ویل ۵۴ درصد پیشرفت داشته و سال آینده افتتاح می شود.

📌 آهن اسفنجی اقلید فارس ۱۹.۵۵ درصد پیشرفت دارد و سال آینده به بهره برداری  می رسد.

📌 پروژه جانجا ۹.۲ درصد پیشرفت داشته و سال ۱۴۰۶ به بهره‌برداری می‌رسد.

📌 فروآلیاژ شیروان ۴.۰۷ درصد پیشرفت دارد که ۱۴۰۵ به بهره برداری می رسد. در این مجمع ۳۶۰ ریال سود به ازای هر سهم تقسیم شد. 

تکمیلی:

مجمع‌ عمومی عادی سالیانه شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات با حضور ۸۴.۵درصد از سهامداران برگزار شد. 

اردشیر سعد محمدی، مدیر عامل ومعادن گفت:  رسیدن به ۱.۱ میلیار دلار سود، چشم‌انداز سال ۱۴۰۴ است این در حالی است که ، ۴۳۰ میلیون دلار سود ۱۴۰۳ بوده است.

وی گفت: درآمد عملیاتی از ۱۳.۳۵۶ میلیارد ۱۷‌.۴۲۵ میلیارد تومان افزایش پیدا کرده و سود شرکت‌ با رشد ۲۷درصدی  از ۱۳.۸۰۰ به ۱۷.۴۶۶ میلیارد تومان رسیده است. سود تلفیقی ۵۷درصد رشد داشته است‌. 

سعد محمدی گفت: تمام شرکت‌های زیرمجموعه سودده شده‌ اند‌ و در سال گذشته نزدیک به یک میلیارد سهام شرکت از طرف شرکت‌های بازنشستگی فروخته شد. 

وی افزود: افزایش‌ سرمایه سال گذشته را به ثبت رساندیم. وی گفت: ۹۲درصد از پرتفو شرکت، بورسی است.۶۹درصد کانی‌های فلزی است و ۷۶ شرکت در پرتفو داریم.

وی گفت: سهم گروه از کنسانتره کشور  ۴۹درصد کنسانتره، گندله ۴۰درصد، آهن اسفنجی ۲۳درصد و فولاد خام ۱۲درصد  است همچنین شرکت، ۷ پروژه پیشران به‌ ارزش ۱.۳ میلیارد یورو در دست اجراست. 

وی گفت: سهم ومعادن از پروژه‌های شرکت‌ها ۳.۵ میلیارد یورو است که نتیجه اجرای آن‌ها، شرکت را به  ۱.۱ میلیارد یورو سود در سال ۱۴۰۶ می‌رساند. 

سعد محمدی گفت: اکتشاف مس جانجا تمام شده و معدن باز شده است. مناقصه احداث کارخانه برگزار شده است. زیربناهای این طرح آماده شده که امیدواریم تا سه سال آینده به تولید۱۳۰ هزار تنی مس دست پیدا کنیم و برای تولید ۱۳۰هزار تنی در جانجا به ۱۶ میلیون تن ماده معدنی نیاز داریم. در جانجا برنامه تولید کاتد مس را بررسی می‌کنیم که سود خوبی خواهد داشت.

مدیر عامل ومعادن گفت: اکتشافات معدنی و شناسایی ذخایر در صبا نور افزایش پیدا کرده است‌. به زودی اخبار خوبی در این باره منتشر می‌شود. 

وی گفت: در پروژه کنسانتره صبا نور با اضافه شدن ۲.۵ میلیون تن، ظرفیت به ۶ میلیون تن خواهد رسید. زمین کنار معدن خریداری شده است تا با احداث کارخانه همجوار، هزینه‌های حمل کاهش پیدا کند.

به گفته سعد محمدی، با اضافه شدن دو نیروگاه  ۱۸۰ مگاوات جدید به پروژه پویا انرژی امکان تأمین برق کل گروه را داریم. با واردات ماشین‌آلات برای پروژه آرتاویل تا یک‌ ماه آینده، امیداوریم در سال آینده به تولید برسیم. 

وی خاطر نشان کرد:پهنه ای در ارمنستان در اختیار گرفته ایم که سنگ آهن را تبدیل به کنسانتره کنیم.

 سعد محمدی گفت:  اگر هیچ سودی در مجمع تقسیم نشود، ما ۵ سال به نقدینگی شرکت برای پروژه ها نیاز داریم.

وی درخصوص آخرین وضعیت پروژه های شرکت گفت: پروژه کنسانتره صبانور ۳.۴ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و ۱۴۰۴ به بهره‌برداری می‌رسد. آهن و فولاد کردستان ۳۴ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و ۱۴۰۴ به بهره برداری می رسد.

وی گفت: بلوک دوم گازی نیروگاه سمنان  امسال به بهره برداری رسید.پروژه گندله صبا امید غرب خاورمیانه۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و ۱۴۰۴ به بهره برداری می‌رسد

به گفته وی، آهن اسفنجی الماس آرتا ویل ۵۴ درصد پیشرفت داشته و سال آینده افتتاح می شود.آهن اسفنجی اقلید فارس ۱۹.۵۵ درصد پیشرفت دارد و سال آینده به بهره برداری  می رسد.

سعد محمدی گفت: پروژه جانجا ۹.۲ درصد پیشرفت داشته و سال ۱۴۰۶ به بهره‌برداری می‌رسد. فروآلیاژ شیروان ۴.۰۷ درصد پیشرفت دارد که ۱۴۰۵ به بهره برداری می رسد. 

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24