Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

از امروز بازار متعادل‌تری خواهیم داشت و معتقدیم پالس ویژه اولیه برای فعالین اقتصادی صادر شده اما قرار نیست با صدور این پالس، سرعت بالایی در چرخش روند‌ها و جابجایی سریع نقدینگی داشته باشیم و معتقدیم این موضوع زمانبر خواهد بود و البته با معرفی کابینه و تیم اجرایی و روشن شدن برنامه‌های اقتصادی و سیاسی ممکن است تحرکات بر اساس سیگنال‌هایی که صادر می‌شود، کمی قوی‌تر و روشن‌تر شود.

پیش‌بینی وضعیت بورس 18 تیر 1403

1) پیش‌بینی بازار ...

بورس24 : در شرایطی به مصاف معاملات سومین روز کاری هفته می‌رویم که بازار دیروز هم با افزایش تقاضا آغاز کرد و با وجود عرضه‌های پی‌درپی در سهام بزرگ و برقراری تعادل، شاهد معاملاتی مثبت و پر حجم بودیم. به نظر می‌رسد بازار در حال فاصله گرفتن از فضای سخت و پیچیده‌ای است که از ابتدای سال تجربه کرده و بسیاری معتقدند با انتخابات اخیر، مقداری از شدت ریسک‌ها چه سیاسی و چه اقتصادی کاسته شده و لذا باید با تامل بیشتری رفتار کرد. با این حال نباید فراموش کرد که اعتمادِ از دست رفته به سادگی و در کوتاه‌مدت قابل بازیابی نیست و البته حقوقی‌ها، بازارگردان‌ها و صندوق‌های توسعه و تثبیت هم باید کمی صعه صدر داشته و روی آستانه تحمل خود کار کنند ! انصافا این حجم از عرضه بعد از رشد دو روزه بازار پذیرفتنی نیست و سبب وحشت سهامداران می‌شود.

واکنش بازار دو روز ابتدایی هفته کاملا منطقی بود. بعد از آن حجم از مشکلات و گرفتاری‌هایی که دولت سیزدهم بواسطه برخی ناکارآمدی‌ها به اقتصاد کشور تحمیل کرد، به نظر می‌رسد چشم‌انداز بازار تا حدودی تغییر کرده است. رشد حدود 125 هزار واحدی شاخص کل طی دو روز آن‌هم بواسطه نتیجه انتخابات نشان از آغاز یک فصل تازه در بازار دارد؛ مشروط بر اینکه وعده مشاورین طبیب کشور، پوچ و تو خالی از آب در نیاید. به‌جرات می‌توان گفت که از ابتدای سال جاری آب خوش از گلوی سهامداران پائین نرفته؛ البته 4 سالی می‌شود که حال و روز بازار خوب نیست اما 3 - 4 ماه اخیر فشار سنگینی به سهامداران وارد شد و شاهد فستیوالی از ریسک‌های مختلف بودیم و لذا از شنبه با اعلام نتایج انتخابات، بازار نفس راحتی کشید و لبخند کوچکی بر لبانش نقش بست. بنابراین اینچنین می‌توان نتیجه گرفت که اتفاقات اخیر نقطه عطف اقتصاد و بازار خواهد بود.

در گزارش روز شنبه درخصوص واکنش بازارها در قبال به قدرت رسیدن پزشکیان بحث شد و اشاره شد که "بورس ممکن است یک هیجان کوتاه‌مدتی بگیرد و رشد سریعی را ثبت کند اما پس از دو سه روز به تعادل رسیده و منتظر برنامه‌های دولت و اظهارنظرها در مورد برنامه‌های اقتصادی می‌شود. در بازارهای موازی، معکوس این رویداد را خواهیم داشت. یعنی با کاهش انتظارات تورمی، فتیله دلار، طلا و سکه کمی پائین کشیده می‌شود اما خبری از افت جدی نخواهد بود. و البته ادامه ماجرا بستگی به تعیین کابینه، تعیین رئیس بانک مرکزی و سیاست‌های دولت در قبال شکاف بین دلار نیما و آزاد خواهد داشت. در بازار خودرو، احتمالا کاهش قیمت را داشته باشیم و در بازار مسکن نیز رکود عمیقی حکمفرما خواهد شد. در مجموع، رکود در بازارهای موازی در میان‌مدت بیشتر به چشم خواهد آمد و فرصتی ایجاد خواهد شد تا در صورت اتخاذ سیاست‌های منطقی دولت چهاردهم و اجرای برنامه هفتم توسعه که پورابراهیمی (رئیس کمیسیون اقتصادی دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام) بر آن تاکید ویژه‌ای دارد، بخشی از نقدینگی در گردش سایر بازارها، در مسیر بازار سرمایه قرار بگیرد."

بنابراین از امروز بازار متعادل‌تری خواهیم داشت و معتقدیم پالس ویژه اولیه برای فعالین اقتصادی صادر شده اما قرار نیست با صدور این پالس، سرعت بالایی در چرخش روند‌ها و جابجایی سریع نقدینگی داشته باشیم و معتقدیم این موضوع زمانبر خواهد بود و البته با معرفی کابینه و تیم اجرایی و روشن شدن برنامه‌های اقتصادی و سیاسی ممکن است تحرکات بر اساس سیگنال‌هایی که صادر می‌شود، کمی قوی‌تر و روشن‌تر شود. اعتقاد ما این است که بازار در ریل جدیدی از سیاستگذاری قرار گرفته که شیب آن ابتدا کمی تند و بعد آرام و آهسته است و در این مسیر، بارها دچار فراز و فرود و اتفاقات تلخ و شیرین می‌شود؛ از عرضه صفوف خرید گرفته تا منفی شدن‌ها و زد و خوردها و حضور جریان پول.

بسیاری معتقدند از روز شنبه لیدر بازارها عوض شده و بازار نیمه‌جان سرمایه می‌تواند به مرور قدرت گرفته و در مسیر جذب نقدینگی از بازارهای موازی قرار بگیرد؛ به‌خصوص اگر ...

مشاهده کامل پیش‌بینی بازار امروز ...

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24