Bourse24 Ads 235
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

امروز مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت صنایع مس شهید باهنر با حضور اکثریت سهامداران تشکیل شد.

مجمع «فباهنر» 575 ریال سود تقسیم کرد

بورس24 : امروز مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت صنایع مس شهید باهنر با حضور اکثریت سهامداران تشکیل شد.

در این مجمع 575 ریال سود به ازای هر سهم تقسیم شد.

مهم ترین موارد مطرح شده در مجمع به شرح زیر است:

*کارخانه اسپلیت به تولید رسیده و حتی لوله شیاردار در سال گذشته نیز تولید شد.

*کارخانه سکه زنی با تولید گرده که برای صنایع دستی استفاده می شود هم بازار داخل و هم بازار صادراتی را پوشش دهیم؛ تولید آزمایشی این کارخانه هم صورت گرفته است.

*به این دلیل که ما باید ارز حاصل از صادرات را باید نیمایی بفروشیم برایمان توجیهی ندارد اما در تلاشیم تا با ورود قطعات و نه ارز این موضوع را مدیریت کنیم چون باید بازار صادراتی خود را حفظ کنیم و نمی توانیم کلا از صادرات صرف نظر کنیم.

*شرکت برنامه افزایش سرمایه دارد.

*نماینده سهامدار عمده: تکمیل زنجیره تکمیل برای ما اولویت است و توسعه معادن نیز در هلدینگ دنبال می شود.

*توسعه معادن مس برای مس باهنر در اولویت های سهامدار عمده است.

* در نظر داریم تا با ملی مس نیز جوینت شویم.

*مدیرعامل: خرید معدن مطرح نیست بلکه مشارکت است و با ملی مس نیز در این خصوص پیش رفته ایم و احتمالا طی یک ماه آینده به نتیجه برسیم اگر هم نرسیم از راه دیگر اقدام خواهیم کرد.

خبر تکمیلی...

جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت مس شهید باهنر با حضور اکثریت سهامداران، اعضای هیئت مدیره، مدیرعامل، نماینده سازمان بورس و بازرس قانونی برگزار شد.

مشکلاتی در حوزه صادرات داشتیم

در ابتدای این جلسه مدیرعامل شرکت گزارشی از هیئت مدیره را قرائت کرد و بیان داشت: برای محصول مقاطع مسی به تازگی ماشین‌آلات نصب شده، اما هنوز محصول توزیع نشده است همچنین به دلیل مشکلاتی که در حوزه صادرات داشتیم، نتوانستیم برای سال مالی مورد گزارش درآمد تسعیر ارز شناسایی کنیم. پیش‌بینی می‌شود در سال جاری چالش کمتری در حوزه صادرات داشته باشیم که بر این اساس می‌توانیم بیشتر از گذشته تولید کنیم.

وی ادامه داد: در حوزه برق پروژه نیروگاه خورشیدی در دستور کار است. ۱۶ تیر پاکت‌های مناقصه باز و مشاور مشخص می‌شود و بعد از آن وارد فاز اجرا می‌شویم همچنین پروژه حفظ و نگهداشت سطح تولید از برنامه‌های آتی ما است که در این راستا خریداری دستگاه‌های مطرح شده برای تضمین سطح تولید کارخانه اکستروژن پیشنهاد شده است.

طرح توسعه شرکت

مدیرعامل شرکت در پاسخ به سوال سهامداران در خصوص طرح توسعه گفت: کارخانه اسپلیت به تولید رسیده و حتی لوله شیاردار در سال گذشته نیز تولید شد، همچنین کارخانه سکه زنی با تولید گرده که برای صنایع دستی استفاده می شود هم بازار داخل و هم بازار صادراتی را پوشش دهیم؛ تولید آزمایشی این کارخانه هم صورت گرفته است.

مدیرعامل شرکت در مورد صادرات و ارز حاصل از آن به سهامداران پاسخ داد: به این دلیل که ما باید ارز حاصل از صادرات را باید نیمایی بفروشیم برایمان توجیهی ندارد اما در تلاشیم تا با ورود قطعات و نه ارز این موضوع را مدیریت کنیم چون باید بازار صادراتی خود را حفظ کنیم و نمی توانیم کلا از صادرات صرف نظر کنیم.

تکمیل زنجیره برای ما اولویت است

رئیس مجمع در ادامه در پاسخ به سوال سهامداران در خصوص خرید معدن به سهامداران پاسخ داد: تکمیل زنجیره تکمیل برای ما اولویت است و توسعه معادن نیز در هلدینگ دنبال می شود. توسعه معادن مس برای مس باهنر در اولویت های سهامدار عمده است ضمن اینکه ما در نظر داریم تا با ملی مس نیز جوینت شویم.

مدیرعامل در این خصوص ادامه داد: خرید معدن مطرح نیست بلکه مشارکت است و با ملی مس نیز در این خصوص پیش رفته ایم و احتمالا طی یک ماه آینده به نتیجه برسیم اگر هم نرسیم از راه دیگر اقدام خواهیم کرد.

رئیس مجمع خبر داد: شرکت برنامه افزایش سرمایه دارد اما در مورد مقدار و محل آن اجازه دهید تا نهایی و اعلام شود چون در مراحل اولیه قرار دارد.

در پایان نیز به ازای هر سهم 575 ریال سود بین سهامداران تقسیم شد و این موضوع به تصویب مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت رسید.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24