Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

امروز مجمع پتروشیمی نوری با حضور ۸۶ درصد سهامداران برگزار شد.

مجمع پتروشیمی نوری ۲۰۰۰ تومان سود تقسیم کرد

بورس24 : امروز مجمع پتروشیمی نوری با حضور ۸۶ درصد سهامداران برگزار شد. مجمع نوری به ازای هر سهم ۲۰۰۰ تومان سود تقسیم کرد.

مهم ترین موارد مطرح شده در این مجمع به شرح زیر است:

صانعی: میزان تولید و فروش شرکت علی رغم اورهال، به دلیل پوسیدگی و ... به 99 درصد ظرفیت اسمی دست پیدا کرد که بخشی از فروش هم از انباشته و دپوی شرکت بوده است.

*تنها شرکت هایی که در شرایط تحریم به داد کشور رسیدند ، پتروشیمی ها بودند که ۱.۶ میلیون دلار ارز وارد سامانه نیما کردند.

*برنامه های مهم انجام شده در سال ۱۴۰۳

منطقی کردن قیمت خوراک

راه اندازی واحد آمونیاک پتروشیمی هنگام

ادامه واحد شیرین سازی هویاند و تولید گازوییل یورو ۶

ادامه پروژه واحد زیرو فلرینگ

خرید ۶۷ درصد پروژه الفین و پلی الفین پتروشیمی هرمز

خرید ۲۰ درصد پتروشیمی اروند

راه اندازی دو پروژه هوش مصنوعی

پایش مصرف انرژی و آنالیزر اندازه گیری بنزن

اخذ گواهینامه های مدیریت ریسک (PSM(Process Safety Management

انجام ۱۲ پروژه تحقیقاتی در راستای مدیریت تکنولوژی

پیاده سازی سامانه های معاملات، داشبورت مدیریت

*حمایت و سرمایه گذاری در پروژه های پژوهشی

بومی سازی قطعات و تجهیزات در دیسیپلین های مختلف مجموعا به ارزش بیش از ۱۲۰۰ میلیارد تومان

افزایش هزینه کرد تحقیق و توسعه در سال ۱۴۰۰ به ۵۷۰ میلیارد تومان نسبت به ۱۳۹۹

بیش از ۸۰ قرارداد پژوهشی با دانشگاهها شرکتهای دانش بنیان پژوهشکده ها و شتابدهنده ها

حمایت از بیش از ۳۰ شرکت دانش بنیان

*صانعی در خصوص پتروشیمی اروند: خوراک پروژه اروند نمک دریا و اتیلن است. حاشیه سود این شرکت در سالهای گذشته ۵۰ درصد بود. در دو سال گذشته  ۵۵۰ درصد افزایش یوتیلیتی داشتیم.

تکمیلی...

مجمع پتروشیمی نوری با حضور حد اکثر سهامداران برگزار شد. به گزارش خبرنگار بورس24 ،  مجمع پتروشیمی نوری ۲۰۰۰۰ریال سود تقسیم کرد. 

تقی صانعی مدیرعامل شرکت پتروشیمی نوری، در گزارش مجمع عمومی عادی سالیانه این شرکت گفت:   سود آوری نوری در ۱۰ سال گذشته و  سود هر هم در طی این دوره اشاره کرد که سود هزینه این شرکت به ارزش ۲هزار و ۴۵۳ تومانی رشدی بیش از ۸۰ درصدی نسبت به سال گذشته را رقم زده است.

به گفته وی راه اندازی واحد اوره پتروشیمی هنگام، راه اندازی واحد شیرین سازی هوی اند و تولید گازوییل یورو  ۶ و ادامه پروژه واحد زیرو فلرینگ ادامه پروژه الفین و پلی الفین پتروشیمی  هرمز از جمله برنامه های شرکت است. 

وی گفت:با بیش از ۳۰ شرکت دانش بنیان قرارداد داریم و از ظرفیت های نمایشگاها ‌حداکثر استفاده را در نظر و سعی بر افزایش سرمایه‌گذاری در دروازه‌های پژوهشی و توسعه داریم.

صانعی افزود: ما خود را در معرض ارزیابی های داخلی قرار دادیم و رتبه‌های خوبی را همچون؛کسب رتبه دوم در جایزه بین المللی نوآوری در فرایند ICIS، دریافت عنوان ناشر برتر در دومین همایش ناشران برتر بازار سرمایه و غیره را کسب کردیم. 

وی ادامه داد: در خارج از ایران و معتبرترین رویدادهای ارزیابی جهانی همچون I.C.I.S شرکت کردیم و در سال گذشته موفق شدیم رتبه دوم را در این ارزیابی کسب کنیم.

 مدیر عامل شرکت پتروشیمی نوری  گفت:  در سال ۱۴۰۲  با توجه به خوردگی سیستم بخار و ۵۹ روز تعمیرات اساسی توانستیم در زمینه تولید و فروش عملکرد موفقی داشتیم  باشیم.

وی افزود:  در سال ۱۴۰۲ سود خالص شرکت ۲۲ همت و معادل آن ۵۴۴ میلیون دلار  بوده که نسبت به سال قبل جهش خوبی داشته است.۱۲ درصد ارز صنعت پتروشیمی توسط پتروشیمی نوری در سال ۱۴۰۲ به سامانه نیما تحویل داده شده است.

وی گفت: در سال ۱۴۰۲، برای هر سهم سود ۲۴۵۳ تومان کسب شده که نسبت به دوره سال قبل جهش ۹۰ درصدی داشته است.

وی افزود: از برنامه های مهم انجام شده در سال ۱۴۰۲ می توان به منطقی کردن قیمت خوراک، راه اندازی واحد آمونیاک پتروشیمی هنگام، راه اندازی واحد شیرین سازی هوی اند و تولید گازوئیل یورو۶، ادامه پروژه واحد فلرینگ، خرید ۶۷ درصد پروژه الفین و پلی الفین پتروشیمی هرمز، خرید ۲۰ درصد پتروشیمی اروند اشاره کرد.

به گفته وی، از اهم برنامه های مهم سال ۱۴۰۳ می توان به راه اندازی واحد اوره پتروشیمی هنگام، راه اندازی واحد شیرین سازی هوی اند تولید گازوئیل یورو ۶، ادامه پروژه الفین و پلی الفین پتروشیمی هرمز، اتصال خط خوراک به پالایشگاه های پارس جنوبی در سایت ۲ پارس جنوبی اشاره کرد.

صانعی در  مورد چشم‌انداز شرکت برای سود‌آوری در سال جاری و میزان مالکیت نوری از شرکت پتروشیمی اروند، هنگام و هرمز گفت: صد در صد مالکیت شرکت پتروشیمی هنگام متعلق به شرکت پتروشیمی نوری و ۶۷ درصد مالکیت شرکت پتروشیمی هرمز و همچنین ۲۰ درصد از شرکت پتروشیمی اروند متعلق به پتروشیمی نوری است و در خصوص پیش بینی سود ما برای سال ۱۴۰۳ حدود ۲۲ همت است که در سه ماهه نخست سال بیش از ۵،۶ همت محقق شده است.

مدیر عامل پتروشیمی نوری گفت: شرکت از ابتدای سال جاری به طور متوسط در ماه حدود ۱۲۰ هزار تن ریفورمیت تولید داشته و  همچنین شرکت پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران، محصولات هوی اند را با قیمت خوبی از ما خریداری می‌ کنند.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

این مطلب 1 نظر دارد.

  • سعید محمدی
    سعید محمدی

    با سلام بعد مدتها انتظار یه افزایش سرمایه درست را داشتتیم که ظاهرا مسعولان شرکت اصلا نظرشان نیست

    2 ماه پیش

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24