Bourse24 Ads 236

در جمع‌بندی باید گفت که برای خرید در بازار امروز ابتدا می‌بایست سطح ریسک‌پذیری خودتان را مشخص کنید. به عنوان مثال اگر خیلی ریسک‌پذیر نیستید، بهتر است در انتخاب سهام 3 مشخصه: وضعیت بنیادی و سودآوری قوی، P/E پائین و نقدشوندگی بالا را در نظر بگیرید. و چنانچه ریسک‌پذیر هستید، سهام با ریزش جدی ولو با نقدشوندگی پائین و البته صندوق‌های اهرمی گزینه جالب‌تر و جذاب‌تری خواهند بود.

پیش‌بینی وضعیت بورس 13 تیر 1403

1) پیش‌بینی بازار ...

بورس24 : در شرایطی به مصاف معاملات آخرین روز کاری هفته می‌رویم که بازار سه‌شنبه به مراتب بهتر از انتظار پیش رفت. متعادل آغاز کرد و به مرور سر و شکل بهتری گرفت و البته در این بین رسیدن برخی از اظهارنظرها توسط برخی از افراد در دولت‌های گذشته در حرکت رو به جلو و تقویت روحیه معامله‌گران موثر بود. همچنین دلیل مثبت بازار روز گذشته می‌تواند دریافت سیگنال مثبت از مناظره سیاسی و فرهنگی دوشنبه شب باشد. به نظر می‌رسد فضای مناظره‌ دو شب اخیر تا حدودی باب میل سهامداران و فعالین بازار پیش رفته و لذا دلیل اینکه شدت خروج پول کمتر و سطح عرضه رفتار کنترل‌شده‌تری دارد، همین مساله است. در نتیجه معاملات روز گذشته، شاخص کل با رشد نسبتا خوب 15 هزار واحدی تا ارتفاع دو میلیون و 90 هزار واحدی پیشروی کرد. ارزش معاملات با رشد 11 درصدی به 2.7 همت رسید اما رقمی بالغ 50 میلیارد تومان از چرخه بازار خارج شد.

بازار دیروز چند مشخصه مهم داشت. اول اینکه صرفا نمادهای شاخص‌ساز مثبت نبودند و فضای تقاضا در اکثر صنایع گسترش یافت. دوم اینکه ارزش معاملات با وجود قرار گرفتن در یک قدمی حساس‌ترین رویداد سیاسی کشور افزایشی شد. سوم اینکه بازار به برخی اظهارنظرها واکنش درخور توجهی نشان داد و چهارم اینکه فضای مناظره‌ها با از دور خارج شدن سایر نامزدها کمی حرفه‌ای‌تر و منطقی‌تر شد و لذا بخش جزئی از برخی ابهامات برطرف شد. هر چند که هنوز به بسیاری از پرسش‌ها پاسخ کافی و لازم داده نشده که احتمالا این مساله هم به دلیل حساسیت کار و مراقبت از آرایی است که دور نخست انتخابات به دست آمده است.

اما در گزارش امروز درخصوص چهار موضوع مهم صحبت خواهیم کرد. موضوع اول اینکه، در هفته‌های اخیر نرخ دلار نیما کمی بالا آمده و از آن مهمتر قیمت جهانی برخی کالاهای مهم مانند اوره و متانول رشد کرده است. از طرف دیگر قیمت گاز خوراک و سوخت به دلیل کاهش قیمت‌های جهانی، افت کرده است. به نظر می‌رسد در مجموع حاشیه سود بهار بسیاری از شرکت‌ها، نسبت به زمستان بهتر شود. از طرف دیگر برخی شرکت‌ها خصوصا در صنعت پتروشیمی، اقدام به شناسایی هزینه‌های احتیاطی در زمستان کرده‌اند و به نظر می‌رسد با توجه به قطعیت یافتن برخی موارد مانند تخفیف مالیاتی به تولیدکنندگان و غیره، یک برگشت هزینه‌هایی نیز در فصل بهار تجربه شود. در مجموع به نظر با انتشار گزارش‌های فصل بهار و همچنین تقسیم سودها، P/E گذشته‌نگر بازار یک افت دیگر را تجربه کند.

موضوع دوم اینکه، با رسیدن به فصل گرما، باری دیگر شاهد قطعی برق برخی از شرکت‌ها و صنایع هستیم. همین مساله باعث کاهش عرضه بسیاری از کالاها شده و قیمت کالاهای وابسته به تولید برق در بازار آزاد و همچنین بورس کالا تحت تاثیر رقابت بر خرید افزایش یافته است. این موضوع یعنی افزایش رقابت برای خرید کالا خود را در گزارش‌های خرداد و تیر شرکت‌ها نشان خواهد داد.

موضوع سوم مربوط به مناظره دوشنبه شب، کاندیدها و مسائل مربوط به برجام و تحریم‌ هاست. یکی از مهمترین مسائلی که طی سالهای اخیر آسیب سنگینی به اقتصاد کشور وارد کرده و سبب‌ شده تا درآمد و متعاقبا سود شرکت‌ها از جهات مختلف در معرض تهدید قرار بگیرد. برخی شرکت‌ها به دلایل تحریمی و عدم ‌‌‌‌دسترسی به قطعه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها، تجهیزات و تکنولوژی روز دنیا نمی‌توانند ظرفیت تولید خود را افزایش دهند یا خطوط تولید جدید راه‌اندازی کنند. از سوی دیگر، برخی شرکت‌ها به‌ دلیل شرایط تحریمی، محصولات صادراتی خود را ...

مشاهده کامل پیش‌بینی بازار امروز ...

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 240


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24