Bourse24 Ads 235
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

دولت آمریکا در راستای سیاست فشار حداکثری عصر پنجشنبه به وقت محلی در آستانه برگزاری چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری در ایران و نیز برگزاری نخستین مناظره انتخابات ریاست جمهوری آمریکا میان جو بایدن و دونالد ترامپ، به بهانه برنامه هسته ای تهران، سه شرکت و ۱۱ کشتی را به اتهام دست داشتن در حمل و نقل فرآورده های نفتی و پتروشیمی ایران تحریم کرد.

آمریکا سه شرکت و ۱۱ کشتی مرتبط با ایران را تحریم کرد

بورس24 : دولت آمریکا در راستای سیاست فشار حداکثری عصر پنجشنبه به وقت محلی در آستانه برگزاری چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری در ایران و نیز برگزاری نخستین مناظره انتخابات ریاست جمهوری آمریکا میان جو بایدن و دونالد ترامپ، به بهانه برنامه هسته ای تهران، سه شرکت و ۱۱ کشتی را به اتهام دست داشتن در حمل و نقل فرآورده های نفتی و پتروشیمی ایران تحریم کرد.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا روز پنجشنبه به وقت محلی در بیانیه ای گفت که واشنگتن تحریم های جدیدی را علیه ایران در پاسخ به "تداوم تشدید تنش های هسته ای" اعمال کرده است.

بلینکن گفت: «در طول یک ماه گذشته، ایران گام‌هایی را برای گسترش بیشتر برنامه هسته‌ای خود به روش‌هایی که هدف صلح‌آمیز معتبری ندارد، اعلام کرده است».

وزیر خارجه آمریکا ادامه داد: اقدامات ایران برای افزایش ظرفیت غنی‌سازی با توجه به عدم همکاری مداوم ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و اظهارات مقامات ایرانی مبنی بر احتمال تغییر دکترین هسته‌ای ایران، بیش از پیش نگران‌کننده است.

او تصریح کرد: «ما متعهد هستیم که هرگز اجازه ندهیم ایران به سلاح هسته‌ای دست یابد و آماده استفاده از تمام عناصر قدرت ملی برای اطمینان از این امر هستیم.»

وزیر خارجه آمریکا ادامه داد: تحریم های روز پنجشنبه سه شرکت مستقر در امارات متحده عربی را که آمریکا آنها را متهم به دست داشتن در حمل و نقل فرآورده های نفتی یا پتروشیمی ایران کرده و همچنین ۱۱ کشتی مرتبط به این شرکت ها هدف قرار می دهد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا ۵ تیرماه جاری (۱۴۰۳) تحریم‌هایی جدیدی علیه ۵۰ فرد و نهاد با ادعای اینکه شعبه های متعددی از شبکه گسترده بانکداری مخفی را تشکیل می دهند، به بهانه ارتباط با سپاه و نیروهای مسلح ایران تحریم کرد.

وزارت خزانه داری آمریکا روز سه شنبه به وقت محلی ادعا کرد: ««امروز، دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا (OFAC) نزدیک به ۵۰ نهاد و شخص را که شعبه های متعددی از شبکه گسترده «بانکداری مخفی / شبکه بانکی در سایه» را تشکیل می دهند تحریم کرد. این شبکه توسط وزارت دفاع و لجستیک نیروهای مسلح (MODAFL) و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران برای دسترسی غیرقانونی به سیستم مالی بین‌المللی و تراکنش میلیاردها دلار از سال ۲۰۲۰ حمایت می شوند. وزارت دفاع و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فعالیت های تجاری درآمدزا، به ویژه فروش نفت و پتروشیمی ایران، نقش دارند.»»

نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل ردر واکنش به این تحریم های آمریکا گفت: «این بخشی از جنگ اقتصادی است که آمریکا ظالمانه علیه مردم ایران براه انداخته است. آن‌ها حمله می‌کنند و ما هم متناسب با آن، دفاع می‌کنیم. آنچه سرنوشت این جنگ اقتصادی را رقم می‌زند، قدرت اراده است؛ نه قدرت اعمال تحریم.»

«متیو میلر» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در راستای سیاست دوگانه واشنگتن با ادعای حمایت از مردم ایران اعلام کرد که ایالات متحده آمریکا از آغاز دولت جو بایدن بیش از ۶۰۰ تحریم علیه ایران و نهادهای ایرانی وضع کرده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، متیو (مت) میلر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز چهارشنبه به وقت محلی (۶ تیرماه ۱۴۰۳) در جمع خبرنگاران با ادعای حمایت از مردم ایران گفت: «ما از آغاز این دولت بیش از ۶۰۰ تحریم علیه ایرانی و نهادهای ایرانی وضع کرده ایم.برخی از این تحریمها برای حمایت از تروریسم و سایر اقدامات بی‌ثبات‌کننده هستند، اما تعدادی از آنها برای سرکوب مردم ایران هستند.»

 وزارت خزانه‌داری دولت بایدن ۲۶ مهرماه ۱۴۰۱ پس از ماه‌ها بازبینی در نظام تحریم‌ها، با انتشار گزارشی نشان داد که همچون اسلاف خود تحریم را ابزاری می‌داند برای پیشبرد آنچه منافع ملی آمریکا نامیده، و به دنبال مدرنیزه کردن آن است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، وزارت خزانه‌داری آمریکا توصیه‌هایی را برای بهسازی کاربست تحریم‌های اقتصادی و تبدیل آن به یک ابزار مؤثرتر در سیاست خارجی این کشور منتشر کرد.

نشریه هیل نیز ۳۰ مهرماه ۱۴۰۱ گزارش داد، اعمال تحریم علیه افراد و کشورهای دیگر به عنوان ابزار سیاست خارجی آمریکا طی ۲دهه گذشته ۱۰ برابر شده است.

قرار است تا ساعاتی دیگر نخستین مناظره انتخاباتی میان جو بایدن رئیس جمهور دموکرات کنونی آمریکا و نیز دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین جمهوری خواه این کشور برگزار شود. همچنین  چهاردهمین انتخابات ریاست‌جمهوری برای انتخاب نهمین رئیس‌ جمهوری اسلامی ایران، روز جمعه ۸ تیر ماه ۱۴۰۳ بطور همزمان در سراسر ایران و ۱۳۸ نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور برگزار می‌شود.

در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری ایران، حجت‌الاسلام و المسلمین مصطفی پورمحمدی، مسعود پزشکیان، سعید جلیلی و محمدرضا قالیباف، به عنوان چهار رقیب حضور دارند.

منبع خبر: ایرنا

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24