Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

احساس می‌کنیم، با جمیع جهات و اتفاقات رخ داده، انتخاب پزشکیان، اتفاق مثبتی برای بازار باشد. بسیاری معتقدند تیم اقتصادی او می‌تواند این کِشتی به گل نشسته را به مرور در یک روند صعودی میان‌مدتی قرار دهد و البته قطع به یقین ابتدای این مسیر بسیار پُر پیچ و خم و پُر زد و خورد خواهد بود و بارها و بارها با اظهارنظرهای مختلف، ریزش و عرضه‌های پی‌درپی را خواهیم داشت اما قطع به یقین جریان پول رغبت و علاقه بیشتری برای حضور در بازار پیدا خواهد کرد.

پیش‌بینی وضعیت بورس 17 تیر 1403

1) پیش‌بینی بازار ...

بورس24 : و سرانجام طبیب درمان ایران، "دکتر مسعود پزشکیان" شد. ضمن تبریک ویژه به این طبیب عزیز، امید است ایشان با بهره‌گیری از تدابیر خردمندانه و تجربیات ارزشمند خود و تشکیل یک تیم حرفه‌ای و منسجم، کشور عزیزمان را به افقی روشن‌تر و آینده‌ای درخشان‌تر هدایت کنند. و البته صراحتا همین ابتدا این نکته را یادداشت می‌کنیم که درصد مشارکت مردم به وضوح نشان از پُر شدن آستانه‌های تحمل دارد. بدون شک در این دور از انتخابات، آخرین امیدواران به شما اعتماد کردند و لذا انتظارات بسیار بالاست ...

در شرایطی به مصاف معاملات دومین روز کاری هفته می‌رویم که بازار دیروز سر حال و شاداب آغاز کرد و به شکل واضح و آشکاری تفاوت بین روسای جمهور را نمایان کرد ! فعالین این بازار 3 سال متوالی زیر بار بی‌رحمانه‌ترین تعرض‌ها و دست‌درازی‌ها به‌جیب و دارایی‌شان بودند. از طرف دیگر سیاستگذاری‌های اقتصادی به ویژه در بانک مرکزی به شکلی بود که طی 15 ماه اخیر یعنی از ابتدای سال 1402 رقمی بالغ بر 57 همت پول از این بازار خارج شد و لذا به نظر می‌رسد آنهایی که سالهاست با بازار سرمایه عهد و پیمان بسته‌اند و طی دو سال اخیر با تمام درد و رنجی که به روح و روان و دارایی‌هایشان وارد شد، تاب آوردند و زنده ماندند، نقش موثری در راهی کردن مسعود پزشکیان به پاستور داشتند و لذا او و مشاورین و همراهانش باید قدر این بازار و سهامداران را بدانند. در واقع سعید جلیلی و تیم اقتصادی دولت سیزدهم به بازار سرمایه باخت ... !

بازار سرمایه از ابتدای سال (طی 108 روز) انواع و اقسام ریسک‌های سیاسی و اقتصادی را تجربه کرده است. بدون شک فعالین این بازار از زمان رسیدن خبر فرود سخت رئیس دولت سیزدهم، بیشترین فشار روحی و روانی و البته اقتصادی را تجربه نمودند و لذا شادی دیروز که خود را تابلوی معاملات نشان داد، کمترین و کوچکترین حق آنها بود. بازار دیروز از همان زمان مچینگ پُرتقاضا آغاز کرد و شاهد تشکیل صفوف خرید در هم پیوسته در طیف وسیعی از نمادها بودیم. البته همچنان شک و تردید در رفتار معامله‌گران مشاهده می‌شود؛ چراکه به زودی درگیر بحث تشکیل کابینه دولت چهاردهم خواهیم شد و لذا در برخی از نمادها شاهد محدود عرضه‌هایی بودیم و از آنجا که نقدینگی سنگینی طی سالهای اخیر عطای بازار را به لقایش بخشیده، طبیعی است که موج حداکثری نقدینگی در بازار را نداشته باشیم. اما به جهت در جریان معاملات روز گذشته، شاخص کل با پرش شیرین 88 هزار واحدی (معادل 4.2 درصد) تا ارتفاع دو میلیون و 188 هزار واحدی پیشروی کرد. در همین راستا ارزش معاملات با جهش سنگین 83 درصدی به 5.3 همت رسید و پس از مدت‌ها شاهد ورود نقدینگی بااهمیت (بیش از 2 همت) به بازار سرمایه بودیم.

احساس می‌کنیم، با جمیع جهات و اتفاقات رخ داده، انتخاب پزشکیان، اتفاق مثبتی برای بازار باشد. بسیاری معتقدند تیم اقتصادی او می‌تواند این کِشتی به گل نشسته را به مرور در یک روند صعودی میان‌مدتی قرار دهد و البته قطع به یقین ابتدای این مسیر بسیار پُر پیچ و خم و پُر زد و خورد خواهد بود و بارها و بارها با اظهارنظرهای مختلف، ریزش و عرضه‌های پی‌درپی را خواهیم داشت اما قطع به یقین جریان پول رغبت و علاقه بیشتری برای حضور در بازار پیدا خواهد کرد. نکته دیگر اینکه از هفته جاری دیگر وعده و وعید و حرف و شعار وجود نخواهد داشت و این طبیب عزیز که خَر خود را از روی پُل گذرانده از همین امروز باید ادبیات واقعی خود را نشان دهد. ضمن اینکه این واقعیت را باید بپذیریم که پزشکیان کوچک‌ترین اطلاعاتی از بازار سرمایه ندارد. او حتی در مناظره‌ها نتوانست یک جمله صریح و شفاف از بورس بگوید. لذا او را باید با ...

مشاهده کامل پیش‌بینی بازار امروز ...

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24