Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت پتروشیمی کرمانشاه با حضور اکثریت سهامداران، اعضای هیئت مدیره، مدیرعامل، نماینده سازمان بورس و بازرس قانونی برگزار شد.

طرح توسعه پتروشیمی کرمانشاه تا پایان سال به بهره برداری اولیه می رسد

بورس24 : جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت پتروشیمی کرمانشاه با حضور اکثریت سهامداران، اعضای هیئت مدیره، مدیرعامل، نماینده سازمان بورس و بازرس قانونی برگزار شد.

نرخ خوراک نوسان زیادی داشت

در ابتدای این جلسه مدیرعامل شرکت گزارشی از هیئت مدیره را قرائت کرد و بیان داشت: سال گذشته چالش های بسیار زیادی داشتیم، مهمترین چالش ما چالش گاز خوراک و سوخت بود، به گونه ای که هزینه گاز خوراک نسبت به سال گذشته 33 درصد و گاز سوخت 67 درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: قیمت اوره و روند قیمت اوره در پتروشیمی کرمانشاه در 12 ماه سال گذشته نوسان داشته است.

وی افزود: درخصوص طرح احداث واحد کریستال ملامین گفته شد: مطالعات امکان‌سنجی و تهیه طرح توجیهی و دریافت موافقت اصولی این طرح از وزارت نفت انجام شده است. همچنین زمین طرح در داخل مجتمع کرمانشاه تخصیص داده شده و در حال پیگیری تأمین مالی پایدار این طرح هستیم.

فاز 2 تا پایان سال به بهره برداری اولیه می رسد

مدیرعامل شرکت افزود: بودجه مورد نیاز طرح واحد کریستال ملامین ۱۰۶ میلیون یورو بوده و مطالعات امکان سنجی آن تا پیگیری تامین مالی پایدار انجام شده است؛ همچنین پروژه فاز 2 شرکت که تولید آمونیاک به میزان 396 هزار تن و اوره به اندازه 660 هزار تن است، تاکنون 77 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و در پایان سال 1403 به بهره برداری اولیه خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت در خصوص سایر پروژه های شرکت بیان داشت: بهینه سازی مصرف آب، افزایش بهره وری، پژوهش و نوآوری از جمله سایر پروژه های شرکت است.

چالش های شرکت

این مقام مسئول در مورد چالش های پیش روی شرکت گفت: روند صعودی نرخ گاز خوراک، قطع و یا کاهش گاز خوراک مجتمع در ماه های سرد سال، مطالبات سنواتی از وزارت جهاد کشاورزی، تامین مالی پروژه فاز دوم مجتمع و تداوم خشکسالی و خطر کمبود منابع آب در آینده از جمله چالش های پیش روی شرکت محسوب می شود.

رئیس مجمع و نماینده شرکت نفت و گاز پارسیان بیان داشت: امیدواریم در دولت جدید، فضا و گشایشی در اقتصاد ایجاد شود که بتوانیم از فاینانس خارجی استفاده کنیم. در سال مالی ۱۴۰۲، شرکت حدود ۴۸ روز توقف به علت کمبود خوراک را تجربه کرد که ۶ روز بیشتر از سال ۱۴۰۱ بود. همچنین ۱۱ روز نیز به دلیل عوامل فنی توقف تولید داشت. شرکت از فرصت قطع گاز در زمستان برای انجام تعمیرات اساسی مجتمع استفاده کرد.

در ادامه بازرس قانونی گزارش خود را قرائت کرد و رئیس مجمع دستور پیگیری به بندهای حسابرسی را داد.

یکی از سهامداران شرکت خطاب به سهامداران گفت: اگر قیمت اوره واقعی بود و از سال ۹۷ به قیمت واقعی به شرکت‌ها داده می‌شد، پول سهامداران پنج برابر شده بود، اما در حال حاضر یک پنجم ارزش واقعی شده است.

در نهایت نیز به ازای هر سهم 200 تومان سود بین سهامداران تقسیم شد و این موضوع به تصویب مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت رسید.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24