Bourse24 Ads 236

بورس 24 - مجمع عمومی عادی سالیانه فولاد خراسان با حضور حداکثری سهامداران برگزار شد. به گزارش...

اعلام سهم فخاس از تولید شمش کشور در مجمع

بورس24 - مجمع عمومی عادی سالیانه فولاد خراسان با حضور حداکثری سهامداران برگزار شد. به گزارش خبرنگار بورس24 ، مجمع فولاد خراسان ۲۷۰ ریال سود تقسیم کرد.

هیات رئیسه مجمع: 

محمد رضا سمیعی  به‌عنوان رئیس مجمع 
 محمد حسین ﻗﺎﺋﻤی راد  به‌عنوان ناظر مجمع 
 کوروش آسایش  به‌ عنوان ناظر مجمع 
 دانیال آستانه  به‌ عنوان منشی منشی

طهمورث جوان بخت مدیر عامل شرکت گفت: فولاد خراسان  جایگاه هشتم را در میان فولادسازان کشور دارد.در سال مالی مورد گزارش، این شرکت سهم ۶درصدی از تولید میلگرد کشور را در اختیار داشته است.سهم فخاس از تولید شمش کشور در سال گذشته ۵درصد بوده است.

جوان بخت گفت: در تأمین کنسانتره از مبدا جغرافیایی سنگان خواف، هزینه حمل به ازای هر تن ۲۸درصد متأثر از مدیریت بهینه منبع‌یابی کاهش داشته است.

وی گفت: شرکت برنامه دارد در سال جاری ۱۲۰۰هزار تن شمش تولید کند.همچنین تأمین قراضه به موقع و بهبود فرآیندهای ساختاری تولید مانند کاهش توقفات زیر کوره به کمتر از ۱۰ساعت از دلایل رشد ۳۶.۷درصدی تولید شمش نسبت به سال ۱۴۰۱ است. 

به گفته وی، شرکت  برنامه دارد در سال جاری ۵۶۸ هزار و ۶۵۰ تن فروش تناژی شمش داشته باشد.این شرکت در نظر دارد، فروش تناژی میلگرد در سال ۱۴۰۳ به ۶۱۰هزار تن برسد.

وی ادامه داد: فخاس در نظر دارد فروش ریالی شمش در سال جاری به ۱۲.۷۹۸.۱۷۹ میلیون تومان و فروش ریالی میلگرد به ۱۵.۵۵۳.۷۴۲ میلیون تومان برسد.

جوان بخت خاطر نشان کرد: فروش صادراتی ۳۵هزار تن علیرغم انعقاد قرارداد در سال ۱۴۰۲ بنا بر استاندارد مالی، در درآمد ۱۴۰۳ منظور شده است.

وی افزود: درآمد عملیاتی شرکت در ۳ماهه اول ۱۴۰۳ نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۲ بالغ بر ۱۰۱درصد رشد داشته است.فخاس در سال مالی مورد گزارش سهم ۶۸درصدی رشد فروش سالیانه در میان فولادسازان کشور را داشته است.

جوان بخت گفت: عدم‌النفع شرکت ناشی از قطعی برق و گاز هزار میلیارد تومان بوده که مدیریت شده است.

وی گفت: در نظر داریم پروژه کنسانتره فولاد شرق تا پایان سال یا اوایل سال آینده به بهره‌برداری برسد. برای این پروژه تجهیزات خریداری شده و تاکنون ۴۱درصد پیشرفت داشته است.

مدیر عامل "فخاس" افزود: برای واحد گندله‌سازی کارخانه، پیمانکار مشخص شده و ۱۸ماهه به بهره‌برداری خواهیم رساند.

وی گفت: مصرف استقاده از چاه های آبمان درسال گذشته زیاد بوده، بهره‌‌برداری اولیه پروژه پساب شهری نیشابور اواخر سال ۱۴۰۵ است.برای اینکه در حوزه آب به خودکفایی و خودتأمینی برسیم، در سال ۱۴۰۲ پروژه پساب شهری را شروع کردیم و در حال انجام است.

مدت اجرای پروژه ۲۹سال است که ۴سال صرف ساخت و ۲۵سال صرف بهره‌برداری تجاری می‌شود. همچنین این پروژه ۳۰۰ میلیون متر مکعب در منابع آب و شهر نیشابور صرفه‌جویی می‌کند.

به گفته جوان بخت: ذخیره‌سازی گاز LNG به میزان ۶۵ میلیون متر مکعب در دستور کار است. وی گفت: با مپنا در حال انجام یک پروژه هستیم و سرمایه‌گذاری در پروژه نیروگاهی مپنا برای خود تأمینی برق انجام شده است. وی گفت: موجودی کالا تا پایان سال ۱۴۰۲ معادل ۸.۵ همت است.

جوان بخت ادامه داد: پروژه تخلیه دپو و برداشت کنسانتره آهن ورودی به مجتمع و انتقال آن به واحد گندله سازی پروژه واحد انباشت و برداشت در دست اجرا است.قرارداد ۳۵هزار تن محموله صادراتی در اسفند ۱۴۰۲ منعقد شده است.

وی افزود: اگر پروژه کنسانتره سازی تا آخر سال وارد مدار شود، حاشیه سود خوبی ساخته می‌شود. البته به‌طور کلی سال ۱۴۰۴ برای زمان بهره‌برداری این پروژه در نظر گرفته شده است.تاکنون معادل ۲۰۸۷ میلیارد تومان از مخارج پروژه انجام شده است.

جوان بخت گفت: ظرفیت اسمی این پروژه سالانه ۲ میلیون و ۵۰۰هزار تن در سال کنسانتره سنگ آهن با زیرساخت ۵ میلیون تن است.

مصوبات مجمع: 

هدف نوین نگر  به‌عنوان بازرس قانونی و حسابرس شرکت و  ایران مشهود  به‌عنوان بازرس علی‌البدل انتخاب شد. 

روزنامه دنیای اقتصاد به عنوان روزنامه کثیرالانتشار انتخاب شد. شرکت ۲۷۰ ریال معادل ۳۰ درصد تقسیم کرد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 240


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24