Bourse24 Ads 236

مجمع گروه دارویی برکت امروز با حضور اکثریت سهامداران تشکیل شد.

مجمع «برکت» ۱۰۵ ریال ریال سود تقسیم کرد

بورس24 : مجمع گروه دارویی برکت امروز با حضور اکثریت سهامداران تشکیل شد. این مجمع به ازای هر سهم ۱۰۵ ریال سود به ازای هر سهم تقسیم نمود.  

مهم ترین موارد مطرح شده در این مجمع به شرح زیر است:

*بازار های هدف صادراتی شامل عراق ،سوریه، افغانستان،تاجیکستان،لبنان،گرجستان،فیلیپین،قرقیزستان و ...هستند.

*صادرات نسبت به سال گذشته ۳۲ درصد رشد داشت.‌

*وضعیت پایپ لاین شرکت های هلدینگ نشان می‌دهد ۸۰ درصد در اختیار دارو  است‌

*برخی از اقدامات برکت

احداث بزرگترین شهرک تخصصی دارویی در منطقه با وسعت بیش از ۲۵۰ هکتار

سرمایه‌گذاری‌ها در زمینه ایجاد زیرساخت تولید داروهای بیولوژیک با ارزش روز ۱۰ همت

ساخت واکسن چهار ظرفیتی ضد سرطان دهانه رحم برای اولین بار در ایران

تولید بیش از ۸۵۰ قلم دارو در تمام حوزه‌های درمانی

اخذ مجوز اولین محصول سل درمانی در خاورمیانه با عنوان ریکالرسل

*از حیث رشد سود خالص سال ١٤٠٢ نسبت به ١٤٠١ سال

البرز دارو : رشد ۳ درصدی در مقایسه با کاهش ۲ درصدی صنعت دارو سبحان دارو رشد ۲۵ درصدی در مقایسه با کاهش ۲ درصدی صنعت دارو

ایران دارو: رشد ۵۵ درصدی در مقایسه با کاهش ۲ درصدی صنعت دارو

داروسازی تولید دارو : رشد ۱۵۸ درصدی در مقایسه با کاهش ۲ درصدی

 دارو پخش:  البرز کاهش ۳ درصدی در مقایسه با کاهش ۱۲ درصدی

صنعت توزیع البرز بالک : رشد ٤٨ درصدی در مقایسه با رشد ٢٤ درصدی صنعت تامین مواد اولیه

*از حیث رشد فروش ریالی سال ۱٤۰۲ نسبت به ١٤٠١ سال :

البرز دارو رشد ٣٦ درصدی در مقایسه با رشد ۳۵ درصدی صنعت دارو سبحان دارو رشد ۶۰ درصدی در مقایسه با رشد ۳۵ درصدی صنعت دارو

ایران دارو رشد ۵۱ درصدی در مقایسه با رشد ۳۵ درصدی صنعت دارو

 داروسازی تولید دارو رشد ٥٦ درصدی در مقایسه با رشد ۳۵ درصدی

صنعت دارو پخش البرز رشد ٤١ درصدی در مقایسه با رشد ۳۵ درصدی

صنعت توزیع البرز بالک رشد ١٣٦ درصدی در مقایسه با رشد ٤٥ درصدی صنعت تامین مواد اولیه

*برکت  در عراق ۱۰ دارو را به ثبت رساند.

* ۷ دارو  در کشورهای فیلیپین و سوریه به ثبت رسیده است.

*ورود به بازار محصولات جدید دارویی در راستای تکمیل بیشتر سبد دارویی مجموعه و تولید واکسن hpv در شرکت بیوسان فارمد از مهم‌ترین برنامه‌های گروه دارویی برکت است.  در سریع‌ترین زمان ممکن واکسن hpv را وارد بازار کنیم.

*دارایی‌های استهلاک ناپذیر برکت تجدید ارزیابی می شود ، این برنامه در شرکت‌های زیر مجموعه نیز خواهد بود.

تکمیلی...

مجمع گروه دارویی برکت با حضور ۵۹ درصد سهامداران تشکیل شد. به گزارش خبرنگار بورس24 ، مجمع گروه برکت ۱۰۵ ریال به ازای هر سهم  سود داد‌.

هیات رئیسه مجمع: 

سیدمحمد علوی به‌عنوان رئیس مجمع  
فرشید مرادی به‌عنوان ناظرمجمع 
علی محبعلی به‌عنوان ناظرمجمع 
علیرضا خدائی ساخلو  به‌عنوان منشی مجمع

حسن جلیلی، مدیرعامل  گروه دارویی برکت، در مجمع این شرکت گفت: سال 1402 بدون شک سالی سخت برای صنعت داروی کشور بود. ما با چالش‌های متعددی روبرو بودیم که از جمله آنها می‌توان به تغییر گروه کالایی خرید مواد اولیه و تغییر نرخ ارز، عدم تناسب قیمت دارو با بهای تمام شده، کاهش منابع خرید مواد اولیه در اثر تحریم‌ها، طولانی شدن دوره وصول مطالبات از دولت و بیمه‌ها، افزایش تخفیفات و جوایز غیرمتعارف در صنعت، سیاست‌های انقباضی بانکی و اجبار به انتشار اوراق بدهی و به تبع آن افزایش هزینه‌های مالی اشاره کرد. این چالش‌ها در کنار هم باعث ایجاد بحران نقدینگی در صنعت دارو شد.

وی گفت: با وجود این چالش‌ها، گروه دارویی برکت دستاوردهای قابل توجهی نیز داشته است.  ما در کنار تمام سختی‌ها، دستاوردهای ارزشمندی هم داشتیم. از جمله این دستاوردها می‌توان به تاسیس دو شرکت بیوسان فارمد و شفافارمد در حوزه داروهای بیوتکنولوژی، احداث بزرگترین شهرک تخصصی دارویی در منطقه، سرمایه‌گذاری در زمینه ایجاد زیرساخت تولید داروهای بیولوژیک، ساخت واکسن چهار ظرفیتی ضد سرطان دهانه رحم، تولید بیش از 850 قلم دارو، اخذ مجوز اولین محصول سل درمانی در خاورمیانه، کسب سهم 12 درصدی بازار تولید دارو و 6 درصدی از فروش ریالی صنعت، و همچنین سود خالص قابل توجه در شرکت‌های زیرمجموعه اشاره کرد.

به گفته وی، علاوه بر این، در شرکت‌های زیرمجموعه اقدامات مهمی انجام شده است. برای مثال در شرکت البرز دارو برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی مجدد سایت تولید آنتی‌بیوتیک و pen-G و در شرکت شفافارمد استفاده از زیرساخت فاز 1 برای تولید واکسن‌های طیور، اخذ مجوز تولید و فروش واکسن دوگانه نیوکاسل_آنفولانزا و انجام مطالعات بالینی و برنامه‌ریزی برای تولید واکسن چهار ظرفیتی HPV در حال انجام است. همچنین در شرکت بیوسان فارمد علاوه بر توسعه دانش فنی هورمون رشد، قرارداد انتقال تکنولوژی 11 محصول منعقد شده و اقداماتی برای جذب سرمایه‌گذار خارجی به منظور تکمیل زیرساخت‌های تولیدی و توسعه دانش فنی انجام شده است.

وی با اشاره به برنامه‌های گروه دارویی برکت برای سال مالی جدید گفت: ما برنامه‌های جامعی برای سال مالی جدید داریم که بر ارتقای بهره‌وری، تولید محصولات جدید و ورود به بازارهای جدید تمرکز دارد.

به گفته جلیلی،  به طور خلاصه، برنامه‌های ما شامل تدوین راهکارها و استراتژی‌های عملیاتی برای ارتقای بهره‌وری و بهینه‌سازی خطوط تولید، برنامه‌ریزی به منظور بهره‌برداری از پروژه‌های سرمایه‌گذاری، ادامه انجام اصلاحات و بازسازی در خطوط تولیدی شرکت‌های زیرمجموعه در راستای اخذ گواهینامه GMP، مشارکت با شرکت‌های داخلی و خارجی در جهت تکمیل سبد محصولات و تولید محصولات قراردادی، متنوع‌سازی منابع خرید و مدیریت خرید مواد اولیه، بهبود مدیریت موجودی مواد اولیه تولید و موجودی محصولات نزد پخش‌ها، ورود به بازار محصولات جدید دارویی در راستای تکمیل بیشتر سبد دارویی مجموعه و تولید واکسن hpv در شرکت بیوسان فارمد است.

وی گفت: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های شما تولید واکسن HPV است. تمام تلاشمان را می‌کنیم که در سریع‌ترین زمان ممکن واکسن HPV را به بازار عرضه کنیم. در حال حاضر مراحل نهایی مطالعات بالینی این واکسن در حال انجام است و پس از اخذ مجوزهای لازم، تولید انبوه آن آغاز خواهد شد.

مصوبات مجمع: 

مفید راهبر به‌عنوان بازرس قانونی و حسابرس شرکت و   مفید راهبر  به‌عنوان بازرس علی‌البدل انتخاب گردید. روزنامه اطلاعات به عنوان رونامه کثیرالانتشار انتخاب شد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 240


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24