Bourse24 Ads 236

این خاصیت بازار است و حداقل برای ما بورسی‌ها روشن و مشخص است که نتیجه انتخابات از همان لحظه اعلام نتایج در وضعیت اقتصادی کشور و دارایی ما موثر است. ای کاش طرفین این رقابت صریح و شفاف نظرات خود را در مورد بازار سرمایه بیان می‌کردند تا ویترین اقتصادی کشور اینطور بازیچه نوسانات لحظه‌ای و اظهارنظرها و توئیت‌ها نشود.

پیش‌بینی وضعیت بورس 12 تیر 1403

1) پیش‌بینی بازار ...

بورس24 : در شرایطی به مصاف معاملات چهارمین روز کاری هفته می‌رویم که بازار روز گذشته با فشار عرضه‌های کمتری آغاز کرد و با گذر از یک ساعت نخست، به مرور بهتر شد اما از آنجا که دل بازار آشوب است و خبری از آرامش در جریان داد و ستد معامله‌گردان نیست، حرکت رو به جلوی بازار چندان قوی و تاثیرگذار نبود و لذا کماکان بسیاری از فعالین بورس یا تماشاگر اوضاع و احوالند و یا اگر هم تحرکی دارند، این تحرک بسیار خفیف و به قول خودمانی، یواش و بی سر و صداست ! در نتیجه معاملات روز گذشته شاخص کل با رشد اندک 2 هزار واحدی در ارتفاع دو میلیون و 75 هزار واحدی قرار گرفت. ارزش معاملات با افت 27 درصدی به 2.4 همت رسید و رقمی بالغ بر 300 میلیارد تومان از چرخه معاملات خارج شد.

به نظر می‌رسد فضای کاهشی بورس دست‌آویزی برای کاندیدها شده و این روزها شاهد اظهارنظر طرفین و احتمال حضور آنها در تالار شیشه‌ای هستیم. و شاید این موضوع کمی از فشار فروش در روزهای آتی بکاهد. هر چند که تنها رئیس‌جمهوری که به تالار بورس رفت، مرحوم رئیسی بود که وعده اولویت اول را داد اما در عمل اولویت آخر هم نبود و طی 3 سال به بدترین شکل ممکن به جیب شرکت‌ها و سهامداران تعرض و دست‌درازی شد. از آنطرف تیم جلیلی و اطرافیان او که تا دیروز اعتقادی به بورس نداشتند و اتفاقا از بانیان وضعیت موجود هستند، در پی شنیدن صدای بورسی‌ها به وجد آمده و با توئیت‌های رنگارنگ، فاز حل مشکلات و حمایت از بازار برداشته‌اند !!

به شکل واضحی روشن است که سیاست‌های نامشخص کاندیدها درخصوص اقتصاد و بازار سرمایه باعث شده تا بورس به مانند گوشت قربانی به چنین روزی بیفتد. او ترس بیشتری از جلیلی داشته و در همین راستا فشار بیشتری به بازار وارد شده. بخشی از فشار فروش به این دلیل است که سهامداران نمی‌دانند چه چیزی پیش روی آنهاست و از همین رو طبق معمول با بدترین سناریو پیش می‌روند. روز شنبه شاهد بودیم که به محض اعلام نهایی نتایج و کم شدن اختلاف آرا بین دو نفر نخست، جو بدبینانه‌ای در بازار شکل گرفت. این خاصیت بازار است و حداقل برای ما بورسی‌ها روشن و مشخص است که نتیجه انتخابات از همان لحظه اعلام نتایج در وضعیت اقتصادی کشور و دارایی ما موثر است. ای کاش طرفین این رقابت صریح و شفاف نظرات خود را در مورد بازار سرمایه بیان می‌کردند تا ویترین اقتصادی کشور اینطور بازیچه نوسانات لحظه‌ای و اظهارنظرها و توئیت‌ها نشود.

بی‌‌تعارف تا به اینجای کار با مفروضات فعلی و مشارکت 40 درصدی مردم، نتیجه دور دوم تا حدودی مشخص است. با توجه به دیدگاه بسته جلیلی و اطرافیان ایشان، به نظر تورم به سرعت به سراغ اقتصاد خواهد آمد و اعداد و ارقام جدیدی را در چرخه تورم کشور خواهیم دید. و این چیزی است که در نهایت موجب رشد بازار می‌شود. شاید در کوتاه‌مدت مشکلاتی را ایجاد کند اما در میان‌مدت همه چیز با تورم ایجاد شده دوباره به منطق خود باز می‌گردد. از آن‌سو برخی بر این عقیده‌اند که ممکن است با پیروزی پزشکیان در انتخابات یک رالی سریع و موقت را داشته باشیم اما با قرار گرفتن طیب‌نیا در تیم پزشکیان و اعمال سیاست‌های سختگیرانه و انقباضی‌طور ایشان، باری دیگر شاهد زمین‌گیر شدن بازار خواهیم بود. (درخصوص طیب‌نیا توضیحات مفصلی در پایان گزارش درج شده است) بنابراین اینچنین می‌توان برداشت کرد که بازار سرمایه با دو هندوانه دربسته مواجه بوده و دقیقا نمی‌داند چه چیزی در انتظارش است و لذا و فقط و فقط به واکنش‌های کوتاه‌مدت بعد از انتخابات دل بسته ... !

اما پیش از ورود به بحث انتخابات به چند نکته خاص اشاره کنیم که می‌تواند در یک فضای آرام (نه فضای فعلی) بستری مناسب و منطقی برای حرکت بازار را فراهم آورد. نکته اول، سیاست‌های ...

مشاهده کامل پیش‌بینی بازار امروز ...

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 240


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24